Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Najpierw koło ratunkowe, potem nauka stylowego pływania

Kryzys gospodarczy spowodowany pandemią COVID-19 nie odroczy działań związanych z wprowadzaniem Europejskiego Zielonego Ładu. Komisja Europejska uważa, że konsekwentne realizowanie jego założeń jest najlepszym sposobem na odbudowanie unijnych gospodarek. Pogrążony w zapaści sektor motoryzacyjny ma duże wątpliwości co do tego optymizmu.

Marchewką w dystrybutorów części

Prywatne marki dystrybutorów części są zbyt prywatne. Tak przynajmniej sądzą pewni interesariusze, którzy postulują wprowadzenie powszechnej lustracji zawartości pudełek opatrzonych własnymi brandami. Domagają się, by każda firma odkrywając swoje tajemnice biznesowe informowała na opakowaniu, kto i gdzie wyprodukował dany produkt.

Obiady na cudzy rachunek

Co zrobić, kiedy produkt nie może sprostać wolnorynkowej konkurencji i nie znajduje wystarczająco dużo odbiorców? Należy wolny rynek ograniczyć, wprowadzając administracyjny przymus kupna. Taki właśnie pomysł na poprawę bytu swoich członków przedstawiła Polska Grupa Motoryzacyjna. 

Lokomotywa europejskiej gospodarki na zakręcie

Na wybuchu pandemii koronawirusa cierpi cała motoryzacja. Większość producentów pojazdów i części motoryzacyjnych, w tym firmy działające w Polsce, musiały na kilka tygodni lub nawet miesięcy całkowicie zamknąć swoje fabryki. Ludzie obawiający się nie tylko zdrowotnych, ale i ekonomicznych skutków koronawirusa zrewidowali swoje plany na zakup nowych pojazdów, przez co stracili ich dealerzy. Spadki notują […]

Postulaty branży motoryzacyjnej w pałacu prezydenckim

Tematem ostatniego posiedzenia Rady ds. Przedsiębiorczości, które odbyło się w pałacu prezydenckim była motoryzacja. Szefowie motoryzacyjnych organizacji branżowych omówili sytuację branży w czasach koronawirusa i przedstawili postulaty, które poprawiłyby sytuację firm z sektora automotive.

Motoryzacja w czasie pandemii – weź udział w webinarze SDCM

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych organizuje  webinar, poświęcony aktualnej sytuacji w branży motoryzacyjnej. Aby wziąć udział, wystarczy zarejestrować się na wydarzenie.

Nowy JPK_VAT jednak nie od lipca

Obowiązek stosowania nowego JPK_VAT zostanie przesunięty – dla wszystkich podatników – z 1 lipca na 1 października br. – poinformowało Ministerstwo Finansów.

Lód pęka, motoryzacja rusza [ANKIETA]

Stopniowe odmrażanie gospodarki przy jednoczesnym zachowywaniu zasad bezpieczeństwa spowodowało, że powoli wracamy do normalności, a wiele firm wznawia już działalność, choć oczywiście nie wszystkie i nie w zakresie „sprzed pandemii”. Na ile podejmowane obecnie kroki pozwolą choć zbliżyć się branży do poziomu, w jakim znajdowała się pod koniec 2019 roku? Wszystko zależy od tego, jak […]

Katastrofa w naprawach powypadkowych – ostatnie chwile na podpisanie apelu

To już ostatni moment, by podpisać apel organizacji SDCM oraz ZRP OKRM dotyczący uregulowania kwestii napraw powypadkowych. Aktualną sytuację na rynku napraw powypadkowych można określić jednym słowem KATASTROFA. Kolizja interesów sprawia, że środowisko motoryzacyjne jest podzielone w tej kwestii i nikt do dziś nie potrafił rozwiązać tego złożonego problemu. Nie zwlekaj, podpisz apel już teraz!

Motoryzacja zwalnia choć rusza… [pobierz raport]

Kolejny raport przygotowany przez SDCM wraz z firmą MotoFocus.pl nie pozostawia złudzeń. Sytuacja w branży motoryzacyjnej jest zła. Firmy zmagają się z ekonomicznymi skutkami pandemii koronawirusa, a sytuacji nie poprawiają nawet plany stopniowego odmrażania gospodarki.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.