Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Volkswagen

Kolejne problemy Volkswagena w aferze Dieselgate

Tym razem sprawa nie dotyczy odkrycia kolejnych wadliwych silników z oprogramowaniem fałszującym. Problem jest bardziej przyziemny, ale bardzo palący, a grupa Volkswagen nie wie, jak może go rozwiązać.

Dieselgate: precedensowy wyrok

Sąd w Hamburgu wydał wyrok, w którym uznał, że Volkswagen wprowadził swojego klienta w błąd i tym samym uznał jego roszczenia za zasadne. Ogłoszony wyrok jest precedensowy i może oznaczać bardzo duże problemy dla niemieckiego koncernu.

Nowy olej do aut grupy VW od MILLERS

MILLERS OILS XF LONGLIFE VW 0w20 to nowy olej spełniający normę ACEA C5. Jest rekomendowany do najnowszych silników benzynowych i Diesel grupy VW.

Niemieckie koncerny motoryzacyjne zamieszane w kolejną aferę

Afera dotyczy przeprowadzonych testów szkodliwości spalin silników Diesla na zwierzętach i ludziach. Główne oskarżenia wylądowały na barkach Volkswagena, pozostałe firmy odcinają się od sprawy.

Ciąg dalszy afery “Dieselgate”

Wydawałoby się, że koncern Volkswagen wyciągnął wnioski z afery, która wybuchła w 2015 r. w związku z przekraczanymi normami emisji spalin w ich samochodach. Jak się jednak okazuje sprawa nadal nie jest zakończona, a właściwie zaczyna się od początku.

Afera Dieselgate w Polsce – czy będzie precedens?

Przed Sądem Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku odbyła się pierwsza rozprawa przeciwko sprzedawcy wadliwego samochodu Skoda w tak zwanej aferze dieselgate. Pozywający to osoba indywidualna, wspierana przez stowarzyszenie StopVW. Jest to pierwszy taki proces w Polsce.

Montaż i demontaż amortyzatorów w Volkswagenie T5

Amortyzatory to części szczególnie odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy. W przypadku uszkodzenia zachodzi bezwarunkowa konieczność ich wymiany. Najpóźniej po przejechaniu 80.000 kilometrów powinny zostać poddane kontroli w warsztacie. Mechanicy MEYLE na przykładzie VW Transportera V, prezentują proces ich wymiany.

Oznaczasz swój warsztat logotypami? Sprawdź, czy działasz legalnie!

Warsztaty samochodowe często ozdabiają swoje szyldy zastrzeżonymi znakami towarowymi znanych koncernów motoryzacyjnych. Robią to, by przyciągnąć klientów. Warto jednak wiedzieć, że w ten sposób można naruszyć wyłączne prawa firm i narazić się na odszkodowania.

Dziewięć nowych referencji V-Line firmy NGK

Firma NGK Spark Plug Europe poszerzyła swój  asortyment świec zapłonowych V-Line o 9 referencji. Nowo dodane świece, oznaczone krótkimi numerami od 46 do 54, pasują do modeli m.in. Citroëna, Toyoty, Nissana, Renault, Opla, Fiata, BMW oraz marek z Grupy Volkswagen.

Komisja Europejska sprawdza siedzibę BMW

W związku z podejrzeniem o uczestnictwo w domniemanym kartelu producentów samochodów, urzędnicy Komisji Europejskiej przeprowadzili inspekcję w siedzibie BMW w Monachium.