Wiosna to ciężki okres dla alergików. Sezonowe dolegliwości nie tylko powodują dyskomfort, ale mogą również stanowić realne zagrożenie bezpieczeństwa na drodze. By zapobiegać takim sytuacjom, Sogefi zaleca wymianę filtra kabinowego. Ta gałąź rynku ma duży potencjał sprzedaży dla każdego sprzedawcy oraz warsztatu.
Prawie 95% produkowanych obecnie w Europie samochodów posiada filtr kabinowy w standardowym wyposażeniu, niezależnie od tego czy są jednocześnie wyposażone w klimatyzację. Rosnąca świadomość kierowców powoduje, że ten segment rynku rozwija się wyjątkowo prężnie.
„Filtry kabinowe mają duży potencjał sprzedaży dla każdego sprzedawcy oraz warsztatu. Podczas ich wymiany powinniśmy jednak pamiętać o dwóch kluczowych czynnikach. Pierwszym jest oczywiście jakość – aby powietrze w kabinie samochodu było rzeczywiście oczyszczone filtr kabinowy powinien być zaawansowany technologicznie, a co się z tym łączy – wyprodukowany przez ekspertów, którzy dostarczają rozwiązania na pierwszy montaż. Po drugie, jeśli chodzi o wymianę filtra kabinowego należy upewnić się czy klient jest świadomy dlaczego i jak często należy wymieniać ten element. Powyższe czynniki to gwarancja zadowolenia klienta będącego kluczem rozwoju biznesu.” – mówi Andrea Taschini, Dyrektor Zrządzający Sogefi Aftermarket Business Unit.
Pod markami: Purflux, Fram oraz CoopersFiaam Grupa Sogefi oferuje filtry dwa rodzaje filtrów zatrzymujących zewnętrzne zanieczyszczenia i nieprzyjemne zapachy:
- Filtry przeciwpyłkowe zatrzymujące wszystkie cząstki o wielkości powyżej 40 mikronów, w tym bakterie, pyłki i gazy spalinowe;
- Filtry z węglem aktywnym zatrzymujące nie tylko cząstki stałe, ale również zapachy. Dodatkowo, filtry te zmniejszają ewentualne stężenie szkodliwych gazów w kabinie, które mogą powodować bóle głowy i kaszel. Zaawansowane technologicznie filtry Sogefi składają się z trzech warstw: jednej warstwy węgla aktywnego pomiędzy dwiema warstwami włókniny.
Oba rodzaje filtrów sąmontowane w dostępnych miejscach, dzięki czemu ich wymiana nie stanowi problemu. Im dłużej filtry kabinowe pozostająniewymienione, tym więcej bakterii gromadzi sięwewnątrz pojazdu, co z kolei ogranicza dopływ świeżego powietrza do kabiny samochodu. Należy równieżzauważyć, że w środowisku miejskim skutecznośćfiltrów spada w znacznie szybszym tempie, w szczególności z powodu natężonego ruchu ulicznego i często występującej konieczności jazdy z niewielkąprędkością. W takich warunkach w przedziale pasażerskim może dojść do wytworzenia tzw. efektu tunelowego gdzie stężenie gazów spalinowych może znacznie przekraczać ich stężenie na zewnątrz pojazdu. Dlatego, podobnie jak w przypadku wszystkich innych filtrów, wymiana filtra kabinowego powinna być standardem podczas corocznego przeglądu.
Obecnie rynek filtrów kabinowych odnotowuje najdynamiczniejszy wzrost spośród wszystkich segmentów filtracji -ponad 10% w skali roku. Firma Sogefi oferuje kompletną gamę ponad 250 referencji filtrów kabinowych, obejmując tym samym 95% europejskiego parku samochodowego.
Komentarze