Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta

SDCM

Czy Europa zahamuje swój przemysł motoryzacyjny?

Kiedy Komisja Europejska opublikowała plany dotyczące redukcji emisji CO2, przedstawiciele przemysłu motoryzacyjnego w zasadzie jednym głosem twierdzili, iż obniżka o 15% do 2025 r. i 30% do 2030 r. to plany zbyt ambitne, a nawet nierealne. Obecnie debata w Europie toczy się jednak nie wokół tego, by obniżyć dopuszczalną emisję CO2, ale dyskutuje się już o […]

Branża – koszty wzrosną szybciej niż przychody

Wyniki barometru rynku realizowanego wspólnie przez SDCM oraz firmę badawczą Frost&Sullivan przedstawiają wiele ciekawych wniosków na temat sytuacji warsztatów, dystrybutorów i producentów części w pierwszym półroczu 2018. Zapraszamy do przeczytania artykułu z podsumowaniem tego badania, w którym między innymi poruszany jest temat zmian cen roboczogodziny w warsztatach.

SDCM poszukuje pracownika

W związku z dynamicznym rozwojem całej branży motoryzacyjnej, polska organizacja działająca w międzynarodowych strukturach poszukuje osoby niezwykłej. Z jednej strony będzie to dla niej bardzo odpowiedzialna misja, a z drugiej to zaszczyt reprezentacji interesów środowiska dystrybutorów i producentów części motoryzacyjnych.

Czy „polski gen” w motoryzacji pozostanie polskim?

Od jakiegoś czasu wiadomo, że druga największa pod względem przychodów ze sprzedaży polska firma motoryzacyjna tj. Solaris idzie pod młotek. Nowym inwestorem będzie hiszpański CAF. Cyklicznie pojawiają się także informacje o sprzedaży (zapewne w zagraniczne ręce), pierwszej pod tym względem Grupy Boryszew (segment motoryzacja). Jeśli i ta transakcja stałaby się faktem, nie byłaby to zapewne ostatnia […]

Oryginalne i oryginalne: czyli O & Q w oznaczeniach części samochodowych

Skąd się wzięło oznaczenie części zamiennych: O, Q, P, Z i co ma to wspólnego z przepisami Unii Europejskiej w zakresie prawa konkurencji? Dodamy dalsze skróty: BER (z angielskiego) i GVO (z niemieckiego)? Polski skrót się nie przyjął, a pełna nazwa aktów prawnych potrafi zniecierpliwić najwytrawniejszych graczy w „chińczyka”, zwanego też czasami grą „człowieku, nie […]

Forum Ekonomiczne w Krynicy: SDCM powołało ambasadorów polskich producentów części

SDCM wspiera ekspansję polskich producentów części na rynki zagraniczne. Już 7-8 listopada, podczas XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędą się sesje z udziałem ambasadorów tego projektu.

Chiny otwarte na polskich producentów części

Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części, nie boisz się wyzwań i poszukujesz możliwości rozwoju poza granicami Polski, z całą pewnością zainteresuje cię kolejny projekt realizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Celem jest ekspansja na rynek … chiński!

Zarezerwuj swój czas na najważniejszy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. Kolejna, XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się jeszcze ciekawiej i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Producenci pojazdów chcą czerpać zyski z gromadzonych danych

Producenci samochodów szukają sposobów na to, jak zmonetyzować gromadzone przez pojazdy dane dotyczące zachowań kierowców. 

Robert Kierzek wraca do motoryzacji

Wieloletni prezes i członek zarządu Inter Cars S.A., po rezygnacji z dotychczasowego stanowiska, zadecydował czym będzie się zajmował w najbliższej przyszłości.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.