Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:07 Nowe akumulatory AGM dla pojazdów z systemem Start-Stop i hybrydowych 26.11 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 26.11 Konkurs Hella: wyniki 26.11 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie. 26.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości”

SDCM

Twoja firma ma problem związany z koronawirusem? Zgłoś to.

Epidemia koronawirusa to nie tylko zagrożenie dla ludzkiego zdrowia i życia. Wirus obecny w wielu państwach, już teraz wywiera poważny wpływ na ogólnoświatową gospodarkę.

Green Deal: gra w zielone czy czerwone światło?

Czy europejska gospodarka może być neutralna klimatycznie do 2050? Komisja Europejska zakłada, że może, powinna i… musi. Nie ma przebacz. Z jednej strony należy cieszyć się i gratulować odważnej deklaracji, która będzie poparta pakietem zmian prawnych, ale i środków mających umożliwić zieloną transformację.

SKP potrzebują (r)ewolucji?

Szacuje się, że stan techniczny aut jest przyczyną 7 proc. wypadków w Niemczech. W Polsce oficjalnie wskaźnik ten wynosi tylko 0,1 proc., choć przygotowany jakiś czas temu raport Najwyższej Izby Kontroli wskazał, że według ocen ankietowanych policjantów nawet 10 proc. wypadków ma związek ze stanem technicznym pojazdów.

Koronawirus daje się we znaki motoryzacji

Epidemia koronawirusa uderzyła w Chiny. Zmarło już ponad 2 tysiące osób, a koszty jakie poniesie chińska i światowa gospodarka już są ogromne. Nawet jeśli epidemię uda się wkrótce opanować, to i tak położy się ona cieniem na tegoroczne wyniki wielu branż na całym świecie. Jedną z tych, które ucierpią najbardziej jest motoryzacja.

Warsztaty poszukują saperów

Miliona pojazdów elektrycznych nie ma i długo nie będzie, ale nie da się nie zauważyć, że elektryków przybywa, podobnie jak znacznie popularniejszych hybryd, czyli pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy i jeden lub kilka elektrycznych. Jak każdy rodzaj samochodu, hybrydy (i elektryki) trzeba serwisować i poddawać okresowym badaniom technicznym pojazdów. Czy warsztaty i Stacje Kontroli Pojazdów […]

Burza mózgów remedium na (niektóre) problemy automotive

Czy jest możliwe, …aby w 12 minut rozwinąć 18 różnorodnych pomysłów? …aby w kolejne 12 przepuścić je przez sito krytycznego myślenia? …by wreszcie w 2 minuty dowieść, że wypracowane pomysły warto zrealizować?

Wypełnij krótką ankietę i odbierz raport

Przedstawicieli warsztatów samochodowych zachęcamy do wzięcia udziału w badaniu “Barometr Branży Części Motoryzacyjnych”, którego celem jest podsumowanie minionego roku na rynku napraw pojazdów. Każdy, kto wypełni krótką ankietę, otrzyma obszerny raport.

Rynek paliwowy w erze „elektromobilności”

O tym co będzie napędzało nasze samochody za pięć, dziesięć czy piętnaście lat dyskutuje się od dawna. Raz wieszczy się koniec paliw kopalnych, stawiając na pierwszym miejscu elektromobilność, innym razem elektrykom nie daje się szans na zdominowanie rynku, podając ku temu wiele przekonujących argumentów.

Zielony ład, czyli co dalej z motoryzacją?

Koniec 2019 roku zbiegł się z powołaniem nowej Komisji Europejskiej, która zapowiedziała energiczną realizację jednego z najbardziej ambitnych przedsięwzięć w historii Unii. Europejski Zielony Ład (Green Deal), wyznacza niezwykle trudne cele dla wielu różnych sektorów. Jak w nowej rzeczywistości odnajdzie się motoryzacja?

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już w kwietniu

Spotkają się na nim przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także eksperci, politycy oraz środowiska naukowe. Kolejna, XV już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się niezwykle ciekawie i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.