Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Producenci pojazdów korzystają z luki w przepisach w zakresie telematyki

Na rynek trafiają już samochody z zamkniętymi systemami telematycznymi, do których dostęp mają wyłącznie podmioty związane z producentami pojazdów (dealerzy, serwisy). Jak długo przyjdzie nam czekać na sprawiedliwe unijne przepisy w tym zakresie?

Złącze OBD jednak nie zniknie z samochodów? Jest duża szansa.

Istnieje duża szansa, że instalacja złącza OBD pozostanie obowiązkowa dla nowo produkowanych pojazdów. Odpowiednie zapisy pojawiły się w projekcie unijnego rozporządzenia. To dobra wiadomość dla wszystkich warsztatów niezależnych.

Jaki był rok 2017 dla warsztatów niezależnych?

Czy liczba wizyt w warsztatach niezależnych w 2017 wzrosła czy zmalała? Czy właściciele planują zwiększyć cenę roboczogodziny? Raport przygotowany przez SDCM oraz Frost&Sullivan przedstawia odpowiedzi na te pytania. 

Drugie życie w motoryzacji

Początki regeneracji części motoryzacyjnych sięgają lat czterdziestych ubiegłego wieku. W wyniszczonej wojną Europie zwyczajnie brakowało nowych części. Dziś na dostępność w tym zakresie nie możemy narzekać, a jednak regeneracja części i tak stała się ważnym elementem rynku motoryzacyjnego. Jest ku temu kilka powodów – można na tym zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Wyniki Barometru Branży Części Motoryzacyjnych w Polsce

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wspólnie z firmą badawczą Frost & Sullivan, przygotowało barometr, czyli analizę rynku części motoryzacyjnych w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród menedżerów firm – producentów części, dystrybutorów oraz warsztatów.

Polskie warsztaty mają problem z sukcesją

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że ponad połowa właścicieli warsztatów może mieć problem z sukcesją, czyli zabezpieczeniem swojej przyszłości na starsze lata. Co zrobić, jeśli nie posiada się krewnych, którzy byliby w stanie w przyszłości zająć się firmą?

Duże, niezależne warsztaty sprawdzone przez ekspertów

Przedstawiciele dużych, niezależnych serwisów samochodowych deklarują, że zależy im przede wszystkim na zadowoleniu klientów i stałym poszerzaniu zakresu usług. Jak rozwija się rynek dużych warsztatów sprawdziła firma Dekra Polska Sp. z o.o. w ramach trzeciej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”, organizowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Rok 2017 oczami branży motoryzacyjnej

Można powiedzieć, że rok 2017 dla branży motoryzacyjnej w Polsce był rokiem udanym. Dynamika wzrostu przemysłu i rynku była wysoka, a eksport części i akcesoriów był wyższy niż rok wcześniej.

Brakujące części w aftermarketowej układance

Dzisiejsze samochody są coraz bardziej „skomplikowane”, do ich budowy potrzeba coraz więcej części, które czasem różnią się od siebie drobnymi detalami, w zależności nie tylko od modelu pojazdu, ale również jego wersji. W warsztacie powinny być one łatwo identyfikowalne, tak by ułatwić szybką naprawę oraz możliwość dostarczenia danej części od wybranego producenta.

Co zrobić, aby klient powracał do Twojego warsztatu?

Co powinny robić warsztaty, by utrzymać klientów przy sobie? W co warto inwestować? Jak kształtują się ceny usług? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą się w raporcie z badania, realizowanego przez firmę Frost & Sullivan we współpracy z SDCM. Aby otrzymać raport, należy wziąć udział w ankiecie.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.