Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Wiemy, jak mechanicy wyceniają części – wyniki ankiety

Większość właścicieli pojazdów w Polsce dokonuje zakupów części samochodowych w warsztacie naprawczym, przy okazji czynności serwisowych. W jaki sposób warsztaty ustalają ceny części, oferowanych klientom? Metod jest kilka, ale nasza ankieta wskazała te najpopularniejsze. 

Spowolnienie jest, tragedii nie ma

O spowolnieniu gospodarczym, recesji w Niemczech, widmie „twardego” brexitu i majaczącym na horyzoncie kryzysie mówi się coraz częściej. Nic dziwnego, że wszystko to powoduje pogorszenie nastrojów społecznych, co samo w sobie jest jednym z bardzo niekorzystnych czynników wpływających na koniunkturę.

Przepisy przeciwko zatorom płatniczym weszły w życie

1 stycznia 2020 r. weszły w życie nowe rozwiązania prawne, których celem jest skuteczniejsze niż dotychczas karanie przedsiębiorstw zwlekających z terminową regulacją należności. W jakim stopniu zmiany wpłyną na rynek części i napraw samochodów?

Motoryzacja na prąd i pod prąd

Tegoroczne dane pokazują, że sytuacja w przemyśle motoryzacyjnym jest coraz trudniejsza. Wiele czynników takich, jak wojny handlowe, konieczność dostosowania motoryzacji do rygorystycznych wymagań środowiskowych, a więc także konieczność gigantycznych inwestycji na przykład w elektromobilność, skutecznie wpłynęło na spowolnienie dynamiki wzrostu producentów części motoryzacyjnych.

Po górce… dołek

Wykres cyklu koniunkturalnego przypomina sinusoidę. Po okresie prosperity nieuchronnie następuje spowolnienie. Jest to dla gospodarki sytuacja naturalna niczym zmiana pór roku w przyrodzie. Słowem – zima idzie, rady na to nie ma.

Idą duże zmiany w segmencie opakowań – to nowe obciążenia dla producentów części

Za sprawą unijnego pakietu dyrektyw odpadowych zmienią się w Polsce przepisy dotyczące wprowadzania na rynek opakowań. W parze ze zwiększeniem tzw. Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP) idą nowe koszty dla firm produkcyjnych. Na rynku motoryzacyjnym dotkną one głównie producentów części, ale pośrednio uderzą także w innych uczestników rynku.

Optymizm, ale mniejszy niż kiedyś – wyniki barometru SDCM i Frost & Sullivan

Czy rynek części i napraw pojazdów czeka spowolnienie? Nie sposób określić tego z całą pewnością, jednak wyniki barometru przygotowanego przez SDCM oraz firmę badawczą Frost & Sullivan wskazują, że zarówno warsztaty jak i dystrybutorzy części wykazują umiarkowany optymizm związany ze swoją działalnością. Badanie objęło sytuację na rynku po 3 kwartałach 2019 r.

Jak wyceniasz części, które sprzedajesz w warsztacie? Ankieta.

Według danych SDCM, ponad 83% zakupów części zamiennych w Polsce odbywa się za pośrednictwem warsztatów samochodowych. Oznacza to, że to właśnie właściciele warsztatów realnie kreują ceny części na rynku. W jaki sposób dokonują wyceny? Właśnie tej kwestii poświęcona jest nasza ankieta.

Najkrótsze podsumowanie XIV Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie mogliście Państwo uczestniczyć w ostatnim XIV Kongresie organizowanym przez SDCM i nie macie również czasu zagłębić się w czytanie długiej relacji, udostępniamy Państwu najkrótszą i najbardziej esencjonalnie przedstawioną informację o przykładowych tematach poddanych dyskusji przez liderów polskiej motoryzacji. Bez wątpienia Kongres ten był najważniejszym wydarzeniem obejmującym legislacyjne aspekty dotyczące przemysłu […]

XIV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego za nami

Wyzwania stojące obecnie przed motoryzacją – dostęp do danych generowanych przez pojazdy, cyfryzacja, pojazdy autonomiczne, niskoemisyjna mobilność oraz spowolnienie gospodarcze na horyzoncie. Między innymi te zagadnienia zostały poddane dyskusji podczas XIV Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego przez SDCM.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.