Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Zagrożenie monopolizacją na rynku motoryzacyjnym – prezentacja online

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji online dotyczącej kwestii niezwykle istotnej dla niezależnego rynku motoryzacyjnego. Prowadzą ją Alfred Franke z Grupy MotoFocus oraz Tomasz Bęben, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

eCall ofiarą 5G?

Rozwój sieci 5G zmienia świat, dając ogromny impuls do rozwoju praktycznie wszystkich gałęzi gospodarki i wielu dziedzin życia. Rewolucja 5G obejmie również motoryzację, umożliwiając coraz szersze zastosowanie rozwiązań telematycznych. Przejście na nową technologię już oddziałuje na motoryzację. Wkrótce operatorzy telekomunikacyjni zamierzają na rzecz nowej technologii porzucić 2G/3G, które wykorzystywane były przez systemy eCall

Czipowy deficyt nadal grozi – jak uniezależnić europejską motoryzację?

Zakłócenia dostaw półprzewodników opóźniły produkcję 500 000 pojazdów na całym świecie, a niedobory tych elementów mogą być odczuwalne również w 2022 roku. Producenci części i komponentów uważają, że zapewnienie odpowiedniego poziomu dostępności układów półprzewodnikowych powinno być jednym z priorytetów Unii Europejskiej – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Handel częściami pod lupą – kogo skontroluje KAS?

Sprzedawcy części używanych, handlujący w Internecie to największa grupa osób, które zostaną poddane kontroli w ramach działań inspektorów Krajowej Administracji Skarbowej. Co w pierwszej kolejności będzie sprawdzane przez kontrolerów?

Producentom brakuje stali, Komisja Europejska głucha na argumenty

Komisja Europejska chce przedłużyć o kolejne trzy lata obowiązywanie mechanizmu ochrony unijnego rynku stali. Tymczasem coraz bardziej ograniczony dostęp do tego surowca obniża konkurencyjność europejskiego przemysłu motoryzacyjnego i zagraża tysiącom miejsc pracy, również w Polsce – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

Stery przejęte, kurs utrzymany

Rozmowa z Tomaszem Bębnem, dyrektorem zarządzającym Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Nowe otwarcie na starych fundamentach – wywiad z nowym prezesem SDCM

Po zmianach organizacyjnych w Stowarzyszeniu Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, funkcja prezesa będzie kadencyjna. Na pierwszą kadencję wybrany został Krzysztof Soszyński, wieloletni członek zarządu SDCM oraz wiceprezes zarządu spółki Inter Cars SA. Świeżo wybranego prezesa zapytaliśmy o szczegóły zmian w organizacji oraz plany dotyczące jej przyszłości.

Zakazać napędu konwencjonalnego – duński pomysł na neutralność klimatyczną

Dania domaga się od Komisji Europejskiej wprowadzenia w 2030 roku zakazu sprzedawania nowych samochodów z napędem konwencjonalnym. Wprowadzenie tego postulatu w życie oznaczać będzie likwidację całego sektora produkcji motoryzacyjnej, zniknięcie dziesiątek tysięcy miejsc pracy w Polsce, a przy tym nie przyniesie zakładanych skutków ekologicznych – ostrzega Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

SDCM z nowym zarządem, prezesem i dyrektorem zarządzającym

Za nami kolejne Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM). Było ono pod wieloma względami wyjątkowe, ponieważ przegłosowano na nim zmiany organizacyjne. Zgodnie z zapowiedziami sprzed ponad roku zmieni się rola prezesa. Nowo wybrany prezes SDCM będzie czuwał nad strategią działań Stowarzyszenia, zaś zarządzaniem operacyjnym zajmie się nowo powołany dyrektor zarządzający.

Stalowy problem branży motoryzacyjnej – jest pismo do ministra

Sektor produkcyjny w branży motoryzacyjnej boryka się z coraz poważniejszymi problemami ze stalą. Chodzi nie tylko o gwałtowny wzrost jej cen, ale także o problemy z dostępnością. Problem jest dostrzegalny także w Polsce, co potwierdzają wyniki ankiety przeprowadzonej przez portal MotoFocus.pl we współpracy z SDCM.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.