Ceramizer – automatyczna regeneracja czy degradacja silnika?

, 21 kwietnia 2021, 11:00

W silniku spalinowym występuje tarcie, które olej silnikowy ma za zadanie minimalizować, jednak nie jest w stanie całkowicie wyeliminować procesu zużycia powierzchni tłokowej. Tu wkracza Ceramizer, którego zadaniem jest regeneracja powstałych mikropęknięć. Jak to działa oraz czy faktycznie działa? Skrajne opinie na temat preparatu skonfrontowaliśmy z jego producentem.

Regeneracja, czy to danego podzespołu czy też całej jednostki napędowej, kojarzy się z wymianą zużytych elementów na nowe. Producent Ceramizera twierdzi jednak, że regeneracja z wykorzystaniem jego preparatu jest przeprowadzana bez rozbierania jednostki napędowej, w trakcie normalnej eksploatacji pojazdu. Jedyną konieczną czynnością jest dolanie preparatu do oleju w silniku.

Jak działa Ceramizer?

Środek zaaplikowany do jednostki napędowej tworzy warstwę ceramiczno-metalową, dzięki dyfuzji cząsteczek preparatu z cząsteczkami metalu przemieszczającymi się w oleju, w miejscach, w których występuje największe tarcie metalu o metal. W szczególności tam, gdzie występuje najmocniejsze zużycie.

Warstwa preparatu pokrywa powierzchnię, na której znajdują się mikro defekty, rysy czy deformacje powierzchni i wyrównuje ją. Producent porównuje tę metodę do mikronadspawania cienkiej warstwy materiału w najbardziej chropowatych powierzchniach. Sam proces tworzenia się „łaty” trwa ok. 1,5 tys. kilometrów przebiegu pojazdu, natomiast odczuwalne efekty działania mają być już widoczne od ok. 200 kilometrów przejechanych po aplikacji preparatu.

Opinie o Ceramizerze a rzeczywistość

Jak to zwykle bywa w przypadku tzw. „magicznych preparatów” dostępnych na rynku, ich skuteczność jest poddawana w wątpliwość zarówno przez osoby zawodowo związane z naprawami samochodów jak i przez kierowców. Tak jest również w tym przypadku. Na forach internetowych nie brak opinii, że jest to środek szkodliwy, który wcale nie powoduje poprawy kondycji silnika, a wręcz ją pogarsza.

Ceramizer to mit. Mam polo z silnikiem 1,4 8-zaworowy, przebieg 240 tys. za zachodnią granicą miał pewnie 400000, ale odmłodniał, jak przekraczał granice. Silnik już pije trochę oleju i stuka, dokładnie tuleje korbowodów są wyjechane, więc skusiłem się i zastosowałem Ceramizer. Eksperyment nie powiódł się. Silnik po przelocie 1500 km, jak nakazuje producent, chodzi jeszcze gorzej, a zużycie oleju się nie zmieniło, tylko stukanie się nasiliło. Chodzi jak diesel, więc lepiej nie wlewać żadnych cudownych specyfików tylko zrobić remont i tyle – wypowiada się na Forum Mechanika użytkownik brutus2.

Jeszcze raz. Nikt mi dotąd nie wytłumaczył, co się dzieje z rysami na gładziach cylindrów po zabiegu honowania? Wszystko pięknie, wszystko cacy, ładnie to w reklamie jest pokazane, jak Ceramizer likwiduje porowatości podczas procesu ceramizacji. Tylko ja się pytam, załóżmy, że rzeczywiście ceramika przywiera do ścianek cylindra, co według mnie jest niemożliwe w obecności oleju, chyba że jest to materiał wcieralny w strukturę metalu. No ale co z rysami po bardzo pożytecznym honowaniu?! Odpowie mi ktoś na to pytanie?! Przecież muszą ulec zlikwidowaniu – zastanawia się na forumsamochodowe.pl użytkownik PhantomASA1.

Podobnych opinii można znaleźć wiele. Są one oczywiście tendencyjne i często pozbawione szczegółowych informcji. Często użytkownicy narzekają na efekt, ale nie informują, jaki był stan jednostki napędowej przed aplikacją środka. Jak zawsze, w przypadku tego typu rozwiązań, wielu klientów kupuje preparat jako lekarstwo na już zużyty silnik.

Krzysztof Pawlak: Branża warsztatowa raczej sceptycznie podchodzi do Ceramizera, określając jego działanie nawet mianem mitu. W jakich konkretnych przypadkach Cerazmizer zastosowany do silnika powinien „zrobić różnicę”, a w jakich lepiej od razu udać się do warsztatu?

Borysław Czajczyński, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Ceramizer Sp. z o.o: Branża warsztatowa latami przekonywała się do marki Ceramizer. Początkowo produkt oceniany był jako coś, co odbiera pracę mechanikom. Tymczasem to produkt, który pozwala warsztatom dotrzeć do nowej grupy klientów – tych, którzy chcą zregenerować pojazd, a których auto się nie kwalifikuje do naprawy. Jeśli pojazd nie ma ponadgranicznego zużycia – nie pobiera oleju powyżej 0,5L na 1 tys. km czy też nie ma w nim awarii mechanicznej – to dobry moment by zastosować Ceramizera zgodnie z zaleceniami i sugerowanym dawkowaniem, które zależne jest od przebiegu i ilości oleju w zbiorniku. Co do innych mechanizmów obowiązuje ta sama zasada – jeśli nie ma awarii mechanicznej w skrzyni biegów manualnej czy też wspomaganiu – można zastosować Ceramizera.

Regeneracja podzespołów to przywrócenie ich technicznej sprawności przez zastąpienie nowymi elementami tych zużytych. Tym samym słowem określane jest działanie Ceramizera, jednak sposób działania jest zgoła odmienny. W jaki sposób zatem dochodzi do „regeneracji” silnika?

Regeneracja silnika odbywa się bez konieczności rozmontowywania mechanizmów. Ceramizer dociera do miejsc tarcia metalu o metal i tam jest aktywowany a katalizatorem jego działania jest powiększona w miejscu tarcia temperatura. Cząsteczki Ceramizera łączą się w tych miejscach z cząsteczkami metalu i budują narostowo warstwę metaloceramiczną aż do momentu, gdy przywrócona zostanie nominalna (lub bliska nominalnej) geometria powierzchni. Wtedy lokalna temperatura spada i nieaktywowany jest Ceramizer.

Przekonujecie Państwo, że na rynku znajduje się mnóstwo produktów nazywanych potocznie „Ceramizerami”, które nie mają z oryginalnym Ceramizerem nic wspólnego. Czy zatem różnią się od Waszego preparatu?

Przede wszystkim tym, że Ceramizer buduje warstwę metaloceramiczną, która jest trwała na 70 tys. km. Inne produkty zagęszczają olej i po jego wymianie efekt ustępuje. Ceramizer to kilka gram aktywnej substancji działającej na zasadzie antybiotyku. Inne produkty to działanie „objawowe” i zazwyczaj dużo większa pojemności z uwagi na ilość neutralnego dla problemu oleju bazowego.

Ceramizer – lekarstwo czy placebo?

Sugerujecie, że Ceramizer nie poprawi stanu bardzo zużytych silników. Jakie są więc pierwsze symptomy, po których powinniśmy zastosować środek, by okazał się on skuteczny?

Ceramizer można stosować zarówno prewencyjnie – rekomendowane podejście, jak i wtedy, gdy kompresja w naszym pojeździe jest obniżona lub obserwujemy ubytek oleju (przepał). Nie ma klasycznych symptomów kwalifikujących pojazd do kuracji Ceramizerem. Jest za to rosnąca świadomość konsumencka konieczności dbania o pojazd – co nas cieszy, nie tylko z marketingowego punktu widzenia, ale przede wszystkim zdroworozsądkowego.

 

A jakie są Wasze opinie i doświadczenia dotyczące stosowania Ceramizera? Napiszcie w komentarzach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

funt, 21 kwietnia 2021, 18:50 12 -6

nie zniżajcie się do poziomu tak niskiego. To jest portal branzowy, dla profesjonalistów czy autokącik?

Odpowiedz

Fedor, 22 kwietnia 2021, 9:27 10 -3

Ceramizer można zalać. Mam sporo klientów, kupujących auta poleasingowe. Wiadomo jak one bywają eksploatowane, więc nawet jak to samochód dwu-trzyletni z przebiegiem ok. 100 tys., można przy wymianie oleju zalać Ceramizer. Moim zdaniem jest bezpieczny, nigdy nie miałem żadnych problemów po jego zalaniu.

Odpowiedz

autsot, 22 kwietnia 2021, 11:28 4 -5

Stosuję w drugim samochodzie, były to yaris 2016 1.0 MPi 65000 km, i Abarth 595 tez z 2016 roku 38000 km
W każdym nastąpiło zmniejszenie zużycia paliwa w okolicach 5 %.
W Yarisie nawet pod dłuższym postoju przy uruchamianiu przestał hałasować naped rozrządu.
W Abarthcie największe zmiany, zdecydowanie ciszej - do tego praktycznie zanikło zużycie oleju które w tym modelu było na poziomie 0,3 l/100 km. Teraz to 0,5 na 10000 km.
W następnym samochodzie ceramizer też będzie obowiązkowy.

Odpowiedz

Mariusz P., 22 kwietnia 2021, 11:31 5 -3

Już 14 lat temu używałem tego produktu. Jest doskonały ! Polecam każdy z serii ...

Odpowiedz

markopolo, 22 kwietnia 2021, 13:13 4 -8

Bzdury piszą te osoby co piszą, że coś takiego nie działa. Ja akurat jeżdżę od ponad 20 lat na militecu orginalnym i działa to rewelacyjnie leje to do każdego samochodu do każdego motocykla do skutera nawet do kosiarki 😁
Wielki problem mają ci ludzie którzy piszą że takie rzeczy nie działają i tak samo się wypowiadali o mili techu Ale problem polega na tym że ci ludzie chcą zastąpić remont silnika kosztujący kilka lub kilkanaście tysięcy zł środkiem za około stówę 😁 No tak to niestety nie działa.

Odpowiedz

Gregor RST, 22 kwietnia 2021, 15:20 7 -4

Tylko jako prewencja. To nie cudowna maść na zdezelowany silnik. Stosuję w Mondeo 2002 . Wlałem przy 90 tys. i ponownie przy 140 tys. Teraz na badaniach przy lambda 1,02 emisja CO = 0. Dziewiętnastoletni Mondeo spełnia normę EURO 6 . Oczywiście pilnuję wymian oleju i dbam o regularne okresowe wymiany materiałów, filtrów, świec.
Zaleje kolejny raz CeramiZerem !

Odpowiedz

Lazania, 23 kwietnia 2021, 19:00 8 -9

Może od razu w hybrydę się zamienił ?

Odpowiedz

Typ R, 22 kwietnia 2021, 17:22 3 -4

Civic ufo 240tkm po przegrzaniu - na 4 cylindrze mniejsza kompresja - efekt taki, że na wolnych obrotach telepało oparcie fotela i wypadał delikatnie zapłon-słychać było przy wydechu. Ceramizer "uleczył" w 100%.

Odpowiedz

Seba moto, 22 kwietnia 2021, 18:30 4 -1

Seba mechanik z Rzeszowa polecam nawet do nowych silników ale nie do motorów co nawet moto doktor nie pomaga. A faktycznie zmniejsza zużycie oleju. Pozdrawiam

Odpowiedz

Metys, 22 kwietnia 2021, 19:12 0 -6

Kiedyś podobny badziew wlewalem, że miał nie zużywać silnika co z tego silnik był ok po 300 tys. tylko powymywal wszystkie uszczelniacze bral olej jak glupi a te silniki nie biorą nawet po 500 tys. Dolewałem najtańszy i jeździłem potem oddałem na zlom.

Odpowiedz

Radzik, 22 kwietnia 2021, 20:57 4 -1

Również stosowałem i testowałem . Produkt działa ale nie oszukujemy się nie naprawi zużytego silnika , jak potrzebny jest remont to żaden cudowny środek nie pomoże ... Produkt zwiększa kompresje wycisza silnik i zmniejsza zużycie oleju , i tak było w moim przypadku silnik znacznie zmniejszył zużycie paliwa izwiększył kompresje . To nie jest żaden tajemniczy składnik coś na wzór molibdenu ja polecam

Odpowiedz

Mechanik, 22 kwietnia 2021, 21:10 8 -3

Działa!!! Już w 6 aucie jeździ, zawsze jest poprawa kultury pracy, zmniejszenie zużycia oleju jak i hałasów , Polecam

Odpowiedz

Anonim, 23 kwietnia 2021, 0:11 2 -2

Witam
Ja ten preparat zastosowałem w Alfie Romeo 147 z jednostką 1.6 16V ,który posiada przebieg 189000. Jest z rocznika 2004
Alfa posiada suchy silnik bez grama wycieku ale piła olej jak szalona 1000km/1.5
Po zastosowaniu preparatu w podwójnej dawce i zgodnie z zaleceniami zauważyłem dużą poprawę. W przypadku mojego auta mogę szczerze powiedzieć że preparat pomógł.
Zaznaczę tylko że auto jest w moim posiadaniu od nowości i prócz rozrządów i wymian filtrów i oleju nie miałem do tej pory żadnych problemów z tym egzemplarzem.
Teraz przy wymianie oleju również zastosowałem ten preparat i póki co nie dolewam oleju więc jest ok

Odpowiedz

Eryk, 26 kwietnia 2021, 7:24 1 -1

Testowałem,Mini Cooper S,174 konie,palił olej 1 l na 1000 km,po wlaniu! Szkoda gadać,nie polecam nikomu.Wymieniłem pierścienie i spokój.!!!

Odpowiedz

haka, 27 kwietnia 2021, 9:44 1 0

Ceramizery w jakimś zakresie działają. Jeżeli ktoś jest rzetelny, to znajdzie badania instytutu z niemieckiego Palatynatu badającego takie wynalazki oraz silniki Mercedesa i MAN. Wolę liście przytoczyć opinię Cwoka co w miejsce pudrowanego złomu i trocin w oleju , poglosnil pracę silnika ceramizerem. Jeżeli masz zgagę, to zmiana menu pomoże, ale jak wrzody żołądka to raczej tylko operacja. Najlepiej od zawsze używać dobrych olejów i skracać interwał wymiany, ale dla niezorientowanych , istnieją oleje ceramiczne jednak ich cena jest powalająca ok 200euro za bańkę, więc dla kowalskich znających tylko Castrol a i Shella robi się dodatki. Dodatek może jednak chronić a nie naprawiać.

Odpowiedz

Kazik, 27 kwietnia 2021, 12:20 1 0

W golfie z przebiegiem 340000 owszem widać było poprawę, później wlałem cruze zajechałem katalizator, jedno wielkie badziewie

Odpowiedz

Midimen, 27 kwietnia 2021, 12:25 1 0

Piszcie co chcecie.Myślcie co chcecie.Moja Mazda5 przy predkości 100km/h rzygała olejem churą z tyłu.Wlałem Ceramizer do oleju silnika i bebzyny.Po 500km auto śmiga 4 lata bez problemu.Przy kolejnej wymianie oleju też dodałem Ceramizer.Teraz już nie dodam.Najadł się więc wystarczy mu.Pozdrawiam.Ps.Oleju nie bierze.

Odpowiedz

Aprox99, 27 kwietnia 2021, 18:22 0 0

Witam, trzeba rozebrać silnik, pomierzyć i zrobić zdjęcia, potem złożyć i dodać ceramizer i po kilku tys. km znów rozebrać i skontrolować

Odpowiedz

Momo, 27 kwietnia 2021, 20:10 0 0

Jak chcecie wskrzeszać trupa dajcie spokój to nie działa jak zastosować to do zabezpieczenia silnika perfekt uratowało mnie nie raz transit nie palił na mrozie a zaczął hundai się przegrzewał przestał toyota brała oliwę przestała ale na rozpadające się panewki to warsztat a nie pisać głupot i oczywiście orginał

Odpowiedz

Zaba 35, 28 kwietnia 2021, 9:24 0 -1

Używam w motocyklu, biegi wchodzą lepiej i silnik pracuje tak jakby lżej. Polecam.

Odpowiedz

Władysław, 28 kwietnia 2021, 21:51 1 -1

Ciekawe czy odrastają zużyte tłoki?

Odpowiedz

WOLFIK226, 29 kwietnia 2021, 8:56 0 0

Jeśli ktoś posiada Złom to zaden prepart tego nienaprawi po dodaniu ceramizera silnik sie mniej zurzywa

Odpowiedz