Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
27.12 “Mój Elektryk 2.0” już niebawem. Co się zmieni? 25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light

SDCM

Wyniki Barometru Branży Części Motoryzacyjnych w Polsce

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wspólnie z firmą badawczą Frost & Sullivan, przygotowało barometr, czyli analizę rynku części motoryzacyjnych w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród menedżerów firm – producentów części, dystrybutorów oraz warsztatów.

Polskie warsztaty mają problem z sukcesją

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że ponad połowa właścicieli warsztatów może mieć problem z sukcesją, czyli zabezpieczeniem swojej przyszłości na starsze lata. Co zrobić, jeśli nie posiada się krewnych, którzy byliby w stanie w przyszłości zająć się firmą?

Duże, niezależne warsztaty sprawdzone przez ekspertów

Przedstawiciele dużych, niezależnych serwisów samochodowych deklarują, że zależy im przede wszystkim na zadowoleniu klientów i stałym poszerzaniu zakresu usług. Jak rozwija się rynek dużych warsztatów sprawdziła firma Dekra Polska Sp. z o.o. w ramach trzeciej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”, organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Rok 2017 oczami branży motoryzacyjnej

Można powiedzieć, że rok 2017 dla branży motoryzacyjnej w Polsce był rokiem udanym. Dynamika wzrostu przemysłu i rynku była wysoka, a eksport części i akcesoriów był wyższy niż rok wcześniej.

Brakujące części w aftermarketowej układance

Dzisiejsze samochody są coraz bardziej „skomplikowane”, do ich budowy potrzeba coraz więcej części, które czasem różnią się od siebie drobnymi detalami, w zależności nie tylko od modelu pojazdu, ale również jego wersji. W warsztacie powinny być one łatwo identyfikowalne, tak by ułatwić szybką naprawę oraz możliwość dostarczenia danej części od wybranego producenta.

Co zrobić, aby klient powracał do Twojego warsztatu?

Co powinny robić warsztaty, by utrzymać klientów przy sobie? W co warto inwestować? Jak kształtują się ceny usług? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą się w raporcie z badania, realizowanego przez firmę Frost & Sullivan we współpracy z SDCM. Aby otrzymać raport, należy wziąć udział w ankiecie.

7 pytań do Marcina Wieteski z firmy HELLA

Z odpowiedziami na nasze pytania zmierzył się Marcin Wieteska – Country Manager firmy Hella Poland&Baltica.

Nastroje dystrybutorów i producentów części – wyniki ankiet

Podczas XII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, dystrybutorzy i producenci części motoryzacyjnych wzięli udział w interaktywnych ankietach. Z ich wyników odczytać możemy panującą na rynku koniunkturę.

Elektromobilność i certyfikacja części – debata o motoryzacji

Polscy urzędnicy lubią odciskać własne piętno na przepisach, wprowadzanych przez Unię Europejską. Między innymi taki wniosek płynie z wypowiedzi ekspertów, uczestniczących w debacie na temat wyzwań dla niezależnego rynku motoryzacyjnego.

Niezależne warsztaty zaudytowane. Znamy ich mocne i słabe strony

Wszystkie zamawiają części poprzez system internetowy oraz dbają o komfort swoich klientów; niemal 100% z nich korzysta z urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem. Teraz znają swoje mocne oraz słabe strony i wiedzą, jak rozwinąć działalność. Mowa o warsztatach, które wzięły udział w 3 edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.