Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:15 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 10:54 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 10:21 Dalsze losy motoryzacji będą zależeć od tego dialogu 20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje

SDCM

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zakończony

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego zakończył się. Wydarzenie odbywało się w formule online.

Europa chce więcej „zielonych” części

Fabryczna regeneracja części ogranicza emisję CO2 i dlatego jest ważnym elementem europejskiej polityki klimatycznej. Niestety w Polsce rozwój tego sektora wciąż napotyka przeszkodę w postaci nieprzystających do realiów przepisów – informuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Jeden cel, różne drogi – technologia spalinowa może być przyjazna klimatowi

Cel klimatyczny jest wspólny, ale jeśli chodzi o drogi do jego osiągnięcia, widać poważne rozbieżności między poszczególnymi krajami, a także producentami samochodów. Technologia spalinowa również może być wykorzystywana do zmniejszenia emisji CO2 – wskazuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

7 pytań o XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Już wkrótce, w dniach 8-9 grudnia 2021 r., odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń w branży motoryzacyjnej, czyli Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego. To cyklicznie organizowane spotkanie jest okazją do podsumowania mijającego roku oraz prognoz dotyczących przyszłości. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przygotowaliśmy odpowiedzi na 7 najważniejszych pytań dotyczących tego wydarzenia.

Kogo zwolni przymusowa elektromobilność?

Skazanie silnika spalinowego na śmierć oznacza nieuchronną redukcję miejsc pracy, a scenariusze wskazujące, że upowszechnienie elektromobilności może te straty wyrównać zapewne okażą się mało prawdopodobne – wskazują Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.

Ceny roboczogodziny w warsztatach w 2021 r.

Większość warsztatów naprawczych w Polsce odnotowała znaczący wzrost kosztów prowadzenia działalności w 2021 r. Czy za zwiększeniem wydatków poszło podwyższenie cen za roboczogodzinę?

Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – start już 8 grudnia (online)

Coraz mniej dni zostało do rozpoczęcia XVI Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, który odbędzie się 8-9 grudnia w formule online. Sprawdź czego można się spodziewać po tegorocznej konferencji?

Fit for 55 w opinii producentów części – wyniki badania

Założenia unijnego pakietu Fit for 55, który w praktyce oznacza między innymi zakaz sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi, ale także samochodów o napędzie hybrydowym\ już po 2035 r., są co najmniej rewolucyjne. Jak zapatrują się na nie producenci części motoryzacyjnych, działających na terenie Polski? Wynik naszej ankiety przyniósł zaskakujące wnioski.

Brak magnezu, czyli kolejna odsłona kryzysowego dramatu w motoryzacji

Brakuje stali i półprzewodników, a problemem staje się również niedobór magnezu. Europejski przemysł motoryzacyjny zmaga się z gigantycznymi kłopotami, których polscy producenci mogą nie wytrzymać – alarmuje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego wyłącznie online

W związku z obecną sytuacją pandemiczną i rosnącą liczbą zakażeń w Polsce, Zarząd Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) w porozumieniu z Partnerami i Współorganizatorami Kongresu podjął decyzję, że tegoroczny XVI Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się wyłącznie w formule online.

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.