Sogefi Group zostało wyłącznym dostawcą podstawowych części na pierwszy montaż do nowej serii dwulitrowych silników grupy PSA (Peugeot/Citroen) Blue HDi DW10F. Sogefi jest preferowanym przez PSA dostawcą elementów układów oleju, paliwa, powietrza i wody. Filtry Sogefi o jakości oryginalnego wyposażenia będą wkrótce dostępne dla klientów rynku części zamiennych.
Sogefi dla PSA
Wprowadzenie nowej serii silników Diesla przez PSA ma związek z koniecznością spełnienia wymagania w zakresie emisji spalin dla samochodów osobowych, które wejdą w życie we wrześniu 2014 roku (norma dotycząca emisji spalin Euro 6). Nowy silnik DW10F jest montowany w wielu pojazdach grupy PSA, m.in. Peugeocie 308, 508, 3008, 5008, RCZ i Expert oraz Citroënie C4, C5, C4 Picasso, Jumpy, DS4 i DS5. W zależności od rynku dostępne są trzy wersje silnika DW10F o mocy 110 kW/150 HP, 100 kW/135 HP i 133 kW/180 HP.
W silniku DW10F po raz pierwszy wykorzystano technologię selektywnej redukcji katalitycznej SCR (ang. Selective Catalytic Reduction), nowy system redukcji NOX oraz wprowadzono udoskonalenia w projektach pompy oleju i osuszacza wody. Wszystkie te innowacje zmniejszają zużycie paliwa i poprawiają wydajność silnika, umożliwiając jednocześnie zachowanie momentu obrotowego i ograniczenie emisji CO2.
Udział Sogefi Group w konstrukcji nowego silnika obejmuje nowatorski trójdrogowy zawór chłodziwa będący częścią osuszacza wody, filtr powietrza a także moduły filtracji oleju oraz oleju napędowego.
- Zawór chłodziwa kontroluje trzy różne obwody w szybkiej sekwencji, zapewniając optymalne dostosowanie temperatury do temperatury roboczej silnika. Dzięki temu możliwe jest szybsze osiągnięcie odpowiedniej temperatury po rozruchu silnika, a zawór szybkiego reagowania poprawia komfort pasażera optymalizując ogrzewanie i chłodzenie w przedziale pasażerskim.
- Filtr powietrza, który będzie stosowany w wielu modelach pojazdów z silnikiem DW10F (3008, 5008, DS4 i DS5), posiada niepalne medium filtracyjne. Zastosowanie filtra wstępnego i specjalnego materiału filtracyjnego o udoskonalonej konstrukcji wewnętrznej zapewnia przedłużoną trwałość filtra, nawet gdy pojazd jest eksploatowany w bardzo zapylonym środowisku. Filtry zamienne będą mieć następujące numery katalogowe: Purflux A1275, CoopersFiaam PA7560, Fram® CA10417.
- Moduł filtracji oleju stanowi część nowoczesnego inteligentnego układu kontroli oleju, który optymalizuje wydajność filtracji. W kontekście rynku części zamiennych układ ten jest bardzo ważny, ponieważ monitoruje pogorszenie jakości oleju silnikowego. Im bardziej intensywnie pojazd jest eksploatowany, tym częściej należy wymieniać olej oraz filtr. Nowy moduł zapewnia optymalne osiągi silnika i wydłuża czas eksploatacji, sygnalizując kierowcy kiedy konieczna jest wymiana tych elementów. W puszkowym filtrze oleju (typu spin-on) zastosowano nowoczesny materiał filtracyjny wykonany z mieszanki celulozowych i syntetycznych włókien PE, oraz opatentowane przez Sogefi plisowanie w harmonijkę. Taki filtr jest ponadprzeciętnie wydajny – zatrzymuje już cząstki o wielkości 4μm, zapewniając skuteczną ochronę turbosprężarki i niezawodną pracę silnika przez cały czas użytkowania. Poza bardziej wydajną filtracją, wysoka wytrzymałość modułu pozwala na pracę przy bardzo wysokim natężeniu przepływu oleju – do 60 litrów na minutę – oraz temperaturach dochodzących do 155°C. Te trudne warunki eksploatacyjne wynikają z konieczności zapewnienia lepszej wydajności i mniejszego zużycia paliwa przez silniki o mniejszych gabarytach i wadze. Ten element będzie wkrótce dostępny na rynku części zamiennych dla wszystkich marek Sogefi: Purflux LS923, CoopersFiaam FT5656, Fram® PH9599.
- Nowy moduł filtracji paliwa do silników Diesla produkowany przez Sogefi Group zapewnia wydajną filtrację, zatrzymując niemal wszystkie cząstki o rozmiarach większych niż 4μm. Gwarantuje to wysoki poziom ochrony wymagany przez najnowszą generację systemów wtrysku paliwa typu common rail i zapewnia zgodność z mającą wejść w życie normą Euro 6. W obudowie filtra, wykonanej w całości z lekkiego tworzywa sztucznego, umieszczono opatentowany przez Sogefi plisowany materiał filtracyjny. Ta specjalna technologia pozwala zaoszczędzić przestrzeń i zmniejszyć wagę pojazdu. Ekologiczny wkład filtracyjny został tak opracowany aby zapobiec zatkaniu filtra przez różnego rodzaju mieszanki olejów napędowych, w tym Biodiesla (B30). W filtrze zastosowano technologię „Diesel3Tech”, która zabezpiecza układ wtryskowy przed kroplami wody znajdującymi się w paliwie. Filtr przechwytuje niemal wszystkie krople wody o wymiarach większych niż 20μm i gwarantuje wydajność przez długi czas. Przy normalnym użytkowaniu, filtr wystarcza na ponad 60 000 km lub cztery lata, bądź nawet około 40 000 km przy intensywnej eksploatacji.
Filtry będą dostępne na rynku wtórnym od kwietnia br. pod następującymi numerami katalogowymi: Purflux C533A, CoopersFiaam FA6130ECO, Fram® CH11781ECO. Zarówno filtr oleju jak i moduły filtracji oleju napędowego zostały umieszczone w miejscach zapewniających ich łatwą wymianę. Filtr oleju jest około 20% mniejszy i lżejszy od swojego poprzednika, dzięki czemu mógł być łatwiej wkomponowany w silnik. Natomiast odpowiednie umiejscowienie filtra oleju napędowego ułatwia odprowadzenie wody z jego górnej części.
Komentarze