Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:37 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 14:22 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu

Oleje i płyny

Różne punkty widzenia na ustawę olejową

Jeżeli plany ministerstw Rozwoju, Klimatu oraz Finansów wejdą w życie, rynek motoryzacyjny stanie u progu „olejowej rewolucji”. Zmiany w ustawie wprowadzą szereg nowych obowiązków m.in dla firm zajmujących się handlem olejem silnikowym. Kogo nowe porządki dotkną najsilniej, a kto może zyskać w nowym porządku prawnym? Przedstawiliśmy różne punkty widzenia uczestników rynku w formie tabel.

FUCHS GEAR+ program wsparcia warsztatów samochodowych

Po naszych drogach jeździ coraz więcej samochodów z automatycznymi skrzyniami biegów, coraz większa jest świadomość konieczności wymiany olejów w tych przekładniach, coraz więcej mówi się o wymianie dynamicznej olejów w automatach. Dla wielu warsztatów zakup urządzenia do dynamicznej wymiany to nie lada wydatek.

Nowy asortyment do układów termicznych DENSO

DENSO rozszerzyło program części do układów termicznych o 100 nowych numerów części jakości OE, które mają łącznie 2211 zastosowań i zastępują 253 numery części OE.

Co przyniesie olejowa rewolucja?

Branża motoryzacyjna szykuje się na zmiany, jakie zapowiadają się na rynku olejów smarnych za sprawą projektu zmiany ustawy, który przygotowywany jest przez trzy ministerstwa: Rozwoju, Klimatu oraz Finansów.

Przyczyny pęknięć tłoków i pierścieni tłokowych

Dlaczego tłok pękł na środku? Jak powstają pęknięcia zmęczeniowe piasty? Na czym polega różnica pomiędzy przełomem statycznym a pęknięciem zmęczeniowym? Jakie przyczyny może mieć widoczne silne zużycie osiowe pierwszego rowka pierścieniowego?

Dyskrecja góry lodowej – wywiad z A. Franke i K. Soszyńskim

Z Alfredem Franke, prezesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Krzysztofem Soszyńskim, członkiem zarządu SDCM rozmawiają Grzegorz Kacalski i Krzysztof Rybarski.

Przyczyny awarii turbosprężarek: zabrudzenia olejowe

Turbosprężarki produkowane są w bardzo wysokich tolerancjach do 4 mikronów i obracają się z prędkością do 360 000 tyś/obr na minutę. Jeżeli olej zostanie zabrudzony może mieć to poważne konsekwencje.

Nowości w ofercie Dr. Motor

Oprócz przewodów przelewowych, firma Dr. Motor wprowadziła do oferty również najbardziej popularne referencje wiązek pompowtryskiwaczy do aut VAG. Kolejną nowością po pokrywach zaworów są kompletne kolektory ssące.

ELIT wprowadza do oferty oleje silnikowe MPM

ELIT wprowadza do oferty produkty holenderskiej marki MPM. W jej skład wchodzą oleje silnikowe, przekładniowe, płyny hamulcowe, chłodzące oraz wszelkiego rodzaju środki smarne rekomendowane przez producentów samochodów.

Dlaczego warto płukać układ chłodzenia? Jaki olej silnikowy wybrać? Jaki płyn hamulcowy kupić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dziale “Oleje i płyny”. Kategoria zawiera artykuły poruszające temat olejów silnikowych, olejów do skrzyń biegów, płynów chłodniczych, płynów do spryskiwaczy i innych. Znajdziesz tu treści, które przygotowaliśmy we współpracy z najbardziej znanymi, renomowanymi producentami. Dzięki temu zyskujesz pewność, że publikowana wiedza jest rzetelna i aktualna. 

Sprawdź aktualności, informacje techniczne i poradniki dotyczące rynku olejów i płynów do samochodów.