Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 25.11 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 25.11 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 25.11 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Oleje silnikowe i do skrzyń biegów

Nowy olej przekładniowy febi

Olej do skrzyń DSG febi 32380/32390 został zastąpiony olejem febi 39070/3971. Nowy produkt charakteryzuje się większym zakresem zastosowania. Olej przekładniowy febi do skrzyń DSG febi 39070/3971 może być stosowany nie tylko w 6-biegowych skrzyniach przekładniowych DSG, ale również w 7-biegowej skrzyni VW oraz w wielu innych skrzyniach przekładniowych typu DSG produkcji BMW, PSA, Mercedes-Benz, Renault, […]

Nietypowe awarie: Mrugająca kontrolka Peugeot Partnera – rozwiązanie

Bywa, że przyczyna awarii danego pojazdu jest tak błaha, że mechanikom długo nie udaje się wystawić poprawnej diagnozy. Po części tak właśnie było w przypadku Peugeot Partnera z mrugającą kontrolką ciśnienia oleju. Peugeot Partner i ciśnienie oleju – rozwiązanie Zagadka Peugeot Partnera była trudna do rozwiązania ze względu na brak możliwości sprawdzenia parametrów pojazdu, gdy […]

Oprzyrządowanie do nowego czynnika chłodniczego R1234yf

Wprowadzenie nowego czynnika chłodniczego spowoduje konieczność doposażenia serwisów samochodowych w nowe urządzenia oraz przeszkolenie personelu. Liczne kontrowersje wśród producentów samochodów odnośnie bezpieczeństwa stosowania R1234yf wpłynęły na nowe wymagania względem urządzeń obsługowych oraz technologii prowadzenia obsługiwań i napraw klimatyzatorów samochodowych. Jest pewne, że opanowanie nowej kategorii usług będzie wiązało się z poniesieniem znaczących kosztów. Inwestor narażony […]

Nietypowe awarie: Mrugająca kontrolka Peugeot Partnera

Właściciel dostawczego Partnera z benzynowym silnikiem 1.6 zauważył, że po przejechaniu dłuższego odcinka kontrolka od ciśnienia oleju w jego pojeździe zaczyna mrugać. Był to początek długich poszukiwań przyczyn tej usterki. Peugeot Partner i ciśnienie oleju Opisywany pojazd to Peugeot Partner III generacji z roku produkcji 2010. Jego silnik to benzynowy 1.6 o mocy 90 KM. […]

Filtr oleju UFI do 300-konnego silnika 3.6 FSI Volkswagena

W potężnym silniku 3.6 FSI grupy Volkswagena zastosowano jako oryginalne wyposażenie filtr oleju UFI Filters. Jednostka trafi pod maskę nowego Touarega oraz Passata. Filtr do mocnego Volkswagena Wykorzystanie filtra na pierwszy montaż jest kolejnym krokiem w procesie zacieśnienia relacji UFI Filters z niemieckim producentem samochodów. 300-konny, turbodoładowany silnik jest wymagającą konstrukcją. W celu maksymalnego obniżenia […]

Utrata mocy, nierówna praca silnika 2.5 TDI V6 VW, Audi i Skody

Stopniowa utrata mocy, nierówna praca i częściowo także szarpanie silnika 2.5 TDI V6 mogą być objawami podwyższonego zużycia w miejscach styku pomiędzy wałkami rozrządu i popychaczami. Zużycie zaczyna się często już po 120 tys. km. Zestaw wałka rozrządu 225411 dla 2.5 TDI V6 Przyczyną usterki może być stosowanie oleju, który nie odpowiada specyfikacji dopuszczonej przez […]

Masa uszczelniająca REINZOSIL z pozytywnym wynikiem testów w silnikach zasilanych biogazem

Uniwersalna masa uszczelniająca VICTOR REINZ na bazie silikonu – REINZOSIL doskonale nadaje się do stosowania w silnikach zasilanych biogazem. Zawansowane testy chemiczne oraz mechaniczne potwierdziły, iż masa REINZOSIL zastosowana do uszczelnienia elementów silnika zasilanego biogazem, pozostała całkowicie odporna na działanie oleju zastosowanego w takim silniku. Reinzosil od Victor Reinz Intensywne testy dowiodły, iż obszar bezpiecznego […]

Szlam olejowy w pompie próżniowej

Odgłosy stukania (jak przy uszkodzeniu łożyska wału korbowego) mogą dobiegać do uszu użytkownika samochodu również w sytuacji, gdy szlam olejowy nagromadzi się w pompie próżniowej. Usterka dotyka często Volkswagena Transportera (LT, T4). Problem z pompą próżniową – Volkswagen Transporter Tłokowa pompa próżniowa jest napędzana przez suwak (2) z wałka rozrządu (1). W zalecanej pozycji montażowej […]

Millers Oils partnerem Bełtowski Motorsport w sezonie 2013 GSMP

Wyścigowe, ponad 700-konne Subaru Impreza Mistrza Polski Zespołów Sponsorskich 2012 – Bełtowski Motorsport, będzie smarowane produktami Millers Oils: CFS 10w60 NT (silnik) oraz CRX LS 75w140 NT (sekwencyjna skrzynia biegów), oba oleje z serii Nanodrive wykorzystującej najnowsze osiągnięcia w dziedzinie nanotechnologii. Millers Oils w motosporcie Firmy: Millers Oils oraz Bełtowski Motorsport nawiązały współpracę w sezonie […]

,,Zależy nam bardzo na dobrej reputacji marki” – wywiad z przedstawicielem PowerTEC

PowerTEC jest producentem przewodów zapłonowych, który systematycznie rozwija swoją ofertę na naszym rynku. Zadaliśmy kilka pytań przedstawicielowi marki w Polsce – Mikołajowi Raczyńskiemu. Marka PowerTEC nie jest jeszcze dobrze znana w Polsce. Jak w kilku słowach przedstawiłby Pan firmę osobom, które słyszą o niej po raz pierwszy? Mikołaj Raczyński: Powertec pojawił się w Polsce kilkanaście […]

5w30, 10w40 a może 5w40? Zastanawiasz się, jaki olej silnikowy kupić? Dobrze trafiłeś – w tej kategorii znajdziesz szeroką, rynkową ofertę olejów oraz praktyczne wskazówki dotyczące doboru oleju, jego oznaczeń oraz funkcji. Dowiesz się także więcej o dodatkach do oleju silnikowego. Niektóre artykuły poświęcono także olejom do skrzyń biegów – zarówno automatycznych jak i manualnych. Jaki olej do skrzyni biegów wybrać i jaką metodą (statyczną czy dynamiczną) go wymienić? Odpowiadamy i na to pytanie. Choć nie znajdziesz tu rankingu olejów silnikowych czy olejów do skrzyń biegów, wiele praktycznych wskazówek na pewno zaspokoi Twoją ciekawość.