Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:45 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja. 14:33 Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej 11:15 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 10:54 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 10:29 Continental pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej w Programie Współdziałania KAS

SDCM

Szczyt motoryzacyjny branży w grudniu

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) odbędzie się w dniach 8-9 grudnia 2021 roku – to wiadomo na pewno. Forma szczytu polskiej branży motoryzacyjnej pozostaje jednak nadal otwartą kwestią i będzie zależała od sytuacji epidemicznej w kraju.

Przychody dystrybutorów części w I półroczu 2021 r.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez nasz portal w ramach “Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”, firmy zajmujące się dystrybucją części do samochodów osobowych mają już za sobą pandemiczny kryzys. W ramach badania sprawdziliśmy także, jak działający na polskim rynku dystrybutorzy radzą sobie za granicą.

Branża motoryzacyjna: zadowalające wyniki, niepokojące perspektywy – RAPORT

Kondycja branży motoryzacyjnej jest dobra, ale na horyzoncie pojawiają się kłopoty. Takie wnioski można wysnuć z raportu, przygotowanego po I półroczu 2021 roku przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl.

Bateryjny dogmat, czyli przemysł na kursie kolizyjnym

Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami płynącymi z Komisji Europejskiej, polityka „Zielonego Ładu” nie miała zakazywać technologii silników spalinowych, a jedynie wskazać kierunek rozwoju. Tymczasem propozycja Komisji zakładająca stuprocentową redukcję emisji CO2 do 2035 roku oznacza ni mniej ni więcej tylko zakaz stosowania konwencjonalnego napędu. Jeśli wejdzie w życie, europejski przemysł motoryzacyjny znajdzie się na kursie kolizyjnym […]

Czy Bruksela skaże silniki spalinowe na śmierć?

Komisja Europejska ogłosi 14 lipca nowe limity emisji CO2 dla pojazdów. Według kuluarowych plotek rozważany jest radykalny scenariusz przewidujący redukcję o 60% dla nowych samochodów do 2030 roku i o 100% do 2035. Byłby to wyrok śmierci wydany na silniki spalinowe, a koszty społeczne tej decyzji będą gigantyczne – ostrzega Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części […]

Barometr Rynku: weź udział w krótkiej ankiecie

Niespełna 2 minuty – tylko tyle trwa wypełnienie naszej ankiety dla właścicieli i pracowników warsztatów samochodowych, której wyniki posłużą do opracowania „Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”. Projekt jest realizowany przez SDCM i portal MotoFocus.pl.

Zagrożenie monopolizacją na rynku motoryzacyjnym – prezentacja online

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji online dotyczącej kwestii niezwykle istotnej dla niezależnego rynku motoryzacyjnego. Prowadzą ją Alfred Franke z Grupy MotoFocus oraz Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

eCall ofiarą 5G?

Rozwój sieci 5G zmienia świat, dając ogromny impuls do rozwoju praktycznie wszystkich gałęzi gospodarki i wielu dziedzin życia. Rewolucja 5G obejmie również motoryzację, umożliwiając coraz szersze zastosowanie rozwiązań telematycznych. Przejście na nową technologię już oddziałuje na motoryzację. Wkrótce operatorzy telekomunikacyjni zamierzają na rzecz nowej technologii porzucić 2G/3G, które wykorzystywane były przez systemy eCall

Czipowy deficyt nadal grozi – jak uniezależnić europejską motoryzację?

Zakłócenia dostaw półprzewodników opóźniły produkcję 500 000 pojazdów na całym świecie, a niedobory tych elementów mogą być odczuwalne również w 2022 roku. Producenci części i komponentów uważają, że zapewnienie odpowiedniego poziomu dostępności układów półprzewodnikowych powinno być jednym z priorytetów Unii Europejskiej – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Handel częściami pod lupą – kogo skontroluje KAS?

Sprzedawcy części używanych, handlujący w Internecie to największa grupa osób, które zostaną poddane kontroli w ramach działań inspektorów Krajowej Administracji Skarbowej. Co w pierwszej kolejności będzie sprawdzane przez kontrolerów?

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.