Niezależne warsztaty zaudytowane. Znamy ich mocne i słabe strony

21 listopada 2017, 9:39

Wszystkie zamawiają części poprzez system internetowy oraz dbają o komfort swoich klientów; niemal 100% z nich korzysta z urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem. Teraz znają swoje mocne oraz słabe strony i wiedzą, jak rozwinąć działalność. Mowa o warsztatach, które wzięły udział w 3 edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych po raz trzeci zdecydowało się pogłębić wiedzę na temat rynku niezależnych warsztatów samochodowych, organizując inicjatywę „Bezpieczny Warsztat”. Przy wsparciu audytorów z firmy Dekra zdiagnozowano kilkadziesiąt serwisów, stawiając następujący wniosek: z roku na rok rynek niezależnych warsztatów coraz bardziej rośnie w siłę.

8 listopada, podczas 12 edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, zaprezentowano wnioski z przeprowadzonych badań i wskazano najbezpieczniejsze, niezależne warsztaty samochodowe w Polsce w trzech kategoriach: warsztat mały, średni i duży.

Kategoria „WARSZTAT MAŁY” (od 1 do 3 stanowisk naprawczych)

  • Miejsce I Auto Serwis Ireneusz Ławniczak
  • Miejsce II Simp-Automex Piotr Gębiś
  • Miejsce III Auto Service Banaszak
  • Wyróżnienie: Serwis Gładysz Motors

Kategoria „WARSZTAT ŚREDNI” (od 4 do 6 stanowisk naprawczych)

  • Miejsce I BS Sanecznik
  • Miejsce II Auto Service DAP
  • Miejsce III Laver Anna Szachnowska
  • Wyróżnienie: Serwis Telgum

Kategoria „WARSZTAT DUŻY” (powyżej 6 stanowisk naprawczych)

  • Miejsce I Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów Rosiak
  • Miejsce II Autoreduta
  • Miejsce III F.H.U. Ślusarczyk Jakub Ślusarczyk
  • Wyróżnienie: Auto Serwis Dan-Car, Serwis GP mobile

Po zsumowaniu ocen wszystkich zaudytowanych serwisów, opracowano następujące wnioski: serwisy niezależne dbają o jakość i obsługę klientów; współpracę opierają przede wszystkim na budowaniu pozytywnych relacji, każdy audytowany warsztat dysponuje miejscem parkingowym dostępnym dla klientów, znakomita większość dba o dostępność Wi-Fi oraz odpowiedni wygląd poczekalni, 93% serwisów oferuje udogodnienie w postaci możliwości płacenia kartą za wykonane usługi, a 87% naprawia wiele marek, co dodatkowo zachęca klientów do wizyty w serwisie, warsztaty niezależne idą z duchem czasu – 81% z nich może pochwalić się czytelną dla klientów stroną internetową, brak niektórych elementów wyposażenia to jedno z wyzwań dla niezależnych warsztatów: około połowa z nich dysponuje urządzeniami do badania hamulców czy amortyzatorów, co piąty warsztat wdraża system ISO.

Wyniki audytów nie pozostawiają wątpliwości: serwisy niezależne bardzo dobrze radzą sobie w relacjach z klientami, dbają o ich potrzeby i starają się tak organizować przestrzeń pracy, aby była ona jak najbardziej przyjazna dla osób pozostawiających samochody do naprawy. Ich oferta w większości oferuje serwis wielu marek, a 81% zaudytowanych warsztatów na czas naprawy proponuje klientom auto zastępcze. Obszarem wymagającym poprawy jest dostępność niektórych sprzętów, która może rzutować na odbiór warsztatu przez klientów, jak również na jakość i szybkość wykonywania prac.

Partnerem inicjatywy był Castrol. „Bezpieczny Warsztat” wspierała również Coframa.

– Rynek niezależnych warsztatów w Polsce wykazuje się bardzo wysoką dynamiką wzrostu. W stosunku do warsztatów marek autoryzowanych, które wyposażane są w sprzęt warsztatowy zgodnie z założeniami producenta na etapie powstawania serwisu, samodzielne warsztaty doposażane są stopniowo, stosując się do zasady rachunku ekonomicznego. Warto rozważyć wyposażenie serwisu w profesjonalne urządzenia warsztatowe Nortec – mają one duży udział w rynku polskim i spełniają wymagania warsztatów w zakresie serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego – mówi Beata Broczkowska, dyrektor zarządzający w firmie Coframa.

Zwycięzcom konkursu wręczono statuetki oraz certyfikaty potwierdzające wysoką jakość świadczonych usług. W inicjatywie wzięły udział warsztaty niezależne oraz zrzeszone w ramach sieci: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service.

Wyniki tegorocznej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat” potwierdzają wniosek postawiony w zeszłym roku: w niezależnych warsztatach jest bezpiecznie i przede wszystkim fachowo.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!