Nowa definicja hybryd plug-in według ZF

, 30 sierpnia 2021, 22:00

Podczas konferencji prasowej online „Electric Mobility. NOW”, firma ZF po raz kolejny podkreśliła, jak według niej powinien rozwijać się rynek motoryzacyjny. Według koncernu przyszłością są samochody elektryczne i na rozwinięciu tej gałęzi skupiają się jego działania. Mieliśmy okazję zapoznać się z nowym pomysłem ZF, którym jest 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów czwartej generacji. Wnioski z internetowego spotkania przedstawiamy poniżej.

Infrastruktura wąskim gardłem

Wśród wad samochodów elektrycznych, wymienianych przez użytkowników, największą jest ich mały zasięg. Infrastruktura do ładowania tego typu aut jest na obecną chwilę niewystarczająco rozwinięta, w związku z czym posiadacze hybryd Plug-in i elektryków w swoim gospodarstwie domowym i tak mają zazwyczaj także inny samochód, z napędem konwencjonalnym, aby móc korzystać ze środka transportu na co dzień. Napędy elektryczne mają jednak szansę dotrzeć do typowych gospodarstw domowych i w ten sposób wejść na masowy rynek motoryzacyjny.

Podczas konferencji firmy ZF zaprezentowany został pomysł Vision EVplus – nowa wizja pojazdów z napędem hybrydowym. Celem ZF jest zwiększenie mobilności, a do tego potrzebna jest rozbudowa infrastruktury ładowania. Zdaniem ZF sprawę ułatwiłoby zwiększenie zasięgu hybryd typu plug-in do ok. 100 km, dzięki czemu mogłyby one (przy rozbudowanej infrastrukturze ładowarek) poruszać się w trybie elektrycznym przez większość czasu, w którym są eksploatowane.

Technologia układu napędowego

Firma ZF zaprezentowała czwartą generację swojego napędu plug-in hybrid electic vehicle, tym razem z wysoce zintegrowanymi komponentami. Dzięki temu rozwiązaniu o około 50% zredukowano wagę układu napędowego oraz o 42% zmniejszono objętość hydraulicznego układu sterowania. Według producenta ma to wpłynąć na poprawę wydajności i bezpieczeństwa samochodów wyposażonych w rozwiązania ZF. Nowości zastosowane w najnowszej konstrukcji pozwoliły na wzrost mocy i momentu obrotowego silnika, które obecnie mogą wynosić 160 kW // 450 Nm (trzecia generacja PHEV charakteryzowała się się parametrami na poziomie 90 kW // 240 Nm.

Misją, jaka przyświeca ZF w tworzeniu nowych podzespołów, jest ograniczenie emisji CO2 do atmosfery – według zapewnień koncernu, przy zastosowaniu najnowszej technologii, parametr ten uda się znacząco obniżyć – w przypadku hybryd PHEV możliwe będzie zejście poniżej emisji na poziomie 95 g/km. Znaczącym krokiem ku temu ma być właśnie napęd czwartej generacji. Nowa, 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów może być stosowana w wariantach PHEV i MHEV, a dzięki swojej uniwersalności także w samochodach w wyposażonych w silniki konwencjonalne. Według producenta można to osiągnąć dzięki elastyczności tego rozwiązania.

Nowa generacja skrzyni automatycznej ZF będzie dostępna na rynku od 2022 r.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!