Spółka Bosch Engineering GmbH została partnerem rozwojowym spółki nanoFLOWCELL AG w pracach przygotowawczych nad elektryczną, sportową limuzyną QUANT. Bosch Engineering zaprojektowała układ przeniesienia napędu dla prototypu limuzyny.
Proces projektowania obejmował przede wszystkim zgranie układów, budowę systemu zarządzania energią oraz opracowanie sterowania komponentami wysoko- i niskonapięciowymi. Równie istotna była sieć komunikacyjna zapewniająca szybką i bezbłędną wymianę danych pomiędzy komponentami zabudowanymi w pojeździe. Opracowano również sterownik Vehicle Control Unit zarządzający energią, układ ABS, konsolę oraz komputer pokładowy sterujący zasilaniem.
Bosch Engineering specjalizuje się w produkcji krótkoseryjnej, wykorzystując rozwiązania z wielkoseryjnej produkcji Robert Bosch GmbH. Inżynierowie i konstruktorzy spółki działają w elastycznych zespołach projektowych, w ścisłej współpracy z klientem. Dzięki temu udało się dopasować elektronikę do potrzeb elektrycznej limuzyny, wprowadzając jednocześnie nowe funkcjonalności. Wszystkie komponenty elektryczne i elektroniczne połączono w jeden wydajny i bezawaryjny system.
Współpraca ma na celu przygotowanie układów limuzyny do produkcji krótkoseryjnej, w tym układu sterującego zasobnikiem energii nanoFLOWCELL. Rozwiązania dla elektrycznej, sportowej limuzyny QUANT są opracowywane we współpracy z ośrodkiem badawczo-rozwojowym w Liechtensteinie.
Komentarze