Volkswagen Passat to auto bardzo często spotykane na polskich drogach. Mimo to model ten wciąż potrafi zaskakiwać mechaników. Przedstawiamy rozwiązanie problemu Passata 1.9 TDI 110 KM, który dysponował zbyt niską mocą.
Słaby Passat – rozwiązanie zagadki
Przyczynę awarii Passata 1.9 TDI 110 KM udało się znaleźć dopiero po wykonaniu diagnostyki pojazdu podczas jazdy. Mechanicy zorientowali się wówczas, co jest głównym problemem. W kanale 11 ciśnienie żądane wynosi niemal 2000 mbar. Tymczasem ciśnienie zmierzone w Passacie wynosiło około 1700 mbar.
W opisywanej jednostce sterownik silnika posiada wbudowane dwa czujniki ciśnienia. Jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne, a drugi ciśnienie doładowania. Za pomocą cienkiej rurki doprowadzone jest powietrze z układu dolotowego do sterownika. Tamtędy z uszkodzonej turbiny dostał się do wnętrza sterownika olej. Wewnątrz została uszkodzona rurka gumowa i powstało mikropęknięcie.
Sprawiało to, że wewnątrz obudowy sterownika powstawało nadciśnienie pochodzące z turbiny. Podczas jazdy w kanale 10 widoczne było zbyt wysokie ciśnienie atmosferyczne, a następnie spadało ono do ok. 600 mbar. Ciśnienie doładowania jest kalkulowane względem ciśnienia atmosferycznego. Z tego względu turbina ładowała o 300 mbar mniej. Np. zamiast 2000 – 1700, gdyż pomiar ciśnienia atmosferycznego był zaniżony o ok. 300 mbar.
Naprawa samochodu była o wiele łatwiejsza niż jego diagnoza. Polegała na wymianie 5 cm wężyka gumowego oraz czyszczeniu wnętrza sterownika z oleju.
Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi: Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl
Dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia diagnozy. Tym razem poprawne rozwiązanie udało się wskazać użytkownikowi o loginie AUTOZIBI – komentarz: ,,uszkodzony lub zapchany czujnik ciśnienia atmosferycznego, który znajduje się w sterowniku silnika”. Odpowiedź nagradzamy upominkiem.
Przypominamy, że w celu ubiegania się o nagrodę niezbędne jest zalogowanie się przed wpisaniem komentarza (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link).
Zachęcamy także do nadsyłania własnych propozycji z opisem przypadku do cyklu „Nietypowe awarie”:
Napisz do nas
Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 17 kwietnia 2013, 14:29 0 0
Samochód wczesniej odwiedził kilku mechaników ale nie było wsród nich nikogo kto miał pojęcie o prawidłowej obsłudze vaga i blokach mierzonych więc dlaczego
Odpowiedz
Anonim, 17 kwietnia 2013, 14:32 2 0
niby była to nietypowa awaria skoro można ją było bez problemu namierzyć
Odpowiedz
Anonim, 19 kwietnia 2013, 19:35 2 0
I ten co wymienial wczesniej turbine dal ciala! Mialem tak w shara i to samo olej w sterowniku
Odpowiedz