Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta

SDCM

Historie sukcesu: Bosch Car Service Maciejewski

Mam poczucie, że jestem w elitarnej sieci, która wybiega w przyszłość – mówi Mirosław Maciejewski, właściciel Bosch Service Maciejewski

SDCM pomaga polskim producentom zwiększyć eksport

Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części i poszukujesz możliwości rozwinięcia swojej sprzedaży poza granicami Polski, z całą pewnością zainteresuje cię nowy projekt realizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Zwycięstwo w batalii o OBD!

Parlament Europejski przyjął Pakiet Kompromisowy Rozporządzenia o Homologacji Typu Pojazdu w trakcie dzisiejszej sesji plenarnej w Strasburgu. Oznacza to, że Parlament opowiedział się za utrzymaniem złącza OBD jako obowiązkowego wyposażenia nowo produkowanych samochodów!

Petycja w sprawie OBD! [aktualizacja] Polecane

Petycja w sprawie OBD! [aktualizacja]

Zebraliśmy ponad 6 000 podpisanych petycji. Serdecznie dziękujemy za ich wypełnienie.

eCall – koń trojański w motoryzacji?

Telematyka to możliwość komunikacji z pojazdem za pomocą technologii bezprzewodowych w celu pozyskiwania danych pokładowych. Zamknięty dostęp do technologii telematycznych to zagrożenie dla warsztatów, a co to oznacza dla nas, kierowców?

Producenci pojazdów korzystają z luki w przepisach w zakresie telematyki

Na rynek trafiają już samochody z zamkniętymi systemami telematycznymi, do których dostęp mają wyłącznie podmioty związane z producentami pojazdów (dealerzy, serwisy). Jak długo przyjdzie nam czekać na sprawiedliwe unijne przepisy w tym zakresie?

Złącze OBD jednak nie zniknie z samochodów? Jest duża szansa.

Istnieje duża szansa, że instalacja złącza OBD pozostanie obowiązkowa dla nowo produkowanych pojazdów. Odpowiednie zapisy pojawiły się w projekcie unijnego rozporządzenia. To dobra wiadomość dla wszystkich warsztatów niezależnych.

Jaki był rok 2017 dla warsztatów niezależnych?

Czy liczba wizyt w warsztatach niezależnych w 2017 wzrosła czy zmalała? Czy właściciele planują zwiększyć cenę roboczogodziny? Raport przygotowany przez SDCM oraz Frost&Sullivan przedstawia odpowiedzi na te pytania. 

Drugie życie w motoryzacji

Początki regeneracji części motoryzacyjnych sięgają lat czterdziestych ubiegłego wieku. W wyniszczonej wojną Europie zwyczajnie brakowało nowych części. Dziś na dostępność w tym zakresie nie możemy narzekać, a jednak regeneracja części i tak stała się ważnym elementem rynku motoryzacyjnego. Jest ku temu kilka powodów – można na tym zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Wyniki Barometru Branży Części Motoryzacyjnych w Polsce

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wspólnie z firmą badawczą Frost & Sullivan, przygotowało barometr, czyli analizę rynku części motoryzacyjnych w Polsce. Badanie przeprowadzono wśród menedżerów firm – producentów części, dystrybutorów oraz warsztatów.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.