Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

SDCM

Koronawirus: zagrożenia w branży motoryzacyjnej – pobierz bezpłatny raport

Zachęcamy do pobrania bezpłatnego raportu na temat bieżącej sytuacji branży motoryzacyjnej w związku z pandemią koronawirusa COVID-19. Raport został przygotowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Mój samochód – moje dane – mój wybór: kierowca tego nie wie

Współczesne pojazdy gromadzą dane na temat swoich właścicieli oraz ich zachowań, a także mogą je zdalnie przesyłać. Okazuje się, że większość kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy. Kierowcy nie wiedzą też, że telematyka wkrótce może pozbawić ich prawa wyboru – np. warsztatu, w którym będą mogli naprawiać swoje auto.

Mądre decyzje w trudnych czasach

Europa i Polska wprowadzają coraz surowsze ograniczenia w walce z pandemią koronawirusa. Dodatkowo obawy związane z zarażeniem wirusem wiele osób powstrzymują od wychodzenia z domu, przemieszczania się i innych aktywności, co jest oczywiście zrozumiałe. Odbija się to jednak na działalności szeregu gałęzi gospodarki.

Apel do rządu o zapewnienie dalszego funkcjonowania warsztatów motoryzacyjnych

W związku z wprowadzonym w Polsce stanem epidemii, który pozwala na szereg ograniczeń, m.in.: wprowadzenie zakazu opuszczania określonych obszarów czy też zamykania instytucji i zakładów pracy, istnieje obawa, że ograniczeniami objęte zostaną działające jeszcze warsztaty motoryzacyjne. Czy jest to możliwe?

XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego przełożony

W trosce o bezpieczeństwo uczestników, związaną ze zwiększającą się liczbą zachorowań na koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze komunikaty władz państwowych skłaniające do odwoływania zamkniętych imprez masowych, Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego został przełożony.

Twoja firma ma problem związany z koronawirusem? Zgłoś to.

Epidemia koronawirusa to nie tylko zagrożenie dla ludzkiego zdrowia i życia. Wirus obecny w wielu państwach, już teraz wywiera poważny wpływ na ogólnoświatową gospodarkę.

Green Deal: gra w zielone czy czerwone światło?

Czy europejska gospodarka może być neutralna klimatycznie do 2050? Komisja Europejska zakłada, że może, powinna i… musi. Nie ma przebacz. Z jednej strony należy cieszyć się i gratulować odważnej deklaracji, która będzie poparta pakietem zmian prawnych, ale i środków mających umożliwić zieloną transformację.

SKP potrzebują (r)ewolucji?

Szacuje się, że stan techniczny aut jest przyczyną 7 proc. wypadków w Niemczech. W Polsce oficjalnie wskaźnik ten wynosi tylko 0,1 proc., choć przygotowany jakiś czas temu raport Najwyższej Izby Kontroli wskazał, że według ocen ankietowanych policjantów nawet 10 proc. wypadków ma związek ze stanem technicznym pojazdów.

Koronawirus daje się we znaki motoryzacji

Epidemia koronawirusa uderzyła w Chiny. Zmarło już ponad 2 tysiące osób, a koszty jakie poniesie chińska i światowa gospodarka już są ogromne. Nawet jeśli epidemię uda się wkrótce opanować, to i tak położy się ona cieniem na tegoroczne wyniki wielu branż na całym świecie. Jedną z tych, które ucierpią najbardziej jest motoryzacja.

Warsztaty poszukują saperów

Miliona pojazdów elektrycznych nie ma i długo nie będzie, ale nie da się nie zauważyć, że elektryków przybywa, podobnie jak znacznie popularniejszych hybryd, czyli pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy i jeden lub kilka elektrycznych. Jak każdy rodzaj samochodu, hybrydy (i elektryki) trzeba serwisować i poddawać okresowym badaniom technicznym pojazdów. Czy warsztaty i Stacje Kontroli Pojazdów […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.