Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu – rozwiązanie

, 12 lutego 2013, 14:22

Przedstawiamy rozwiązanie nietypowej zagadki Renault Scenica, który potrafił jeździć wyłącznie do tyłu…

Scenic, który jeździł tylko do tyłu – rozwiązanie

1.9 dTi ScenicOpis usterki Scenica z pewnością można zaliczyć do bardzo nietypowych. Okazuje się jednak, że motoryzacja zna przypadki podobnych awarii, o czym świadczyć może chociażby duża ilość komentarzy naszych Czytelników, którzy również spotykali się z takimi problemami. Odpowiadamy, co spowodowało opisane objawy w konkretnym przypadku Renault Scenica 1.9 dTi.

Jak już pisaliśmy, szukanie przyczyny awarii trwało dwa dni robocze. W końcu jednen z mechaników, nieco zdeprymowany zaistniałą sytuacją, przypadkiem wpadł na trop, który doprowadził do źródła awarii. Pracownik warsztatu mocno zdenerwowany (łagodnie mówiąc) poszarpał przewodami wiązki głównej i wtedy auto nagle zgasło. Idąc tym torem poszukiwań, mechanicy wyciągnęli wszystkie przewody z osłaniającego je peszla i znaleźli przyczynę.

Winę za odcięcie zapłonu ponosiły przetarte przewody w wiązce głównej pod przednią stroną silnika. Przy ruszaniu do przodu zespół napędowy unosił się i rozłączając przewody powodował krytyczny błąd komputera. Przy jeździe do tyłu, a więc przechyleniu zespołu napędowego w odwrotną stronę, przewody pozostawały prawidłowo zwarte. Podobnie przy odpaleniu na biegu jałowym.

Właściciel warsztatu, który przedstawił nam opis usterki stwierdził, że podczas naprawy…czytaj dalej


Właściciel warsztatu, który przedstawił nam opis usterki stwierdził, że podczas naprawy padło wiele dosadnych słów na temat francuskich produktów motoryzacyjnych. W tym przypadku niesłusznie, ponieważ winę za zły stan wiązki przewodów ponosił najprawdopodobniej blacharz. Ślady wskazywały, że auto w przeszłości miało stłuczkę. Podczas naprawy blacharskiej przewody nie zostały właściwie zabezpieczone.

Po zlokalizowaniu źródła usterki naprawa zakończyła się bardzo szybko. Wystarczyło trochę izolacji, złączka, kilka opasek samozaciskowych i po kwadransie autko wyjechało z warsztatu. Tym razem już przodem…

Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi: PHU "Auto-Profit" Dariusz Jaworski z Ogrodzieńca.

Uprzejmie dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia diagnozy. Upominkiem postanowiliśmy nagrodzić użytkownika o loginie JackF1 (komentarz), który jako pierwszy podał odpowiedź najbardziej konkretną i najbliższą prawdzie.

Przypominamy, że w celu ubiegania się o nagrodę niezbędne jest zalogowanie się przed wpisaniem komentarza (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link). 

Zachęcamy także do nadsyłania swoich propozycji z opisem przypadku do cyklu „Nietypowe awarie":

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu
Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu

Pan Dariusz długo nie mógł uwierzyć w zapewnienia klienta, który przyjechał do jego warsztatu tyłem… Twierdził, że jego Renault Scenic jeździ tylko w tę stronę. Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu cyklu. Zacofany Scenic i trudna diagnoza Klient warsztatu, którego właściciel nadesłał na nasz adres historię nietypowej awarii, posiadał minivana Renault Scenic z silnikiem diesla 1.9 […]

Nietypowe awarie: 3 zatarte silniki Toyoty Supry
Nietypowe awarie: 3 zatarte silniki Toyoty Supry

W drugiej odsłonie naszego cyklu prezentujemy historię problemu z silnikiem 2JZ-GE sportowej Toyoty Supry, który z niewiadomych przyczyn tracił ciśnienie oleju. Temat poruszony na jednym z for internetowych zasugerował jeden z naszych czytelników. Pechowa naprawa Toyoty Supry IV generacji Użytkownik forum, który zgłosił problem z sześciocylindrowym silnikiem Supry 3.0 l 2JZ-GE (montowanym także w innych […]

Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat
Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat

Volkswagen Passat z popularnym silnikiem 1.9 TDI 110 KM dysponował zbyt małą mocą. Jego automatyczna skrzynia biegów nie chciała zmieniać przełożeń na wyższe. Co było przyczyną usterki? Volkswagen Passat z popularnym dieslem 1.9 TDI Właściciel Volkswagena Passata z 1997r. odwiedził kilka warsztatów zanim rozwiązano jego problem. Samochód wyposażony w silnik 1.9 TDI (kod silnika: AFN) […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 14 lutego 2013, 10:10 0 -1

heh kolejna durna przyczyna którą opisało większość osób, w renault w standardzie gdzieś instalacja się przeciera a to w wiatrak się wkręci a to się obetrze, heh no ale ...

Odpowiedz

Anonim, 14 lutego 2013, 10:11 0 -1

heh kolejna durna przyczyna którą opisało większość osób, w renault w standardzie gdzieś instalacja się przeciera a to w wiatrak się wkręci a to się obetrze, heh no ale ...

Odpowiedz

Anonim, 14 lutego 2013, 16:21 0 0

usterki tego typu to norma w renault ,

Odpowiedz

Anonim, 10 marca 2013, 7:55 0 0

obstawiam na uszkodzoną wiązkę

Odpowiedz

Anonim, 2 stycznia 2014, 8:08 0 0

Osobiście miałem przypadek podobny,ale nie w Scenicu.Nie wiem co ma do tego cała litania błędów,ale u mnie przyczyną był zapięty na stałe wsteczny bieg i po wrzuceniu jedynki,auto gasło.

Odpowiedz