Najnowszy supersamochód włoskiego producenta wyróżnia się pod wieloma względami. Tradycyjną jednostkę V10 zastąpiono silnikiem V8, który współpracuje z trzema silnikami elektrycznymi. Wyjątkowy jest w nim jednak także filtr powietrza. Czym się charakteryzuje?
Wyjątkowy na wielu poziomach
Temerario to przełomowy model Lamborghini, ponieważ zrezygnowano w nim ze stosowanego dotychczas historycznego silnika V10, na rzecz nowatorskiego silnika V8, wyposażonego w dwie turbosprężarki i trzy napędy elektryczne.
Tak wyrafinowany system wymaga zaawansowanego technologicznie rozwiązania do filtracji powietrza w silniku. Innowacyjny airbox UFI MULTITUBE, opracowany przez specjalistów UFI Filters, został wybrany do tego samochodu, ponieważ spełnia najwyższe wymagania producenta.
– Modele Temerario, Revuelto i Sián to kilka przykładów naszego partnerstwa z Lamborghini, które pokazują, że doskonała technologia UFI jest wybierana do hipersamochodów o najwyższych osiągach z tradycyjnymi silnikami oraz z nowymi napędami hybrydowymi. UFI Filters jest gotowe na przyszłość dzięki rozwiązaniom dla wszystkich typów pojazdów. – powiedział Giorgio Girondi, Chairman UFI Group.
Na czym polega wyjątkowość UFI MULTITUBE?
UFI MULTITUBE wykorzystuje opatentowaną strukturę rurową zamiast tradycyjnego panelowego filtra powietrza. Specjalny kształt materiału filtracyjnego, wykonanego w 100% z hydrofobowych włókien syntetycznych, zapewnia wysoką wydajność filtracji wynoszącą od 98,5 do 98,8%.
Pozostałe cechy charakterystyczne technologii MULTITUBE to geometryczna elastyczność i zmniejszone wymiary filtra. Struktura wkładu umożliwia umieszczenie rurek w różnych pozycjach, tj. równolegle, szeregowo lub zgodnie z daną geometrią, średnicą i długością, które są wymagane przez producenta pojazdu w kwestii położenia filtra.
Druga cecha MULTITUBE pozwala zmniejszyć zajmowaną przestrzeń nawet o 50% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami panelowymi, a przy tym nie obniża wyjątkowej wydajności filtracji. Jednocześnie zmniejszenie masy filtra jest niezbędne w samochodach o wysokich osiągach, takich jak Lamborghini Temerario.
Kolejnym ważnym aspektem technologii MULTITUBE jest kształt filtra. Optymalizuje on dynamikę przepływu powietrza, ponieważ liniowy przepływ przez strukturę zmniejsza opór powietrza samochodu.
Ulepszona dynamika przepływu umożliwiła umieszczenie filtra – który, ze względów estetycznych, posiada czarny materiał filtrujący – w nadkolu Lamborghini Temerario. Jak pokazały wyniki badań aerodynamicznych, w ten sposób można zwiększyć obciążenie pionowe i zrezygnować z dużego tylnego skrzydła.
Dynamika przepływu powietrza w filtrze MULTITUBE minimalizuje również straty ciśnienia i energii, gwarantując wzrost mocy cieplnej silnika, co zmniejsza zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń.
UFI MULTITUBE przeszedł również test DIN53438 (według standardu ISO), który określa stopień spalania materiałów, otrzymując najwyższą możliwą klasyfikację (F1).
Dzięki innowacyjnej technologii filtracji powietrza UFI MULTITUBE firma UFI Filters spełnienia wymagania samochodów o najwyższych osiągach, jak również pojazdów miejskich. Rozszerzenie gamy MULTITUBE pokazuje możliwość dostosowania tego rozwiązania do nowoczesnych hybrydowych supersamochodów.
Komentarze