W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku sprowadzono do Polski więcej samochodów używanych niż w analogicznym okresie 2012 i 2011 r.
Polski park pojazdów nadal nienasycony?
Spadki sprzedaży nowych samochodów w Polsce nie przekładają się na mniejszą liczbę pojazdów poruszających się po polskich drogach. W pierwszych miesiącach 2013 r. zdecydowanie wzrósł import pojazdów używanych. W maju sprowadzono ponad 65,2 tys. pojazdów, co jest wynikiem o prawie jedną dziesiątą wyższym niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W czerwcu również nastąpił wzrost importu, o ok. 3,5% względem ubiegłego roku, choć w odniesieniu do maja sprowadzono o ok. 11% aut mniej.. Łącznie w pierwszych sześciu miesiącach roku, sprowadzono 341,1 tys. pojazdów, czyli o niemal 6% więcej niż w tym samym okresie rok temu.
Co ciekawe, tegoroczny import jest wyższy nie tylko od notowanego w roku poprzednim, ale także 2 lata temu. W pierwszych sześciu miesiącach 2011 r. sprowadzono 340,5 tys. samochodów, a więc o ok. 600 sztuk mniej niż w roku bieżącym. W ciągu ostatnich pięciu lat, wyższy wynik importu używanych aut odnotowano jedynie w 2010 r.
Polacy sprowadzają i rejestrują coraz więcej pojazdów, co świadczyć może o wciąż niedostatecznym nasyceniu lokalnego parku pojazdów. Nie zmienia się jednak struktura wiekowa aut, które przyjeżdżają do nas zza granicy. Ponad 49% sprowadzonych w tym roku pojazdów miało więcej niż 10 lat. Ponad 44% stanowiły auta w wieku od 5 do 10 lat. Udział aut młodszych wyniósł zaledwie niespełna 7%.
Najczęściej do Polski sprowadza się auta z Niemiec i niewiele wskazuje na zmianę tej tendencji (mimo zapowiedzi wzrostu importu z Wielkiej Brytanii). W statystykach dominują też auta niemieckich producentów. Pierwsza piątka najczęściej sprowadzanych marek to kolejno: Volkswagen, Opel, Renault, Audi, Ford.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 3 lipca 2013, 8:13 0 0
import rośnie a z nim szara strefa . Dla czego nie ma kontroli nad sprzedażą sprzedawanych aut w Polscę ? jadąc samochodem co rusz spotykam wystawine auta na czyims podwórku - gdy zatrzymałem się i zapytałem o cene to słyszę że na umowie będzie jakiś pan z Niemiec .
Odpowiedz