W ciągu trzynastu intensywnych dni, w szkoleniach zorganizowanych przez polskie przedstawicielstwo koncernu ZF Friedrichshafen AG na rally-crossowych torach wzięło udział około 1300 pracowników branży warsztatowej. SACHS Race Challenge był drugą edycją cyklu imprez, organizowanego w Polsce przez niemiecki koncern.
SACHS Race Challenge 2014 już za nami
SACHS Race Challenge to nowy koncept szkoleniowy, który jest jednocześnie „następcą” zeszłorocznej akcji SACHS Roadshow skierowanej do pracowników branży warsztatowej. Tematy szkoleń akcji obejmowały kompletne portfolio produktów ZF, a szkolenia, stanowiące kombinację praktyki i teorii, uwzględniają doświadczenia z codziennej pracy warsztatów i stawiają w centrum uwagi zastosowanie poszczególnych części zamiennych do samochodów osobowych, ciężarowych, czy autobusów.
– „Podczas szkoleń przekazujemy mechanikom praktyczną wiedzę o produktach koncernu ZF – nie tylko o tych, z którymi spotykają się podczas codziennej pracy, ale również tych, które dopiero wchodzą na rynek części zamiennych. Dlatego podczas tegorocznych szkoleń informujemy również o nowej marce ZF Lenksysteme. Nasze doświadczenie pokazuje, że na pozytywną długotrwałą zmianę świadomości klientów końcowych i ich lojalność względem marki ma właściwie i fachowo wyszkolony personel warsztatów. Nasza firma podczas prowadzonych szkoleń dla mechaników stawia z jednej strony na szkolenia techniczne, a z drugiej na umiejętne podejście do obsługi klienta przez pracowników. Z tego właśnie powodu program SACHS Race Challenge został podzielony na dwa bloki tematyczne: techniczny i sprzedażowy, które w połączeniu z dodatkowymi atrakcjami spotykają się z bardzo dobrym przyjęciem przez uczestników” – mówi Peter Rothenhöfer, dyrektor polskiego oddziału ZF Services.
Na uczestników akcji czekały cztery bloki szkoleniowe, roboczo nazywane „stacjami”. Na pierwszej z nich organizowane były wykłady techniczne z zakresu elektromechanicznych przekładni kierowniczych ZF Lenksysteme oraz właściwego serwisowania pojazdów hybrydowych (w tym ćwiczenia praktyczne na przygotowanych pojazdach Volkswagen Golf i Audi Q5 Hybrid). Na drugiej stacji odbywały się jazdy porównawcze samochodami Volkswagen Golf ze zużytym i nowym kompletem amortyzatorów SACHS. Trzecia stacja obejmowała szkolenia sprzedażowe, których celem jest zwrócenie uwagi na często trudny temat relacji z klientem podczas rozpatrywania reklamacji. Czwarta i najbardziej wyczekiwana stacja to rywalizacja na torze rally-crossowym w specjalnie przygotowanych samochodach Mercedes C280 – uczestnicy brali udział w treningu, kwalifikacjach i Wielkim Finale pod koniec każdego dnia.
Dodatkową atrakcją SACHS Race Challenge był udział przedstawicieli działu ZF Motosport, na których stanowisku prezentowane były części do pojazdów wykorzystywanych w profesjonalnych sportach motorowych, w tym sprzęgła i amortyzatory używane podczas wyścigów DTM i Formuły 1. Uczestnicy mogli też sprawdzić swoje umiejętności, rywalizując w konkurencji składania na czas wielotarczowego sprzęgła do pojazdów DTM. Najlepsi uzyskiwali w tej konkurencji czasy jakich nie odnotowano do tej pory w siedzibie działu ZF Motosport. Nagrodą dla najlepszych zawodników z każdego z 13 dni zmagań były upominki, a dodatkowo spośród zwycięzców rozlosowano VIP-owskie dwuosobowe zaproszenie na tegoroczny Rajd Polski.
W trakcie dni skierowanych do warsztatów pojazdów ciężarowych, dodatkową atrakcją był udział Grzegorza Barana – siedmiokrotnego uczestnika rajdu Dakar. Na szczęśliwych zwycięzców losowania czekały przejazdy w fotelu pilota ciężarówki marki MAN w specyfikacji rajdowej. Na zakończenie dnia czekały wieczorne atrakcje. W programie rozrywkowym znalazł się m.in. koncert zespołu „Banda Łysego”, grający covery znanych polskich i zagranicznych zespołów oraz pokazy taneczne dziewczyn z zespołu „Afro Carnaval” – półfinalistek programu rozrywkowego Telewizji Polsat „Got To Dance”.
– „Tym co wyróżnia wydarzenia organizowane przez ZF Services jest ich jakość. Dlatego z roku na rok zmieniamy koncepcję naszych akcji i staramy się je urozmaicić, w taki sposób by były niepowtarzalne. Dzięki specjalnie dobranemu programowi szkoleń, chcemy pokazać jakie znaczenie ma dla nas zapewnienie jak najszerszej oferty naszym partnerom biznesowym, zarówno w ramach wsparcia sprzedaży, jak i wykonywanej przez nich pracy. Tegoroczna edycja akcji SACHS Race Challenge cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem wśród partnerów biznesowych, w porównaniu do ubiegłorocznego SACHS Roadshow. Z informacji zwrotnej, jaką otrzymaliśmy od uczestników wynika, że przygotowane atrakcje zdecydowanie przypadły im do gustu. Liczę, że w kolejnych latach uda nam się, z pomocą naszych partnerów dystrybucyjnych, kontynuować tego typu akcje i że będą one z roku na rok coraz większe i jeszcze bardziej atrakcyjne dla uczestników” – mówi Peter Rothenhöfer, dyrektor polskiego oddziału ZF Services.
Komentarze