Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Ceny roboczogodziny w warsztatach w 2021 r.

Większość warsztatów naprawczych w Polsce odnotowała znaczący wzrost kosztów prowadzenia działalności w 2021 r. Czy za zwiększeniem wydatków poszło podwyższenie cen za roboczogodzinę?

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – start już 8 grudnia (online)

Coraz mniej dni zostało do rozpoczęcia XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się 8-9 grudnia w formule online. Sprawdź czego można się spodziewać po tegorocznej konferencji?

Fit for 55 w opinii producentów części – wyniki badania

Założenia unijnego pakietu Fit for 55, który w praktyce oznacza między innymi zakaz sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi, ale także samochodów o napędzie hybrydowym\ już po 2035 r., są co najmniej rewolucyjne. Jak zapatrują się na nie producenci części motoryzacyjnych, działających na terenie Polski? Wynik naszej ankiety przyniósł zaskakujące wnioski.

Brak magnezu, czyli kolejna odsłona kryzysowego dramatu w motoryzacji

Brakuje stali i półprzewodników, a problemem staje się również niedobór magnezu. Europejski przemysł motoryzacyjny zmaga się z gigantycznymi kłopotami, których polscy producenci mogą nie wytrzymać – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego wyłącznie online

W związku z obecną sytuacją pandemiczną i rosnącą liczbą zakażeń w Polsce, Zarząd Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) w porozumieniu z Partnerami i Współorganizatorami Kongresu podjął decyzję, że tegoroczny XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się wyłącznie w formule online.

Zadłużenie branży motoryzacyjnej w Polsce nadal rośnie

Jak wynika z danych przedstawionych przez Krajowy Rejestr Długów, zadłużenie firm działających w branży motoryzacyjnej stale rośnie od początku pandemii. Wśród zadłużonych firm są zarówno producenci pojazdów, części i akcesoriów motoryzacyjnych, dystrybutorzy, jak również warsztaty naprawcze.

“Brak części odczuwalny jest niemal w każdej grupie produktowej” – wywiad

Tomasz Bęben, Dyrektor Zarządzający Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych w wywiadzie na temat aktualnych wyzwań dla branży motoryzacyjnej.

Zatrudnienie w produkcji części motoryzacyjnych po trzech kwartałach 2021 r.

Branża motoryzacyjna boryka się obecnie z wieloma trudnościami związanymi z produkcją części. Czy obserwowane problemy mają wpływ na poziom zatrudnienia? Przedstawiamy aktualne statystyki.

Krzemowa pętla dusi przemysł motoryzacyjny

Przedłużające się problemy z dostępnością mikroprocesorów zmuszają fabryki samochodów do wstrzymywania produkcji, co wpędza w poważne kłopoty producentów części, wśród których są również polskie zakłady – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Barometr branży motoryzacyjnej po 3. kwartale 2021 r. – RAPORT

Niepewność przyszłości to uczucie towarzyszące dużej grupie podmiotów działających w branży motoryzacyjnej. W lepszej kondycji znajdują się obecnie firmy działające na niezależnym rynku, z większymi problemami borykają się z kolei producenci OE. Przedstawiamy wnioski z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.