Podczas 18. edycji Nagród „Silnika Roku”, która miała miejsce w Stuttgarcie 1 czerwca br., międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało nagrodę Silnika Roku, w kategorii 1-1,4 litra pojemności, trzycylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu PureTech 1,2 l, opracowanemu przez Grupę PSA. Jednostka produkowanej w zakładach Française de Mécanique we francuskim Douvrin.
Grupa PSA zwiększa produkcję silników benzynowych nowej generacji
W związku z popularnością gamy trzycylindrowych silników benzynowych Grupa PSA podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych w tym zakresie, aby wesprzeć proces ograniczania negatywnego wpływu emisji CO2 na środowisko. Od momentu rozpoczęcia produkcji w 2014 r. z linii produkcyjnej w Douvrin zeszło ponad 370 tys. sztuk silników turbodoładowanych PureTech. Dodatkowo zostanie uruchomiona produkcja w zakładach Trémery we wschodniej Francji. Do roku 2018 łączna produkcja turbodoładowanych silników benzynowych wzrośnie do 670 tys. sztuk rocznie.
Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 przy optymalizacji osiągów samochodów
Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech został opracowany przy wykorzystaniu 120 patentów, co pozwoliło na obniżenie emisji o 18% w porównaniu z czterocylindrową jednostką poprzedniej generacji. Nagrodzony silnik ma na swoim koncie dwa rekordy pod względem niskiego zużycia paliwa. Pierwszy z nich został pobity w Europie w 2014 r. w samochodzie z manualną skrzynią biegów. Drugi został osiągnięty w tym roku w Chinach, gdzie pojazd z automatyczną skrzynią biegów przejechał na jednym baku 1878 kilometrów osiągając rekordowo niskie zużycie 2,93 l/100 km. Silnik turbodoładowany PureTech oferuje także poziom komfortu jazdy należący do najwyższych na rynku – i to nawet przy najniższych prędkościach – a także jeden z najwyższych momentów obrotowych przy niskiej prędkości obrotowej, tj. 230 Nm. Silniki PureTech o pojemności 1,2 l i mocy 110 KM oraz 130 KM montowane są w samochodach z segmentu B i C. Na rynek weszły w marcu 2014 r., w modelach Citroën C4 Picasso i Peugeot 308. Obecnie montowane są w ponad 60 różnych modelach na całym świecie, w tym w najnowszej wersji Peugeot 3008, którego międzynarodowa premiera odbyła się 23 maja 2016 r.
Nawiązując do otrzymanej nagrody Christian Chapelle, kierujący Dyrekcją odpowiedzialną za konstrukcję układów napędowych i podwozia w Grupie PSA, powiedział: – „Zdobycie tej nagrody po raz drugi z rzędu świadczy o uznaniu dla naszych umiejętności technologicznych oraz pracy nad optymalizacją silników i minimalizacją ich negatywnego wpływu na środowisko bez rezygnacji z wysokich osiągów.”
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Adam T., 14 czerwca 2016, 8:35 0 0
Dają sobie nagrody a potem i tak My musimy p***ć się z awariami nagradzanych silników - przykład ? TSI w grupie VW .
Odpowiedz
lucjan, 16 czerwca 2016, 11:55 0 0
nie trzeba daleko szukać , z podwórka konstruktorów opisanych w tym artykule , silnik 1,6THP
Odpowiedz
hhhh, 16 czerwca 2016, 12:32 0 0
długa ta górka ....prawie 2000km
Odpowiedz