Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
27.12 “Mój Elektryk 2.0” już niebawem. Co się zmieni? 25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light

SDCM

Pierwsze takie spotkanie kobiet z branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna uchodzi za zdominowaną przez mężczyzn. Tymczasem wiele kobiet doskonale odnajduje się w tym rzekomo męskim biznesie. “Siła kobiet w męskiej branży” to spotkanie, na którym panowie nie będą mieli nic do gadania.

Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany

Zmiany w prawie, przejęcia i zmiany właścicieli wśród firm dystrybucyjnych oraz sam zmieniający się rynek wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów ostatecznych oraz ich nowym podejściem do kwestii posiadania samochodów. Aby być na bieżąco z sytuacją w branży, tej debaty nie można ominąć.

Konkurs Bezpieczny Warsztat wkracza w decydującą fazę

III edycja konkursu „Bezpieczny Warsztat”, zainspirowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wkroczyła właśnie w decydującą fazę. Spośród zgłoszonych serwisów niezależnych wybrano te, w których DEKRA Polska zrealizuje audyty, sprawdzając jakość i standardy oraz zasady obsługi klienta. Zwycięzców konkursu poznamy już w listopadzie.

Już wkrótce XII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – zarezerwuj datę

Już na początku listopada odbędzie się największy Kongres branży motoryzacyjnej. O znaczeniu i randze wydarzenia świadczy patronat Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, a także europejskich organizacji CLEPA, FIGIEFA oraz APRA.

Czyszczenie rynku z używanych części zamiennych

Gospodarka o obiegu zamkniętym (ang. circular economy) to z założenia system, który ma za zadanie zredukować, a nawet wyeliminować znaczne ilości niewykorzystanych odpadów i zapewnić ich ponowne „zaangażowanie”.

Duże problemy kadrowe w motoryzacji

Kto z nas nie słyszał w ostatnim czasie, że obecnie mamy w Polsce „rynek pracownika”? Cóż to takiego? W skrócie to sytuacja na rynku, charakteryzująca się dużą liczbą ofert pracy, w której to pracodawcy walczą o pracownika. Bez wątpienia problemy kadrowe uderzyły bardzo mocno również w branżę motoryzacyjną, co wynika m.in. z problemów związanych ze szkolnictwem […]

Bezpieczny Warsztat: inicjatywa, która łączy

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) ponownie koncentruje niezależny rynek motoryzacyjny wokół ambitnego celu: przełamania stereotypów i uświadomienia kierowcom, że warto zaufać niezależnym serwisom samochodowym.

Strasząc cmentarzami i częściami z Azji

Jakiś czas temu pisaliśmy o pojawiających się postulatach wprowadzenia w Polsce obowiązkowej certyfikacji krajowej. Temat ten budzi sporo emocji. Powoduje artykułowanie coraz mniej uzasadnionych argumentów za jej wprowadzeniem, ale również wprowadzaniem w błąd opinii publicznej poprzez sugerowanie, że w Europie obowiązują inne niż w Polsce przepisy dotyczące homologacji części. Oto niektóre z nich wraz z krótkim […]

Kto decyduje o losie warsztatów?

Niezależny segment rynku motoryzacyjnego, czyli tak zwany aftermarket tworzą wspólnie firmy zajmujące się handlem (dystrybutorzy, hurtownicy), producenci części motoryzacyjnych oraz niezależne warsztaty. Firmy te muszą walczyć o swoje interesy i przeciwdziałać niekorzystnym zmianom prawnym. Dużą rolę odgrywają tutaj stowarzyszenia branżowe, które mają wpływ na tworzenie prawa. Odczuwalny jest jednak brak silnej organizacji reprezentującej interesy warsztatów. […]

Czy plany obniżenia emisji CO2 osłabią przemysł motoryzacyjny?

Europejscy producenci części i komponentów motoryzacyjnych przodują na świecie pod względem technologii, zapewniających wydajne i nisko emisyjne pojazdy osobowe. Utrzymują globalną konkurencyjność oraz wspierają zatrudnienie w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Wszystko to może się zmienić z uwagi na plany UE w zakresie obniżenia CO2 związane z porozumieniem paryskim z 2015 r.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.