Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Handlowiec,
28 marca 2018, 13:36
00
Rynek jest bardzo zepsuty. Wielu mechaników interesują tylko ceny ceny i jeszcze raz ceny. Coraz częściej w warsztacie można minąć się w drzwiach z handlowcem z konkurencyjnej hurtowni.
Na mapie brakuje mechaników którzy działają w szarej strefie. Ale oni są przecież nienamierzalni tak samo jak przez urzędy kontroli, które przecież ich nie skontrolują bo nie znają adresu
Fakt, szara strefa istnieje, ma się dobrze i ma gdzieś dywagacje o aftetmarkecie. W pierwszej kolejności zabrać się za tych co nie płacą podatków a nie analizować rynek na przykładzie pięciu referencji jak w poprzednim artykule:)
Aftermarket - historia prawdziwa,
28 marca 2018, 13:51
84-1
Ok, chcecie tak się bawić? Poniżej moje propozycje :)
1. Już tak wali w zawieszeniu, że muszę coś z tym zrobić. Jadę do Zdzicha do garażu, bo przecież nie dam się skroić w tym warsztacie, co somiad do niego jeździ (swoją drogą ciekawe skąd ma na to piniążki? he he he). Co by się niesfrajerzyć kupie części na aledrogo, Zdzichowi i tak wszystko jedno co mi montuje, bo gwarancja do bramy, a później się nie znamy he he he he..
2. Somsiad, ja ze swoim Paseratti to zawsze jadę do porządnego serwisu, bo lubię mieć kontrolę nad autem. Co prawda prywaciarze mocno się cenią, ale jak im mówię, że u tego kanalarza Zdzicha mogę mieć wszystko za pół ceny to im rura mięknie i w gratisie dorzucają samochód zastępczy za friko.
3. (Zdzisław) Kurrrrłaaa panieee.. kiedyś to było. Mechanik to był szanowany. A teraz to te klienty powariowali. Żyć nie dają. Człowiek chce odpocząć po robocie to o 22 i 23 przyjeżdzają zostawić te swoje trupy. I każdemu drogo.. panie kurrrrłaaa kiedyś to było w polmozbycie nie to co teraz. Jak im się nie podoba to niech wypierrrr... do tego prywaciarza za rogiem jak im cenę dowali do z podkulonym ogonem do mnie wrócą i znowu będzie "Panie Ździsiu, ratuj Pan!".
4. Człowiek bardziej dba o warsztat niż o żonę, a przyjeżdża jeden z drugim i porównują go do tego garażowca paragoniarza. Zostawia taki 20 letniego passata i jeszcze chce nowy samochód zastępczy za darmo. A jak mu powiesz, że filtr kabinowy do wymiany to każe stary przetrzepać i odkurzaczem przeciągnąć. Z takimi klientami to ja dalej nie pociągne, a lojalka w hurtowni na tester sama się nie spłaci.
5. (Filiant hurtowni X) Miałem nadzieje, że nową Biedronkę nam postawią, albo chociaż Lidla.. patrzę.. a to te skurrr.. z hurtowni Y przed nosem nam się otwierają!!!!11 O nie, tak to nie będzie. Zrobimy takie ceny, że się im odechce handlowania jak na czynsz im nie starczy.
6. (Sklepikarz) Chcą nas powyzabijać! Sklepikarzy! Na nas urośli a teraz jesteśmy wrogami! Bezpośrednio do warsztatów chcą sprzedawać!! Co skrzyżowanie to filie otwierają!!! Polskiego przedsiębiorcę chcą zagłodzić niewdzięcznicy!
7. Kiepskie płace w tej hurtowni.. to może by tak coś samemu zacząć sprzedawać. Rabacik w hurtowni jest.. to wystawiam ryżowe wahacze do Paseratti na aledrogo, a nóż się jakiś Janusz trafi. Jak zalicytuje to się zamówi i wyśle Januszowi za pobraniem, przecież nie będę inwestował pieniędzy których i tak nie mam. A jak się rozkręci biznesik to się założy firmę. Jak to mówił Cukerberg? I'm a CEO bitch!
8. Szefie!!! Ździchu zamknął naszego handlowca w kanale i krzyczy, że wypuści go dopiero jak mu zrobi dobre ceny! Mówi, że mu klienci spać po nocach nie dają i jeszcze coś o polmozbycie ale do końca nie zrozumiałem.
9. Panie Dyrektorze, tak jak Pan prosił. Umowy lojalnościowe z warsztatami podpisane. Sieć warsztatów rośnie. Nowy katalog wgrany we wszystkich warsztatach. Ale znów wraca temat cen. Może uda się załatwić lepsze ceny? Przynajmniej na zawieszenie do Passata, bo to dobrze ostatnio schodzi...
10. (Producent X) Guten morgen. Polen gut. Ja wohl! Sehr gut!
11. (Producent Y) Hans!!! Warum nasze wahacze do Das Auto Passat w Polen tak słabo się sprzedają!!! Zrób coś z tym!!! Raus i nie wracaj mi tu zanim czegoś z tym nie zrobisz!!
12. (Dystrybutor UE) Ahoj. Naobiecywaliśmy, że opchniemy jeszcze więcej części do Szkody ale nasz rynek pęka już w szwach. Musimy coś z tym zrobić bo inaczej bonus pójdzie się... Sprawdzcie czy nie da się tego opchnąć do Polski.
13. (Dystrybutor spoza UE) My drogi friend w Poland. Hope you well. Best prajs na wahacze do Passata tylko u nas. Made in germany! OE!
14. (Producent X) Guten morgen. Polen gut. Ja wohl! Sehr gut!
To często dystrybutorzy walą w kakao aż miło. Skoro wymieniony zestaw wahaczy do passata produkowany jest dla Delphi, Denckermann czy SKV przez jedną fabrykę i jest dosłownie tym samym produktem sprzedawanym przez jednych za 800 drugich za 600 a kolejnych za 400 to pytanie czy to jest normalne?
Oryginał LMO to inny produkt, natomiast SKV, Delphi czy Denckerman to faktycznie ten sam produkt produkowany w tej samej fabryce, a jedyne co je różni to logo na produkcie i kartonik.
Do fail - pewnie masz rację, mówiąc o LMO, ale mój komentarz to była uwaga ogólna pokazująca, że oryginały są jeszcze znacznie droższe niż nasze (aftermarketowe) części.
No i znowu ten portal szczuje ludzi tekstami o konkurencji. Feedback do waszych płatnych analiz zbieracie? Czy to tylko tak, dla przyciągnięcia uwagi? Artykuł o cenach z 21-go dalej na głównej. Pod artykułem o Profilu komentarze zablokowane. Za to tu komentarze o małych marżach już się rozkręcają. Dzień jak codzień
Joda, masz za złe komuś, że drażni go brak dziennikarskiej bezstronności i podwójne standardy na portalu, który uzurpuje sobie miano opiniotwórczego? Dobrze przynajmniej, że nazwałeś te zjawiska wadami.
Nie, za zle nie mam absolutnie. Twoje ponadprzeciętne zainteresowanie jednak martwi mnie i ciekawi. Czym się zajmujesz, ze masz czas analizować stronę główna portalu, to na czym zarabia (płatne analizy) itd? Chciałem zasugerować, ze nadmiernie zajmując się interesem innych możesz zaniedbać swoje sprawy. No chyba, ze w Twoim interesie jest dyskredytowanie innych, Motofocusa, Motoprofilu to wtedy rozumiem przynajmniej Twoje zaangażowanie. Aczkolwiek jeśli tak jest, to jako człowiek honorowy, którym wierze, ze jesteś powinieneś to napisać wprost :)
Niska cena nie jest problemem. Problemem jest to, że większość mechaników/sprzedawców gdy dostanie od dystrybutora/hurtowni itp niską cenę, sprzedaje to za niską cenę/oddaje prawie za darmo/ Mówiąc krótko daj [wulg.] niską cenę, to rynek zepsuje. Większość konkuruje niską ceną, bo nic innego nie potrafi. Lepiej by było aby tacy ludzie cebule obierali i buraki zbierali
Rynek lokalnych sprzedawców (hurtowni) psuję także alle, gdyż dla laików motoryzacyjnych jest wyznacznikiem ceny. Coraz więcej mam przypadków gdzie klient przychodzi po firmowy filtr który kosztuje 60 zł, ale chce go kupić za 37 bo za tyle to on widzi w internecie. Ponadto sprzedaż oryginałów i to do drogich aut siada w bardzo szybkim tempie ;(
Na alle sprzedawcy pozycjonują się na znane marki.. a później okazuje się, że w niższej cenie i owszem jest, ale zupełnie inny produkt firmy krzak. Ale laik pomyśli, że to premium powinno tyle kosztować.
Dlaczego siada sprzedaż oryginałów do drogich aut? Masz na myśli premium z pierwszego montażu czy oryginał w rozumieniu części w pudełku np. BMW czy Mercedes? Rozwiń temat bo mnie zaciekawiłeś :)
Dlaczego sprzedawcy pozycjonują znane marki? Tylko dlatego że znane marki dużo więcej przeznaczają kasy na zabiegi marketingowe.Była też cała masa niskiej jakości części firmy krzak na rynku która zrodziła swoistą niechęć do części z azji Cewka Delphi i mniej znanego SKV to ten sam produkt, gdzie Delphi kosztuje 90zl a SKV 40zł, za to nadpłacone 50 zł można zrobić sporo wody z mózgu zarówno sprzedawcom jak i pozniej klientom
po czym rozpoznajesz, że cewki Delphi i SKV to ten sam produkt, po wyglądzie, byłeś w fabryce i widziałeś małego chińczyka, który pakował cewki do pudełek, jesteś fachowcem wybebeszyłeś je a potem dokonałeś analizy, czy powiedział ci o tym wszystkowiedzący handlowiec z SKV. Podziel się wiedzą żeby inni też nie przepłacali.
olo chyna nie jestes za bardzo z branzy skoro nie zauwazyles ze delphi to azja a wiele produktow oferowanych np przez huco, era czy wspomniane skv to jest ten sam produkt co delphi. wiecej wiary czlowieku ze polska marka tez potrafi znalezc dobrych dostawcow i nie koniecznie trzeba ja z gory mieszac z reszta chinskiego chlamu.
miałem na myśli auta powyżej 50 tyś zł, wiadomo że auta powyżej 100 - 150 tyś zł odwiedzają ASO i właścicieli stać na takie serwisowanie zanim auto nie straci dużo na wartości. Siada sprzedaż oryginałów w pudełkach z logo marki. Klienci w ASO robią rozeznanie, jak dostaną nr kat. szukają w necie. A że tam coraz więcej info o tym gdzie i jaki kupić OEM bo po co przepłacać za OE ? I teraz klient nie da Ci zarobić na OE, na OEM za małe marże a na reszcie marny %
Jest to system gospodarczy oparty na domniemanym alternatywnym zakończeniu Władcy Pierścieni, w którym Frodo zawarł pakt z Sauronem zachowując pierścień dla siebie i wrócił do swego Shire by zbudować tam imperium oparte na chciwości.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Handlowiec, 28 marca 2018, 13:36 0 0
Rynek jest bardzo zepsuty. Wielu mechaników interesują tylko ceny ceny i jeszcze raz ceny. Coraz częściej w warsztacie można minąć się w drzwiach z handlowcem z konkurencyjnej hurtowni.
Odpowiedz
Jacek, 28 marca 2018, 14:38 3 0
u mnie 5 wizyt PH w serwisie to norma . :-) ale czy to coś złego ? Konkurencja i wolny rynek.. .
Odpowiedz
Legalny, 28 marca 2018, 13:40 5 0
Na mapie brakuje mechaników którzy działają w szarej strefie. Ale oni są przecież nienamierzalni tak samo jak przez urzędy kontroli, które przecież ich nie skontrolują bo nie znają adresu
Odpowiedz
Kasa77, 28 marca 2018, 18:15 3 -2
Fakt, szara strefa istnieje, ma się dobrze i ma gdzieś dywagacje o aftetmarkecie. W pierwszej kolejności zabrać się za tych co nie płacą podatków a nie analizować rynek na przykładzie pięciu referencji jak w poprzednim artykule:)
Odpowiedz
Aftermarket - historia prawdziwa, 28 marca 2018, 13:51 84 -1
Ok, chcecie tak się bawić? Poniżej moje propozycje :)
1. Już tak wali w zawieszeniu, że muszę coś z tym zrobić. Jadę do Zdzicha do garażu, bo przecież nie dam się skroić w tym warsztacie, co somiad do niego jeździ (swoją drogą ciekawe skąd ma na to piniążki? he he he). Co by się niesfrajerzyć kupie części na aledrogo, Zdzichowi i tak wszystko jedno co mi montuje, bo gwarancja do bramy, a później się nie znamy he he he he..
2. Somsiad, ja ze swoim Paseratti to zawsze jadę do porządnego serwisu, bo lubię mieć kontrolę nad autem. Co prawda prywaciarze mocno się cenią, ale jak im mówię, że u tego kanalarza Zdzicha mogę mieć wszystko za pół ceny to im rura mięknie i w gratisie dorzucają samochód zastępczy za friko.
3. (Zdzisław) Kurrrrłaaa panieee.. kiedyś to było. Mechanik to był szanowany. A teraz to te klienty powariowali. Żyć nie dają. Człowiek chce odpocząć po robocie to o 22 i 23 przyjeżdzają zostawić te swoje trupy. I każdemu drogo.. panie kurrrrłaaa kiedyś to było w polmozbycie nie to co teraz. Jak im się nie podoba to niech wypierrrr... do tego prywaciarza za rogiem jak im cenę dowali do z podkulonym ogonem do mnie wrócą i znowu będzie "Panie Ździsiu, ratuj Pan!".
4. Człowiek bardziej dba o warsztat niż o żonę, a przyjeżdża jeden z drugim i porównują go do tego garażowca paragoniarza. Zostawia taki 20 letniego passata i jeszcze chce nowy samochód zastępczy za darmo. A jak mu powiesz, że filtr kabinowy do wymiany to każe stary przetrzepać i odkurzaczem przeciągnąć. Z takimi klientami to ja dalej nie pociągne, a lojalka w hurtowni na tester sama się nie spłaci.
5. (Filiant hurtowni X) Miałem nadzieje, że nową Biedronkę nam postawią, albo chociaż Lidla.. patrzę.. a to te skurrr.. z hurtowni Y przed nosem nam się otwierają!!!!11 O nie, tak to nie będzie. Zrobimy takie ceny, że się im odechce handlowania jak na czynsz im nie starczy.
6. (Sklepikarz) Chcą nas powyzabijać! Sklepikarzy! Na nas urośli a teraz jesteśmy wrogami! Bezpośrednio do warsztatów chcą sprzedawać!! Co skrzyżowanie to filie otwierają!!! Polskiego przedsiębiorcę chcą zagłodzić niewdzięcznicy!
7. Kiepskie płace w tej hurtowni.. to może by tak coś samemu zacząć sprzedawać. Rabacik w hurtowni jest.. to wystawiam ryżowe wahacze do Paseratti na aledrogo, a nóż się jakiś Janusz trafi. Jak zalicytuje to się zamówi i wyśle Januszowi za pobraniem, przecież nie będę inwestował pieniędzy których i tak nie mam. A jak się rozkręci biznesik to się założy firmę. Jak to mówił Cukerberg? I'm a CEO bitch!
8. Szefie!!! Ździchu zamknął naszego handlowca w kanale i krzyczy, że wypuści go dopiero jak mu zrobi dobre ceny! Mówi, że mu klienci spać po nocach nie dają i jeszcze coś o polmozbycie ale do końca nie zrozumiałem.
9. Panie Dyrektorze, tak jak Pan prosił. Umowy lojalnościowe z warsztatami podpisane. Sieć warsztatów rośnie. Nowy katalog wgrany we wszystkich warsztatach. Ale znów wraca temat cen. Może uda się załatwić lepsze ceny? Przynajmniej na zawieszenie do Passata, bo to dobrze ostatnio schodzi...
10. (Producent X) Guten morgen. Polen gut. Ja wohl! Sehr gut!
11. (Producent Y) Hans!!! Warum nasze wahacze do Das Auto Passat w Polen tak słabo się sprzedają!!! Zrób coś z tym!!! Raus i nie wracaj mi tu zanim czegoś z tym nie zrobisz!!
12. (Dystrybutor UE) Ahoj. Naobiecywaliśmy, że opchniemy jeszcze więcej części do Szkody ale nasz rynek pęka już w szwach. Musimy coś z tym zrobić bo inaczej bonus pójdzie się... Sprawdzcie czy nie da się tego opchnąć do Polski.
13. (Dystrybutor spoza UE) My drogi friend w Poland. Hope you well. Best prajs na wahacze do Passata tylko u nas. Made in germany! OE!
14. (Producent X) Guten morgen. Polen gut. Ja wohl! Sehr gut!
15. (Producent Y) Hans!! Nach Polen!!
Odpowiedz
Hahaha, 28 marca 2018, 15:06 55 0
Padłem po przeczytaniu. Mam nadzieje, ze doczekamy się ekranizacji tego scenariusza. A w roli Zdzicha oczywiście niech wystąpi Marian Dziędziel.
Odpowiedz
Kiepski, 28 marca 2018, 15:25 49 0
Jestem za!
A jako sklepikarz oczywiście Andrzej Grabowski :)
Odpowiedz
dominik, 28 marca 2018, 15:29 43 0
brawo :) widac wiele lat doświadczenia w aftermarkecie i to na różnych poziomach dystrybucji :) no i ta znajomośc języków obcych :)
Odpowiedz
mr X&mr Y, 28 marca 2018, 16:48 3 0
Są trzy prawdy. Jest prawda, tylko prawda i prawda handlowca ;]
Odpowiedz
takitam, 28 marca 2018, 17:42 11 0
To często dystrybutorzy walą w kakao aż miło. Skoro wymieniony zestaw wahaczy do passata produkowany jest dla Delphi, Denckermann czy SKV przez jedną fabrykę i jest dosłownie tym samym produktem sprzedawanym przez jednych za 800 drugich za 600 a kolejnych za 400 to pytanie czy to jest normalne?
Odpowiedz
Krzyś, 28 marca 2018, 21:43 2 0
Zapomniałeś o oryginałach, które chodzą pewnie po 1600.
Odpowiedz
fail, 28 marca 2018, 22:42 9 0
Oryginał LMO to inny produkt, natomiast SKV, Delphi czy Denckerman to faktycznie ten sam produkt produkowany w tej samej fabryce, a jedyne co je różni to logo na produkcie i kartonik.
Odpowiedz
Krzyś, 28 marca 2018, 22:58 1 0
Do fail - pewnie masz rację, mówiąc o LMO, ale mój komentarz to była uwaga ogólna pokazująca, że oryginały są jeszcze znacznie droższe niż nasze (aftermarketowe) części.
Odpowiedz
Młotofocus, 28 marca 2018, 21:34 13 -42
No i znowu ten portal szczuje ludzi tekstami o konkurencji. Feedback do waszych płatnych analiz zbieracie? Czy to tylko tak, dla przyciągnięcia uwagi? Artykuł o cenach z 21-go dalej na głównej. Pod artykułem o Profilu komentarze zablokowane. Za to tu komentarze o małych marżach już się rozkręcają. Dzień jak codzień
Odpowiedz
Mistrz Joda, 28 marca 2018, 22:13 54 -10
Czy na wadach innych skupianie uwagi z braku akceptacji samego siebie nie pochodzi zastanów się.
Odpowiedz
Anonim, 29 marca 2018, 12:33 19 -30
Joda, masz za złe komuś, że drażni go brak dziennikarskiej bezstronności i podwójne standardy na portalu, który uzurpuje sobie miano opiniotwórczego? Dobrze przynajmniej, że nazwałeś te zjawiska wadami.
Odpowiedz
Mistrz Joda, 29 marca 2018, 12:57 51 -9
Nie, za zle nie mam absolutnie. Twoje ponadprzeciętne zainteresowanie jednak martwi mnie i ciekawi. Czym się zajmujesz, ze masz czas analizować stronę główna portalu, to na czym zarabia (płatne analizy) itd? Chciałem zasugerować, ze nadmiernie zajmując się interesem innych możesz zaniedbać swoje sprawy. No chyba, ze w Twoim interesie jest dyskredytowanie innych, Motofocusa, Motoprofilu to wtedy rozumiem przynajmniej Twoje zaangażowanie. Aczkolwiek jeśli tak jest, to jako człowiek honorowy, którym wierze, ze jesteś powinieneś to napisać wprost :)
Odpowiedz
iglotkz, 30 marca 2018, 23:58 3 0
Nie trzeba nic analizować wystarczy wejść kilka razy w tygodniu na stronę i wszystko widać.
Odpowiedz
burakpastewnyzwąbrzeżna, 29 marca 2018, 8:11 33 0
Niska cena nie jest problemem. Problemem jest to, że większość mechaników/sprzedawców gdy dostanie od dystrybutora/hurtowni itp niską cenę, sprzedaje to za niską cenę/oddaje prawie za darmo/ Mówiąc krótko daj [wulg.] niską cenę, to rynek zepsuje. Większość konkuruje niską ceną, bo nic innego nie potrafi. Lepiej by było aby tacy ludzie cebule obierali i buraki zbierali
Odpowiedz
lokalny, 29 marca 2018, 11:00 1 0
Rynek lokalnych sprzedawców (hurtowni) psuję także alle, gdyż dla laików motoryzacyjnych jest wyznacznikiem ceny. Coraz więcej mam przypadków gdzie klient przychodzi po firmowy filtr który kosztuje 60 zł, ale chce go kupić za 37 bo za tyle to on widzi w internecie. Ponadto sprzedaż oryginałów i to do drogich aut siada w bardzo szybkim tempie ;(
Odpowiedz
Ciekawy, 29 marca 2018, 11:23 2 0
Na alle sprzedawcy pozycjonują się na znane marki.. a później okazuje się, że w niższej cenie i owszem jest, ale zupełnie inny produkt firmy krzak. Ale laik pomyśli, że to premium powinno tyle kosztować.
Dlaczego siada sprzedaż oryginałów do drogich aut? Masz na myśli premium z pierwszego montażu czy oryginał w rozumieniu części w pudełku np. BMW czy Mercedes? Rozwiń temat bo mnie zaciekawiłeś :)
Odpowiedz
Kiniu, 31 marca 2018, 8:27 8 -1
Dlaczego sprzedawcy pozycjonują znane marki? Tylko dlatego że znane marki dużo więcej przeznaczają kasy na zabiegi marketingowe.Była też cała masa niskiej jakości części firmy krzak na rynku która zrodziła swoistą niechęć do części z azji Cewka Delphi i mniej znanego SKV to ten sam produkt, gdzie Delphi kosztuje 90zl a SKV 40zł, za to nadpłacone 50 zł można zrobić sporo wody z mózgu zarówno sprzedawcom jak i pozniej klientom
Odpowiedz
czarny olo, 31 marca 2018, 20:24 2 -11
po czym rozpoznajesz, że cewki Delphi i SKV to ten sam produkt, po wyglądzie, byłeś w fabryce i widziałeś małego chińczyka, który pakował cewki do pudełek, jesteś fachowcem wybebeszyłeś je a potem dokonałeś analizy, czy powiedział ci o tym wszystkowiedzący handlowiec z SKV. Podziel się wiedzą żeby inni też nie przepłacali.
Odpowiedz
lechu, 1 kwietnia 2018, 8:20 8 -2
olo chyna nie jestes za bardzo z branzy skoro nie zauwazyles ze delphi to azja a wiele produktow oferowanych np przez huco, era czy wspomniane skv to jest ten sam produkt co delphi. wiecej wiary czlowieku ze polska marka tez potrafi znalezc dobrych dostawcow i nie koniecznie trzeba ja z gory mieszac z reszta chinskiego chlamu.
Odpowiedz
lokalny, 10 kwietnia 2018, 1:26 0 0
miałem na myśli auta powyżej 50 tyś zł, wiadomo że auta powyżej 100 - 150 tyś zł odwiedzają ASO i właścicieli stać na takie serwisowanie zanim auto nie straci dużo na wartości. Siada sprzedaż oryginałów w pudełkach z logo marki. Klienci w ASO robią rozeznanie, jak dostaną nr kat. szukają w necie. A że tam coraz więcej info o tym gdzie i jaki kupić OEM bo po co przepłacać za OE ? I teraz klient nie da Ci zarobić na OE, na OEM za małe marże a na reszcie marny %
Odpowiedz
Cała prawda o nas wszystkich, 30 marca 2018, 9:06 2 0
7 grzechów głównych - Chciwość
Odpowiedz
Bolo, 30 marca 2018, 17:24 0 0
Jest to system gospodarczy oparty na domniemanym alternatywnym zakończeniu Władcy Pierścieni, w którym Frodo zawarł pakt z Sauronem zachowując pierścień dla siebie i wrócił do swego Shire by zbudować tam imperium oparte na chciwości.
Odpowiedz
Zibi, 30 marca 2018, 12:54 2 0
"Zbytnia chciwość worki drze"
Odpowiedz