Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

SDCM

Motoryzacja wraca do formy po koronawirusie – RAPORT

Kolejne miesiące zmagań z pandemią COVID-19 za nami. W tym czasie trudno było znaleźć branżę, która nie została dotknięta i nie ucierpiała w wyniku pandemii koronawirusa. W bardzo trudnej sytuacji znalazł się również sektor motoryzacyjny. Pocieszające dane przedstawia jednak przygotowany po I kwartale 2021 roku raport Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska […]

Co możesz zrobić dla siebie w Brukseli?

Warsztaty motoryzacyjne to w znakomitej większość mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. W znakomitej większości jedynie reagujące na zmiany prawa, bardzo często już z opóźnieniem, co niesie za sobą poważne kłopoty. Współpracujący z nimi dystrybutorzy części motoryzacyjnych, choć dużo więksi, także bardzo mocno uzależnieni są od kształtu nieustannie zmieniającego się prawa. Oczywiście nie ma legalnie działającej […]

Duchy CEPIKu ciągle żywe

Z twierdzeniem o ogromnej liczbie błędów w Centralnej Ewidencji Pojazdów nie polemizują nawet ministerstwa zaangażowane na przestrzeni kilku lat w tworzenie i prowadzenie bazy. Niestety często, nie tylko przy okazji Halloween, na błędne dane powołują się niektóre media i nieświadomi skali błędów politycy pomijając to, że w bazach widnieje kilka milionów „martwych dusz” – pojazdów, […]

Kolejny krok do neutralnej klimatycznie Europy

W środę 21 kwietnia osiągnięte zostało wstępne porozumienie Rady i Parlamentu Europejskiego w sprawie Europejskiego prawa o klimacie, będącego jednym z kluczowych elementów Europejskiego Zielonego Ładu. Polityczne zapowiedzi Komisji Europejskiej, nad którymi prowadzony był trialog staną się wkrótce obowiązującym prawem. Akt ten zawiera między innymi zobowiązanie Unii Europejskiej do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. oraz […]

Szczepienia w motoryzacyjnych zakładach pracy – co warto wiedzieć?

Akcja szczepień przeciwko koronawirusowi nabiera rozpędu. Zaszczepić się można już nie tylko w placówkach medycznych, ale i w wielu punktach szczepień, których przybywa, w tym punktach drive-thru, w których możemy podjechać samochodem i nie wychodząc z niego otrzymać szczepionkę. Kolejnym pomysłem jaki został zapowiedziany jakiś czas temu, a który nabiera rumieńców, są szczepienia w zakładach […]

Komisja Europejska łagodzi stanowisko ws. EURO 7

Wygląda na to, że europejscy decydenci zejdą z tonu jeśli chodzi o surowość nowej normy – EURO 7. Z Europy płyną informacje, że nowa norma nie będzie tak restrykcyjna jak pierwotnie zakładano. Nie bez znaczenia pozostały protesty i argumenty stowarzyszeń branżowych, które wskazywały, że „zabicie” silników spalinowych to nie jest droga prowadząca do neutralności klimatycznej.

Barometr Rynku: wypełnij krótką ankietę. Wyniki wkrótce.

Zachęcamy wszystkich właścicieli oraz pracowników warsztatów samochodowych do wypełnienia krótkiej ankiety (zajmie to około 2 minut), której wyniki zostaną wykorzystane w przygotowaniu „Barometru Branży Części Motoryzacyjnych”, projektu realizowanego przez SDCM i portal MotoFocus.pl.

Niezależny rynek ofiarą cyberbezpieczeństwa?

Upowszechnienie technologii informatycznych w motoryzacji sprawiło, że podobnie jak komputery i smartfony, także i samochody wystawione są na ataki hakerów. W Unii Europejskiej trwają dyskusje na temat przepisów zapewniających pojazdom bezpieczeństwo cybernetyczne. Niestety przy tej okazji próbuje się przeforsować rozwiązania, które ograniczą swobodną konkurencję na rynku i uderzą w niezależne warsztaty.

Jedni pod, drudzy nad kreską, a przyszłość nieznana – wnioski z raportu SDCM

Ostatnie doniesienia związane z pandemią, zmuszające kolejne państwa do coraz dalej idących obostrzeń, także na granicach, gwałtownie rosnące koszty transportu, a nawet braki surowców i półproduktów mogą spowodować, że optymistyczne plany wychodzenia z kryzysu legną w gruzach.

Motoryzacja pod napięciem

Nie ma dnia, by nie zalewały nas kolejne medialne doniesienia na temat elektryfikacji przemysłu motoryzacyjnego, nowych elektrycznych modeli pojazdów, szans i wyzwań związanych z elektromobilnością. Na razie mamy w Polsce około dwadzieścia tysięcy samochodów z napędem elektrycznym, z czego w pełni elektrycznych jest tylko połowa, reszta to hybrydy typu plug-in. Ten i tak niezbyt imponujący […]

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) jest reprezentacją firm, działających na niezależnym rynku części motoryzacyjnych. Obecnie do organizacji należy ponad 160 przedsiębiorstw, tworzących ponad 330 tys. miejsc pracy. SDCM współpracuje z producentami i dystrybutorami części samochodowych, a także warsztatami naprawczymi. Przygotowuje raporty na temat kondycji rynku, reprezentuje swoje środowisko w rozmowach z organami prawodawczymi, zarówno w Polsce jak i w Europie, prowadzi różnego typu działania na rzecz rozwoju przemysłu i rynku części motoryzacyjnych. SDCM jest członkiem związanych z sektorem części motoryzacyjnych stowarzyszeń międzynarodowych CLEPA oraz FIGIEFA. Więcej informacji na temat działalności stowarzyszenia znajdziesz w tej kategorii artykułów.