Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Alfred Franke i Robert Kierzek zapraszają na Kongres

Przed nami XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. Wydarzenie odbędzie się już w dniach 7-8 listopada w Warszawie w Hotelu Sound Garden.

Megatrendy w motoryzacji okiem kobiet

Wszyscy wiemy, że kobiety doskonale znają się na modzie. O tym, że nieobce im są trendy, a nawet megatrendy, i to w motoryzacji, przekonać się będzie można uczestnicząc w XIII Kongresie Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się w dniach 7-8 listopada w Warszawie.

Przyszłość rynku motoryzacyjnego wobec wyzwań ochrony środowiska

3 października 2018 roku Parlament Europejski w głosowaniu przyjął stanowisko nakazujące obniżenie emisji CO2 w motoryzacji o 20% w 2025 r. i 40% w 2030 r. Co więcej, producenci pojazdów będą musieli zapewnić, że udział samochodów zero- i niskoemisyjnych (emitujących mniej niż 50 g CO2 na kilometr) wyniesie 20% sprzedaży nowych pojazdów do 2025 r. […]

Polscy producenci części motoryzacyjnych przyspieszają podbój zagranicznych rynków

Zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych – tak nazywa się nowo powołana jednostka, która ma ułatwić kontakt polskich producentów z dużymi zagranicznymi firmami i w rezultacie doprowadzić do ich sukcesu na europejskich i światowych rynkach.

Wypełnij ankietę dla warsztatów – pozostało tylko kilka dni Warto przeczytać

Wypełnij ankietę dla warsztatów – pozostało tylko kilka dni

Wypełnij krótką ankietę na temat sytuacji w Twoim warsztacie po 3 kwartałach. Wyniki badania otrzymasz bezpłatnie na adres email.

Czy Europa zahamuje swój przemysł motoryzacyjny?

Kiedy Komisja Europejska opublikowała plany dotyczące redukcji emisji CO2, przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego w zasadzie jednym głosem twierdzili, iż obniżka o 15% do 2025 r. i 30% do 2030 r. to plany zbyt ambitne, a nawet nierealne. Obecnie debata w Europie toczy się jednak nie wokół tego, by obniżyć dopuszczalną emisję CO2, ale dyskutuje się już o […]

Branża – koszty wzrosną szybciej niż przychody

Wyniki barometru rynku realizowanego wspólnie przez SDCM oraz firmę badawczą Frost&Sullivan przedstawiają wiele ciekawych wniosków na temat sytuacji warsztatów, dystrybutorów i producentów części w pierwszym półroczu 2018. Zapraszamy do przeczytania artykułu z podsumowaniem tego badania, w którym między innymi poruszany jest temat zmian cen roboczogodziny w warsztatach.

SDCM poszukuje pracownika

W związku z dynamicznym rozwojem całej branży motoryzacyjnej, polska organizacja działająca w międzynarodowych strukturach poszukuje osoby niezwykłej. Z jednej strony będzie to dla niej bardzo odpowiedzialna misja, a z drugiej to zaszczyt reprezentacji interesów środowiska dystrybutorów i producentów części motoryzacyjnych.

Czy „polski gen” w motoryzacji pozostanie polskim?

Od jakiegoś czasu wiadomo, że druga największa pod względem przychodów ze sprzedaży polska firma motoryzacyjna tj. Solaris idzie pod młotek. Nowym inwestorem będzie hiszpański CAF. Cyklicznie pojawiają się także informacje o sprzedaży (zapewne w zagraniczne ręce), pierwszej pod tym względem Grupy Boryszew (segment motoryzacja). Jeśli i ta transakcja stałaby się faktem, nie byłaby to zapewne ostatnia […]

Oryginalne i oryginalne: czyli O & Q w oznaczeniach części samochodowych

Skąd się wzięło oznaczenie części zamiennych: O, Q, P, Z i co ma to wspólnego z przepisami Unii Europejskiej w zakresie prawa konkurencji? Dodamy dalsze skróty: BER (z angielskiego) i GVO (z niemieckiego)? Polski skrót się nie przyjął, a pełna nazwa aktów prawnych potrafi zniecierpliwić najwytrawniejszych graczy w „chińczyka”, zwanego też czasami grą „człowieku, nie […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.