Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Pozycja Polski na motoryzacyjnej mapie Europy

W najbliższej perspektywie największe wyzwania, jakie stoją przed przemysłem i rynkiem motoryzacyjnym, to bez wątpienia Brexit, szybko rozwijające się dalekowschodnie internetowe platformy handlowe, światowe wojny cenowe i regulacje dotyczące redukcji CO2 – wynika z raportu SDCM na rok 2019.

Branża motoryzacyjna: twardy Brexit to dwa razy większe koszty homologacji

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych alarmuje, że jeżeli Wielka Brytania wyjdzie z Unii Europejskiej 29 marca bez żadnego porozumienia, bardzo mocno ucierpi na tym cała branża w Polsce. Wielka Brytania jest trzecim rynkiem eksportowym części motoryzacyjnych z Polski.

Elektryczna logistyka już wkrótce?

Gorące dyskusje przyniosły finalne rozstrzygnięcie. Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej wypracowały pierwsze w historii UE normy emisji spalin dla ciężarówek. W 2025 mają one emitować 15% mniej dwutlenku węgla, a w 2030 roku emisja CO2 ma zostać zmniejszona aż o 30%. Nowe cele nie wzbudzają entuzjazmu przemysłu motoryzacyjnego, tzn.  producentów ciężarówek oraz producentów części […]

Safety first! Unia wprowadza nowe obowiązkowe wyposażenie pojazdów

Komisja ds. Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO) Parlamentu Europejskiego, opowiedziała się za znaczącą reformą standardów bezpieczeństwa pojazdów. Oznacza to obowiązkowe wyposażenie samochodów w wiele elektronicznych systemów bezpieczeństwa.

Odwołanie od wyroku, na które czeka motoryzacja

Do 23 lutego Komisja Europejska ma czas, by odwołać się od wyroku Sądu Unii Europejskiej z 13 grudnia 2018 r. Jeżeli tego nie zrobi, producenci pojazdów będą musieli dużo wcześniej niż zakładano spełnić surowsze normy emisji tlenków azotu. Odbije się to nie tylko na produkcji około 7,5 miliona pojazdów, ale i na producentach części i […]

Branża motoryzacyjna zaniepokojona obowiązkowym split paymentem

Firmy działające na rynku napraw samochodowych obawiają się, że wprowadzenie obowiązkowego mechanizmu split payment, czyli podzielonej płatności przy dokonywaniu transakcji między firmami, może zagrozić ich płynności finansowej. Zgodziła się na to, na wniosek polskiego rządu, Komisja Europejska. Przepisy wchodzą w życie w listopadzie 2019 r.

Legislacyjny lek o działaniu niepożądanym

Parlamentarzyści pracują nad ustawą, która ma uzdrowić współpracę na linii ubezpieczyciel – klient. Problem w tym, że skutki uboczne nowych przepisów mogą okazać się bardziej szkodliwe od zjawiska, które będą zwalczać – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Wypełnij warsztatową ankietę i odbierz podsumowanie za darmo Warto przeczytać

Wypełnij warsztatową ankietę i odbierz podsumowanie za darmo

Odpowiedz na kilka pytań dotyczących podsumowania minionego roku, ogrzewania i gospodarowania odpadami w Twoim warsztacie. Wyniki badania otrzymasz bezpłatnie drogą mailową.

Normy emisji CO2 ustalone – co dalej z branżą motoryzacyjną?

Mówi się, że dobry kompromis to taki, z którego niezadowolone są wszystkie strony. Teoretycznie zatem, w sprawie nowych limitów CO2 powstał dobry kompromis. Obrońcom środowiska ustalone limity nie wystarczają, z kolei przemysł motoryzacyjny wskazuje, że propozycje te są delikatnie mówiąc „zbyt ambitne do wykonania”.

Robert Kierzek ma nowego pracodawcę. To ważny dystrybutor części.

Były prezes zarządu Inter Cars SA, Robert Kierzek od marca rozpocznie nowy etap w swojej karierze zawodowej. Został zatrudniony przez międzynarodowego dystrybutora.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.