Saga Poland wdraża IATF

, 22 października 2018, 9:28

Saga Poland, spółka z grupy Luma Automotive, inwestuje w jakość. Najnowszy standard dla branży motoryzacyjnej już został wdrożony. Oprócz ISO 9001:2015 spółka będzie stosować także normę IATF 16949:2016.

IATF 16949:2016 stanowi potwierdzenie jakości procesów produkcyjnych. Otwiera to przed Saga Poland szansę na zamówienia również bezpośrednio od producentów samochodów (OEM).

– Zakończyliśmy złożony i bardzo wymagający proces certyfikacji. Dzięki IATF:2016 oraz posiadanemu już wcześniej ISO 9001:2015 spełniamy w tej chwili najbardziej restrykcyjne normy wymagane przez naszych klientów z sektora motoryzacyjnego. Z kolei dla partnerów i klientów z innych obsługiwanych przez nas branż to sygnał, że w Sadze naprawdę dobrze się dzieje. Idziemy od dobrego do wielkiego – mówi Artur Piotrowski, prezes Zarządu Saga Poland.

IATF 16949:2016 jest specyfikacją techniczną ISO, łączącą wymagania istniejących już amerykańskich, niemieckich, francuskich i włoskich norm systemów zarządzania w obrębie globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Określa ona wymagania jakościowe systemu zarządzania jakością w firmach związanych z motoryzacją. O certyfikat mogą się ubiegać tylko firmy dysponujące dojrzałym systemem zarządzania jakością, o czym mają zaświadczyć zapisy jakości za ostatnie 12 miesięcy.

Norma IATF 16949 została opracowana przez branżową Międzynarodową Grupę Zadaniową Motoryzacji (IATF) w celu poprawy zarówno jakości w ramach łańcucha dostaw, jak i samego procesu certyfikacji. Grupa ta zrzesza dziewięciu międzynarodowych producentów samochodów, którymi są: BMW, Chrysler, Daimler, Fiat, Ford Motor, General Motors, PSA Peugeot Citroen, Renault i Volkswagen. W przypadku wszystkich producentów zrzeszonych w IATF certyfikacja na zgodność z tą specyfikacją jest wymagana od wszystkich dostawców. Ponadto dostawcy ci zostali zobligowani przez jedno z wymagań ISO/TS do postawienia takich wymagań swoim dostawcom i w rezultacie certyfikacja jest wymagana w całym łańcuchu dostaw: od producenta materiałów (stal, tworzywa sztuczne, farby) do firm montujących duże podzespoły, np. kokpit.

Komentarze

Brak komentarzy