Ambasadorzy Polskich Producentów w akcji

6 sierpnia 2019, 15:13

Jedni narzekają, że się nie da, drudzy konsekwentnie realizują obraną strategię rozwoju. Którzy mają szansę na sukces? Odpowiedź znamy. Polscy producenci części motoryzacyjnych coraz śmielej wchodzą na rynki zagraniczne i coraz lepiej radzą sobie na globalnym rynku motoryzacyjnym. Przykład? WUZETEM, firma której eksport ciągle rośnie, niedawno przy pomocy Ambasadorów Polskich Producentów z SDCM podpisała porozumienie o współpracy z międzynarodową grupą zakupową ATR.

Ambasadorzy Polskich Producentów

Producenci z Polski osiągają znaczące sukcesy na rynkach zagranicznych, a potwierdzeniem tego jest fakt, iż ponad 50% produkcji krajowej jest eksportowane do innych krajów. Jest to wynik zapotrzebowania na te produkty przez klientów, co obrazuje jak bardzo doceniane są polskie wyroby motoryzacyjne na świecie.

Mając powyższe na uwadze, chcąc rozwijać ten potencjał, w ramach SDCM utworzono zespół ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych, którego główną misją jest wspieranie firm w rozwoju zagranicznej ekspansji, a przede wszystkim w kontaktach z zagranicznymi strukturami handlowymi, w tym z międzynarodowymi grupami zakupowymi.

W grupie siła

Międzynarodowe grupy zakupowe to organizacje skupiające dystrybutorów niezależnego rynku części zamiennych (w tym 26 polskich), które m.in. budują wspólną politykę zakupową. Najbardziej znaczące grupy zakupowe na świecie to ATR International, Temot International, NEXUS Automotive International czy Groupauto International. Ich całkowity obrót zbliża się do 70 miliardów euro. Inne liczby związane z grupami również mogą imponować. Przykładowo, firmy zrzeszone w ATR zatrudniają ponad 140 tysięcy osób, a obrót tej grupy to grubo ponad 22 miliardy euro. Temot International z kolei działa na 5 kontynentach, a NEXUS w aż 134 krajach. Widać więc, że ich potencjał zakupowy jest ogromny.

Grupy te dają możliwość rozwoju nie tylko zrzeszonym dystrybutorom, ale także producentom części, którzy znajdą się w gronie preferowanych dostawców. Mają oni np. możliwość rozpoczęcia współpracy z nowymi dystrybutorami oraz otrzymują wsparcie marketingowe. Ostatnio, z jedną z grup – ATR – polski producent WUZETEM podpisał umowę o współpracy. Bez wątpienia jest to potwierdzenie jego bardzo silnej pozycji na rynku międzynarodowym.

– Międzynarodowe grupy zakupowe gotowe są rozmawiać z producentami, którzy potrafią wytworzyć produkt konkurencyjny pod względem jakości, ceny, właściwego katalogowania, poziomu realizacji zamówień oraz, co równie ważne, odpowiednio szerokiej oferty. Cieszymy się zatem niezmiernie z sukcesu jaki osiągnął WUZETEM, członek naszego Stowarzyszenia – mówi Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Pasmo sukcesów

WUZETEM zarządzane przez Panią Prezes Joannę Szwajkowską, przy wsparciu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., sukcesywnie umacnia swoją pozycję na światowych rynkach. Już ponad 70 procent produkcji warszawskich zakładów trafia do Stanów Zjednoczonych.

Nie tak dawno firma została laureatem Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w kategorii „Narodowy sukces”. Prezydent RP docenił przedsiębiorstwo, jako wizytówkę polskiej branży motoryzacyjnej. Działa ono już prawie 70 lat, będąc jedyną tego typu całkowicie polską fabryką w naszym kraju i jedną z nielicznych na świecie.

Bardzo się cieszę, że transformacja spółki i wieloletnie zaangażowanie wszystkich pracowników naszej firmy zaowocowało osiągnięciem silnej pozycji rynkowej i pozyskaniem zaufania również tak dużego gracza, jakim jest grupa zakupowa ATR. W gronie dostawców tej grupy znajdują się wyłącznie uznane, wyselekcjonowane marki. Porozumienie WUZETEM z ATR jest pierwszym krokiem „otwierającym furtkę” szczególnie do rynków europejskich. Obecnie trwają rozmowy handlowe z członkami ATR, co z pewnością zwiększy naszą obecność i pozwoli na dalszy rozwój – mówi Joanna Szwajkowska, Prezes WUZETEM.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Wajda, 7 sierpnia 2019, 8:50 3 0

Brawo, gratulacje!

Odpowiedz