Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Podwyżka akcyzy na pojazdy używane wraca jak bumerang

Rozważamy powrót do regulacji, która podnosi akcyzę na samochody używane – powiedziała wicepremier Jadwiga Emilewicz podczas konferencji prasowej poświęconej ekosystemowi dla elektromobilności. – Ma ona sprawić, by takich aut nie opłacało się do Polski sprowadzać – podkreśliła. Dodała, że trwają rozmowy z Ministerstwem Finansów i Ministerstwem Klimatu dotyczące „konieczności normalizacji rynku”.

Owoce batalii o złącze OBD

1 września tego roku weszło w życie uchwalone w 2018 roku rozporządzenie w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych. W rozporządzeniu tym, mającym być odpowiedzią Unii Europejskiej na Dieselgate, znajdują się przepisy kluczowe dla funkcjonowania rynku wtórnego, w tym w szczególności dla niezależnych warsztatów. Bez niego naprawa nowszych i coraz bardziej zaawansowanych pojazdów mogłaby […]

Pozytywne wieści dla branży moto – będą ulgi na robotyzację

Medialne doniesienia dotyczące funkcjonowania przedsiębiorców to przeważnie nic dobrego: zmiany prawa powodujące powstawanie nowych kosztów, podatków, kolejne obowiązki i ograniczenia. Dobrze jest więc od czasu do czasu usłyszeć i przekazać dobre wiadomości, zwłaszcza  w takich czasach jak obecnie. Za taką uznać można przekazaną przez Ministerstwo Rozwoju zapowiedź ulgi na robotyzację, mającą obowiązywać od 1 stycznia […]

Motoryzacja na kursie kolizyjnym z bezumownym Brexitem

Na zaledwie 15 tygodni przed końcem okresu przejściowego, liderzy branży motoryzacyjnej w UE i Wielkiej Brytanii po raz kolejny wzywają do zawarcia umowy o wolnym handlu zanim bezumowny Brexit stanie się koszmarną rzeczywistością. Dość wskazać, że brak umowy oznaczałby tylko do 2025 roku straty handlowe między UE a Wielką Brytanią o wartości do 110 miliardów […]

Czy plastik przyda się do łatania budżetu?

Unia Europejska od 1 stycznia 2021 roku chce narzucić państwom członkowskim nową „opłatę” – tym razem za plastik niepoddany recyklingowi. Konkretnie 800 euro za tonę. Polska nawet po ewentualnej korekcie wynikającej z faktu, że jesteśmy biedniejszym krajem, będzie jednym z  państw, które będą płacić najwięcej, bo z recyklingiem mamy duży problem. Zapłaci państwo, które jednak […]

Kolejne firmy w SDCM

Największa organizacja w Polsce reprezentująca interesy przemysłu i rynku motoryzacyjnego wartego 150 mld zł i tworzącego blisko 330 tys. miejsc pracy powiększyła się ostatnio o kolejne firmy członkowskie. Do elitarnego grona firm członkowskich SDCM dołączyły w ostatnim czasie: Alliance Automotive Group Poland, Elit Polska oraz firma Dayco, a kilka innych pomimo pandemii koronawirusa prowadzi w […]

Gdzie naprawisz „polskiego” elektryka?

W lipcu zaprezentowano prototypy polskiego auta elektrycznego, jak również logo marki pod którą od 2023 ma być produkowane. Wielu nie wierzy w powodzenie tych planów i faktycznie wiele wyzwań czeka Electromobility Poland S.A. zanim jeszcze pierwszy pojazd Izery zjedzie z linii montażowej. Później też nie będzie „z górki” Sukces tej marki to jednak potencjalny dalszy […]

Co przyniesie olejowa rewolucja?

Branża motoryzacyjna szykuje się na zmiany, jakie zapowiadają się na rynku olejów smarnych za sprawą projektu zmiany ustawy, który przygotowywany jest przez trzy ministerstwa: Rozwoju, Klimatu oraz Finansów.

Dyskrecja góry lodowej – wywiad z A. Franke i K. Soszyńskim

Z Alfredem Franke, prezesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Krzysztofem Soszyńskim, członkiem zarządu SDCM rozmawiają Grzegorz Kacalski i Krzysztof Rybarski.

Zmiana warty w SDCM

Największa organizacja w Polsce reprezentująca interesy przemysłu i rynku motoryzacyjnego wartego 150 mld zł i tworzącego blisko 330 tys. miejsc pracy, zapowiada zmiany. Alfred Franke, Prezes SDCM, rozpoczął przygotowania do bezpiecznego przekazania sterów, zapewniając jednocześnie, że nadal będzie wspierał działalność Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.