III edycja konkursu „Bezpieczny Warsztat”, zainspirowanego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, wkroczyła właśnie w decydującą fazę. Spośród zgłoszonych serwisów niezależnych wybrano te, w których DEKRA Polska zrealizuje audyty, sprawdzając jakość i standardy oraz zasady obsługi klienta. Zwycięzców konkursu poznamy już w listopadzie.
Budowa pozytywnego wizerunku niezależnych warsztatów oraz prezentacja ich silnych stron, a także mobilizacja serwisów do ciągłego podnoszenia standardu świadczonych usług to główne wyzwania stojące przed organizatorami inicjatywy „Bezpieczny Warsztat”. Jak pokazały poprzednie edycje konkursu, istnieje duże zapotrzebowanie ze strony warsztatów niezależnych oraz szeroko rozumianego rynku motoryzacyjnego na organizację tego typu wydarzeń. Dlaczego?
Serwisy niezależne nadal kojarzą się wielu osobom z tańszą, niekoniecznie lepszą alternatywą dla autoryzowanych stacji obsługi. Tymczasem wyniki zeszłorocznej edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat” nie pozostawiają złudzeń: w niezależnych warsztatach faktycznie jest bezpiecznie i fachowo.
Zaletą serwisów niezależnych jest posiadanie urządzeń diagnostycznych z aktualnym oprogramowaniem (97% aplikujących warsztatów), jak również internetowy system zamawiania części (93%) czy umowy na odbiór odpadów, świadczące o trosce o środowisko (97%). Jakie będą wyniki tegorocznego konkursu? Tego dowiemy się już w listopadzie.
Nabór warsztatów do 3 edycji inicjatywy „Bezpieczny Warsztat” zakończył się w połowie sierpnia. Następnym etapem konkursu są audyty przeprowadzane w zgłoszonych serwisach przez firmę Dekra. Udział ekspertów gwarantuje przede wszystkim skrupulatność i szczegółowość oceniania funkcjonowania punktów naprawczych. Aspekt ten w sposób szczególny doceniają warsztaty, które wzięły udział w ubiegłorocznej edycji konkursu.
Profesjonalne audyty nie są nam obce; świadczymy usługi najwyższej jakości przy użyciu nowoczesnego sprzętu diagnostycznego i części zamiennych. Czasem jednak, w gąszczu codziennych obowiązków, serwisy mogą nie dostrzegać drobnych elementów, które w sposób znaczący wpływają np. na ergonomię pracy. Wtedy z pomocną ręką przychodzą audytorzy zewnętrzni. Bardzo pozytywnie oceniamy audyt przeprowadzony przez Dekra Polska Sp. z o.o. w ramach konkursu „Bezpieczny Warsztat”; to ogromna wartość dodana tej inicjatywy – mówi Marek Suder z serwisu BS Gazmot, zdobywca 2 miejsca w kategorii „warsztat duży” w ubiegłorocznej edycji konkursu.
Konkurs „Bezpieczny Warsztat” potrwa od 5 czerwca do 8 listopada 2017 roku.
Partnerem inicjatywy jest Castrol. Konkurs wspiera również Coframa.
Komentarze