Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Renault

Renault skarży się, że nie może produkować tanich samochodów. Wszystkiemu winna Unia?

Przemysł motoryzacyjny w Europie stoi w obliczu poważnych wyzwań wynikających z rosnących wymagań regulacyjnych. Surowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące emisji spalin, bezpieczeństwa oraz rozwoju elektromobilności znacząco podnoszą koszty produkcji samochodów, co stawia pod znakiem zapytania możliwość produkcji tanich pojazdów dla “szarego Kowalskiego”. Tymczasem na rynek europejski coraz śmielej wkraczają chińscy producenci, oferując konkurencyjne cenowo modele.

Poprawny montaż koła zamachowego 1.6 dCI Mercedes i Renault [FILM]

W dzisiejszej pigułce wiedzy ekspert Schaeffler zaprezentuje, w jaki sposób poprawnie zmienić koło zamachowe w silnikach 1.6 dCI występujących w samochodach Renault oraz Mercedes-Benz. Kluczowe jest poprawne ustawienie elementu oraz kolejność dokręcania śrub. Odpowiedni montaż gwarantuje brak problemów z uruchomieniem silnika. Więcej informacji znajdziecie na poniższym nagraniu.

Nowa grupa produktowa w ofercie Dr.Motor Automotive

Firma Dr.Motor poinformowała o wprowadzeniu nowej kategorii produktowej w swojej ofercie – głowic silnika. W ofercie tej grupy pojawiło się 47 produktów do marek takich jak Ford, Renault, Toyota, Mazda, Nissan, Mitsubishi, Mercedes a także pojazdów z grup PSA i VAG.

Nowe klocki hamulcowe do Mercedesa i Renault

Ferodo rozszerza ofertę wprowadzając klocki hamulcowe first-to-market do kolejnych modeli.

Blokada transportowa Renault v.2 [FILM]

Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na pytanie: czy należy demontować pin blokujący w dwumasowym kole zamachowym? Instruktaż przeprowadza na przykładzie dwumasy do Renault Master.

Przedwczesne uszkodzenie koła zamachowego i tarczy sprzęgłowej Mercedes, Renault 1.6dCi [FILM]

Niewspółosiowość równoległa to jedna z głównych przyczyn uszkodzeń wieloklinu tarczy sprzęgłowej i koła zamachowego. Firma Schaeffler prezentuje w swoim filmie, co jeszcze może prowadzić do awarii oraz jak im zapobiec. Więcej informacji technicznych można znaleźć na portalu technicznym REPXPERT.

Jakie samochody mają najwyższe przebiegi? Królami rankingu marki premium.

Portale ogłoszeniowe pełne są samochodów z podejrzanie niskim przebiegiem. Przeprowadzono w Polsce badania w celu ustalenia średniego przebiegu niektórych marek pojazdów w kraju. Dzięki temu kierowcy zyskali punkt odniesienia i mogą porównać dane ofertowe z danymi statystycznymi. Wykonanie statystyk dla wielu różnych marek było konieczne, ponieważ przebieg nie wiąże się wyłącznie z rocznikiem. Nie jest […]

Sytuacja z materiałami do produkcji baterii w samochodach elektrycznych – raport T&E

Tesla zajmuje pierwsze miejsce w rankingu producentów samochodów w wyścigu o dostawę baterii, ale ustępuje europejskim producentom samochodów pod względem odpowiedzialnego pozyskiwania surowców.

Mniejsza tarcza w silnikach H4M grupy Renault [FILM]

Nowoczesne układy sprzęgłowe mogą wykorzystywać tarcze zmniejszone w stosunku do docisku sprzęgła. Na filmie przygotowanym przez firmę Schaeffler widać, że mogą to być nawet dwa wymiary. Materiał zwraca uwagę na instrukcję serwisową oraz precyzyjne informacje o danej referencji, które można uzyskać za pomocą aplikacji.