Volkswagen Passat z popularnym silnikiem 1.9 TDI 110 KM dysponował zbyt małą mocą. Jego automatyczna skrzynia biegów nie chciała zmieniać przełożeń na wyższe. Co było przyczyną usterki?
Volkswagen Passat z popularnym dieslem 1.9 TDI
Właściciel Volkswagena Passata z 1997r. odwiedził kilka warsztatów zanim rozwiązano jego problem. Samochód wyposażony w silnik 1.9 TDI (kod silnika: AFN) i automatyczną skrzynię biegów nie zapewniał optymalnej dynamiki. Wręcz przeciwnie, dysponował zbyt małą wobec deklarowanych 110 KM mocą. Powodowało to niebezpieczne sytuacje na drodze i w praktyce uniemożliwiało normalne korzystanie z auta.
Automatyczna skrzynia biegów zamontowana w samochodzie nie przełączała biegów na wyższe. Zdarzało się, że samochód jechał pod górkę z prędkością 60km/h i nie przyspieszał. Co ciekawe samochód nie wchodził w tryb awaryjny nawet po dłuższym przyspieszaniu z niewystarczającym ciśnieniem doładowania.
Zanim Passat dotarł do warsztatu naszego Czytelnika, który przesłał opis przypadku, przeszedł przez ręce kilku mechaników. Dokonywali oni przeróżnych napraw, jednak nie rozwiązali problemu. Poprzedni mechanicy zaślepili EGR i odłączyli zawór sterujący pracą EGR. Wyczyścili także turbosprężarkę, a po pewnym czasie wymienili ją na nową.
Diagnoza słabnącego Passata
W warsztacie naszego Czytelnika poddano auto diagnostyce komputerowej. W pamięci sterownika znaleziono błąd EGR, co było związane z jego zaślepieniem i odpiętą wtyczką od zaworu podciśnieniowego w poprzednim warsztacie. Sporadycznie pojawiał się także błąd od niewłaściwego ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Odczyt błędów na postoju to za mało, dlatego pracownicy warsztatu zdiagnozowali pojazd podczas jazdy. Dzięki temu udało się wskazać właściwą przyczynę awarii. Co nią było?
Zapraszamy Czytelników do podejmowania prób rozwiązania zagadki.
Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi: Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl
Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)
Napisz do nas
Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.
Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 10 kwietnia 2013, 7:37 0 0
Uszkodzony przepływomierz?
Odpowiedz
Anonim, 10 kwietnia 2013, 21:34 0 0
Przyczyną usterki mógł być przestawiony podczas wymiany paska rozrządu kąt wyprzedzenia wtrysku
Odpowiedz
Anonim, 10 kwietnia 2013, 22:36 0 0
Zatkany sadzą katalizator
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 7:13 0 0
aaaa
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 7:14 0 0
zdecydowanie przepływomierz powietrza . pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 7:37 0 0
pęknięty przewód dolotowy do kolektora ssącego
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 8:11 0 0
kolejne dziwne rozwiązania:) a więc uszkodzony zawór sterowania turbiną, przepływomierz, nieszczelność w układzie dolotowym. Przestawiony rozrząd dawał by pewnie troszkę inne objawy (silnik by kulał) ale to też jest możliwe ewentualnie czujnik położenia pedału przyśpieszenia lub problem ze skrzynią
Pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 8:11 0 0
Przyczyn mogło być wiele - najczęstsze z nich z którymi się spotykałem to: zbyt niskie podciśnienie w układzie vacum, przepływomierz powietrza, uszkodzony elektrozawór sterowania turbosprężarką, nieszczelność obwodu elektrozawór - turbosprężarka, przepływomierz powietrza, nieszczelność układu turbosprężarka - kolektor ssący, uszkodzony obwód pomiaru ciśnienia doładowania - MAP sensor, oraz tak prozaiczna jak totalne zabrudzenie filtra powietrza lub przytkanie układu zasysania powietrza.
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 9:09 0 0
Stawiam na przepływomierz
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 11:22 2 0
Zatkany układ wydechowy.
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 12:11 0 0
uszkodzony lub zapchany czujnik ciśnienia atmosferycznego,który znajduje się w sterowniku silnika
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 15:35 1 0
przyczyn to tu może być kilka, wynikajace z takiego opisu
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 17:42 0 0
Uszkodzony elektrozawór sterowania turbiną, albo czujnik położenia wałka rozrządu.
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2013, 19:37 0 0
Myślę że przyczyną był pedał gazu
Odpowiedz
Anonim, 12 kwietnia 2013, 0:28 0 0
Rozwiązanie jest proste ZABLOKOWANA KIEROWNICA TURBINY ; sadza osadziła sie na kierownicy powietrza i przeładowała dolot
Odpowiedz
Anonim, 12 kwietnia 2013, 21:58 0 0
Zatarte łopatki zmiennej geometrii turbiny!!! Błąd wskaże na niewłaściwe ciśnienie w kolektorze dolotowym. Auto wejdzie w tryb awaryjny, aż do ponownego uruchomienia i nie osiągnie obrotów silnika ponad 3200 obr/min Szkoda tylko, że nie napisano nic o automatycznej skrzyni biegów... kody błędów... shifting...
Odpowiedz
Anonim, 11 września 2013, 23:22 0 0
Uszkodzony MAP Sensor czyli czujnik ciśnienia doładowania.
Odpowiedz
Anonim, 2 lutego 2014, 14:43 2 0
uszkodzony ktorys z wezykow zaworu N75
Odpowiedz
Anonim, 15 marca 2014, 20:04 0 0
Warto zaglądnąć na stronkę [adres URL] i wszystko w temacie zmiennej geometrii jest super wyjaśnione. Zwłaszcza sposoby czyszczenia uszkodzone, zablokowanej turbiny vw passat b5. Poz.
Odpowiedz
Anonim, 25 października 2014, 11:03 1 0
witam panowie mam problem z moim passatem b5 97r 1.9 tdi , gdzies pobiera mi duzo prądu,byłem u znajomego probował znalesc przyczyne przez 3 dni i nic . Odłaczał abs,przełaczniki pod kierownice ,wszystkie drzwi,alternator,licznik,oprocz poduszek powietrznych i rozrusznika nadal pobierał prad po wykonaniu tych czynnosci.po odłaczeniu sterownika silnika spadł pobór ale nie duzo . pobiera powyrzej 1A. WCZESNIEJ MIAŁEM PROBLEMY Z ODPALANIEM JAK KUPIŁEM TO AUTKO , były własciciel meczył sie dwa lata ja doszedłem po pierwszej wizycie u mechanika trzeba było ustawic kąt wtrysku , ale wracajac do tematu poboru prądu ,czy jak pasek był chechłany przez 2 lata to przyczyną moze byc wyeksploatowany rozrusznik ? bardzo prosze o pomoc gdzie bym nie pojechał do elektryka sam... to nikt nie wie gdzie moze byc pobórpradu.
Odpowiedz
Anonim, 25 października 2014, 13:20 0 0
A skąd jesteś? Jak nie masz daleko do mnie - to zapraszam!
Odpowiedz
Anonim, 7 grudnia 2018, 23:02 0 0
Zamiast bawić się w zagadki - co oczywiście jest sympatyczne - proponujemy kompendium wiedzy na temat tego, co może się zepsuć w jednym z najpopularniejszych diesli Volkswagena czyli 1.9 TDI. Nie jest to awaryjny silnik, ale duże przebiegi i zaniedbania eksploatacyjne powodują, że normalnie zużywające się elementy uznawane są za "awarie". A to nie do końca prawda: http://www.motospace.pl/porady/silnik-1.9-tdi-typowe-usterki/
Odpowiedz
diabeł, 4 września 2020, 19:30 0 0
witam posiadam audi a6c5 110 koni 99r problem wyglada tak ze nie mam wspomagania hamulcow na uruchomionym silniku pedal jest twardy dodam gazu na ponad 3 tys to pedal hamulca wpada ale nie wiele Drugi klopot to gasnie mi katrolka od cisnienia oleju na wlaczonym zaplonie czy to normalne?? piszcia na messanger Rafał kowalewski Dębno zachodnio-pomorskie bede bardzo wdzieczny
Odpowiedz