Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:00 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po?

SDCM

Po górce… dołek

Wykres cyklu koniunkturalnego przypomina sinusoidę. Po okresie prosperity nieuchronnie następuje spowolnienie. Jest to dla gospodarki sytuacja naturalna niczym zmiana pór roku w przyrodzie. Słowem – zima idzie, rady na to nie ma.

Idą duże zmiany w segmencie opakowań – to nowe obciążenia dla producentów części

Za sprawą unijnego pakietu dyrektyw odpadowych zmienią się w Polsce przepisy dotyczące wprowadzania na rynek opakowań. W parze ze zwiększeniem tzw. Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP) idą nowe koszty dla firm produkcyjnych. Na rynku motoryzacyjnym dotkną one głównie producentów części, ale pośrednio uderzą także w innych uczestników rynku.

Optymizm, ale mniejszy niż kiedyś – wyniki barometru SDCM i Frost & Sullivan

Czy rynek części i napraw pojazdów czeka spowolnienie? Nie sposób określić tego z całą pewnością, jednak wyniki barometru przygotowanego przez SDCM oraz firmę badawczą Frost & Sullivan wskazują, że zarówno warsztaty jak i dystrybutorzy części wykazują umiarkowany optymizm związany ze swoją działalnością. Badanie objęło sytuację na rynku po 3 kwartałach 2019 r.

Jak wyceniasz części, które sprzedajesz w warsztacie? Ankieta.

Według danych SDCM, ponad 83% zakupów części zamiennych w Polsce odbywa się za pośrednictwem warsztatów samochodowych. Oznacza to, że to właśnie właściciele warsztatów realnie kreują ceny części na rynku. W jaki sposób dokonują wyceny? Właśnie tej kwestii poświęcona jest nasza ankieta.

Najkrótsze podsumowanie XIV Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie mogliście Państwo uczestniczyć w ostatnim XIV Kongresie organizowanym przez SDCM i nie macie również czasu zagłębić się w czytanie długiej relacji, udostępniamy Państwu najkrótszą i najbardziej esencjonalnie przedstawioną informację o przykładowych tematach poddanych dyskusji przez liderów polskiej motoryzacji. Bez wątpienia Kongres ten był najważniejszym wydarzeniem obejmującym legislacyjne aspekty dotyczące przemysłu […]

XIV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego za nami

Wyzwania stojące obecnie przed motoryzacją – dostęp do danych generowanych przez pojazdy, cyfryzacja, pojazdy autonomiczne, niskoemisyjna mobilność oraz spowolnienie gospodarcze na horyzoncie. Między innymi te zagadnienia zostały poddane dyskusji podczas XIV Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego przez SDCM.

Płynność finansowa mniej płynna

1 listopada tego roku wprowadzony został obowiązkowy split payment, czyli metoda podzielonej płatności za faktury. Ministerstwo Finansów liczy, że nowe przepisy przyczynią się do ograniczenia tzw. luki VAT. A ponieważ branży motoryzacyjnej przyczepiono łatkę tej, w której często dochodzi do podatkowych nadużyć, jako jedna z pierwszych zostanie objęta obowiązkiem zastosowania split paymentu. To zaś z […]

Motoryzacja – czy to czas na wodór?

Już po raz szósty Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii wspólnie ze Stowarzyszeniem Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polskim Związkiem Przemysłu Motoryzacyjnego zorganizowało konferencję, na której zebrali się przedstawiciele motoryzacji, środowisk akademickich oraz władz państwowych. Tym razem tematem przewodnim był wodór i próba odpowiedzi na pytanie jakie są szanse na to, by ten najbardziej rozpowszechniony pierwiastek […]

Barometr rynku: Odpowiedz na kilka pytań o swój warsztat i odbierz raport

Tradycyjnie już, po trzech kwartałach roku prosimy warsztaty o wypełnienie krótkiego sondażu. Każdy, kto tego dokona będzie mógł otrzymać bezpłatnie raport z wynikami badania rynku.

E-commerce rozłożony na części

Handel internetowy opanowuje coraz więcej rynkowych segmentów, jednak rynek części motoryzacyjnych wciąż pozostaje wyspą, której e-commerce jeszcze nie zalał, mimo że wzrost jego udziałów jest i będzie widoczny.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.