Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Kolejne ręce na motoryzacyjny pokład łączący branżę

Do Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) dołączyła właśnie kolejna w tym roku marka zajmująca się dystrybucją części motoryzacyjnych – Distrigo należąca do Grupy PSA – właściciela takich marek jak Peugeot, Citroën, DS, Opel czy Vauxhall. Distrigo ma wzmocnić pozycję PSA na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Przynależność do SDCM na pewno w tym pomoże.

CO2 w motoryzacji: bez kompromisów i złudzeń

Europejski legislator ustalił ambitne plany redukcji emisji CO2 dla motoryzacji. Pytanie „czy” zamieniamy więc na „jak”, jakim kosztem i kto ten koszt poniesie?

Ustawa przeciw zatorom płatniczym podpisana przez Prezydenta

Ustawa, której celem będzie ograniczanie tzw. zatorów płatniczych została podpisana przez Prezydenta RP, Andrzeja Dudę. Oznacza to, że dłużników zwlekających z płaceniem zobowiązań w terminie czekają większe niż dotąd konsekwencje. Zmiany wejdą w życie już 1 stycznia 2020 r.

Ambasadorzy Polskich Producentów w akcji

Jedni narzekają, że się nie da, drudzy konsekwentnie realizują obraną strategię rozwoju. Którzy mają szansę na sukces? Odpowiedź znamy. Polscy producenci części motoryzacyjnych coraz śmielej wchodzą na rynki zagraniczne i coraz lepiej radzą sobie na globalnym rynku motoryzacyjnym. Przykład? WUZETEM, firma której eksport ciągle rośnie, niedawno przy pomocy Ambasadorów Polskich Producentów z SDCM podpisała porozumienie […]

Milion pojazdów elektrycznych w Polsce w 2025 r.? Do realnego celu brakuje 296 tysięcy!

Gdyby za każdym razem, gdy hasło „pojazd elektryczny / elektromobilność” pada w mediach, na polskich drogach pojawiał się kolejny pojazd elektryczny, milion elektryków osiągnęlibyśmy pewnie już w 2020 roku. Na razie mamy ich niecałe 4 tysiące. Jeśli liczyć hybrydy typu plug-in – trochę powyżej 6 tysięcy. Licznik tyka, do miliona daleko i to nie tylko […]

Warsztaty wierne na dobre i na złe – barometr SDCM i Frost & Sullivan

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zabrało się ostatnio za zatory płatnicze, które negatywnie wpływają na płynność finansową firm i ich rozwój. Projekt regulacji przeszedł już przez Sejm. Jak problem z płatnościami oceniają przedstawiciele przemysłu i rynku motoryzacyjnego? Jak oceniają pierwsze półrocze 2019? Czy zauważają już spowolnienie i spadek obrotów? Odpowiedzi na te pytania udzielają w najnowszym […]

Używane części ciągną z Zachodu

Europa podejmuje działania, które mają “zamknąć obieg” i rozwinąć gospodarkę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, efektywną pod względem wykorzystania zasobów surowców oraz konkurencyjną. Na tle Europy wypadamy nadal słabo, nawet w tak innowacyjnych branżach jak motoryzacja, choć moglibyśmy wyznaczać standardy zamiast gonić peleton.

Jazda autem bez trzymanki, czyli o samochodach autonomicznych

Samochody komunikujące się i jeżdżące bez angażowania kierowcy znaliśmy do tej pory tylko z filmów. To się zmieni. Codziennie w mediach branżowych można znaleźć informacje o pojazdach autonomicznych czyli takich, którym do jazdy nie jest potrzebna ani kierownica ani… kierowca. W przyszłości taki samochód sam pojedzie do serwisu czy też wróci z reklamacją w przypadku […]

Zakaz cesji wierzytelności – czy to koniec odrzuconego projektu?

Rząd krytycznie ocenił senacki projekt ustawy, który ustanawia zakaz cesji wierzytelności wynikającej z czynów niedozwolonych. Jego wprowadzenie oznaczałoby na przykład koniec powypadkowych napraw bezgotówkowych. Za stanowiskiem branży, decydenci uznali, że rozwiązanie takie byłoby niekorzystne dla poszkodowanych kierowców, a sam artykuł 9, który przewiduje zakaz cesji nie ma uzasadnienia. Czy to zatem koniec senackiego projektu?

Barometr rynku: Odpowiedz na kilka pytań i odbierz raport Polecane

Barometr rynku: Odpowiedz na kilka pytań i odbierz raport

Połowa bieżącego roku już za nami. Zachęcamy do podsumowania tego okresu z naszą pomocą. Wypełnij krótką ankietę na temat działalności swojego warsztatu i odbierz darmowy raport z wynikami.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.