Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta 03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym.

SDCM

Branża motoryzacyjna zaniepokojona obowiązkowym split paymentem

Firmy działające na rynku napraw samochodowych obawiają się, że wprowadzenie obowiązkowego mechanizmu split payment, czyli podzielonej płatności przy dokonywaniu transakcji między firmami, może zagrozić ich płynności finansowej. Zgodziła się na to, na wniosek polskiego rządu, Komisja Europejska. Przepisy wchodzą w życie w listopadzie 2019 r.

Legislacyjny lek o działaniu niepożądanym

Parlamentarzyści pracują nad ustawą, która ma uzdrowić współpracę na linii ubezpieczyciel – klient. Problem w tym, że skutki uboczne nowych przepisów mogą okazać się bardziej szkodliwe od zjawiska, które będą zwalczać – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Wypełnij warsztatową ankietę i odbierz podsumowanie za darmo Warto przeczytać

Wypełnij warsztatową ankietę i odbierz podsumowanie za darmo

Odpowiedz na kilka pytań dotyczących podsumowania minionego roku, ogrzewania i gospodarowania odpadami w Twoim warsztacie. Wyniki badania otrzymasz bezpłatnie drogą mailową.

Normy emisji CO2 ustalone – co dalej z branżą motoryzacyjną?

Mówi się, że dobry kompromis to taki, z którego niezadowolone są wszystkie strony. Teoretycznie zatem, w sprawie nowych limitów CO2 powstał dobry kompromis. Obrońcom środowiska ustalone limity nie wystarczają, z kolei przemysł motoryzacyjny wskazuje, że propozycje te są delikatnie mówiąc „zbyt ambitne do wykonania”.

Robert Kierzek ma nowego pracodawcę. To ważny dystrybutor części.

Były prezes zarządu Inter Cars SA, Robert Kierzek od marca rozpocznie nowy etap w swojej karierze zawodowej. Został zatrudniony przez międzynarodowego dystrybutora.

Już wkrótce zmiany w obowiązkowym wyposażeniu pojazdów

Zgodnie z powszechnie dostępnymi danymi ponad 25 000 osób zginęło na europejskich drogach w 2017 r. Rok wcześniej liczba ta była podobna. Rocznie około 135 000 osób zostaje poważnie rannych. Niesie to za sobą nie tylko ogromne cierpienie tysięcy ludzi, ale także ogromne koszty. Wypadki te kosztowały szacunkowo 100 miliardów euro. Jak temu zaradzić? Z pomocą […]

Przyszłość motoryzacji – wodór i autonomiczność?

Samochody wodorowe i autonomiczne nie są odległą przyszłością. To megatrendy, które mają szansę zmienić branżę motoryzacyjną w przeciągu kilkunastu najbliższych lat. Były to najważniejsze tematy rozmów podczas V edycji Konferencji “Motoryzacja-Przemysł-Nauka”.

Przemysł i nauka o przyszłości motoryzacji

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii wspólnie ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego zorganizowało V edycję konferencji „Motoryzacja-Przemysł-Nauka”. Konferencja odbyła się 11 grudnia 2018 roku w gmachu MPiT. Uczestnicy mogli w tym roku wysłuchać prezentacji na temat napędów wodorowych oraz pojazdów autonomicznych.

Aftermarket potrzebuje dostępu do danych pojazdów połączonych i autonomicznych

Motoryzacja przechodzi obecnie głębokie zmiany. Pojazdy stają się coraz bardziej zdigitalizowane, bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne. Autonomizacja pojazdów zapewnia bogate możliwości poprawy ruchu drogowego i ma duży potencjał wzmocnienia konkurencyjności europejskiego przemysłu motoryzacyjnego na świecie.

Wzrost przychodów próbuje gonić galopujące koszty

Ostatni barometr rynku motoryzacyjnego zaprezentowany przez SDCM oraz Frost & Sullivan obejmujący trzy kwartały 2018 r. dostarcza kolejnych bardzo interesujących wniosków na temat sytuacji producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz warsztatów samochodowych w pierwszych trzech kwartałach 2018 r.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.