Nowa całoroczna opona Yokohama BluEarth-4S AW21

, 29 sierpnia 2018, 13:20

Popyt na opony wielosezonowe wciąż wzrasta. Tylko w ostatnim roku w samej Europie sprzedano ich ponad 6 milionów. Yokohama wprowadza na polski rynek swoją pierwszą, osobową oponę całoroczną – BluEarth-4S AW21.

Nowa opona BluEarth-4S AW21 to pierwsza całoroczna propozycja japońskiej marki Yokohama dla samochodów osobowych, stworzona z myślą o użytkownikach małych i kompaktowych aut, średniej wielkości sedanów oraz SUVów i CUVów. Nowy model oferuje dobrą wydajność paliwową – klasa C-E w zależności od rozmiaru i przyczepność na mokrej nawierzchni – klasa B dla zdecydowanej większości rozmiarów.

Zastosowane w oponie BluEarth-4S AW21 rozwiązania technologiczne, takie jak nowa mieszanka gumy, wykorzystująca polimery o zamkniętych połączeniach krzemionki oraz solidna budowa bieżnika gwarantują szeroką powierzchnię styku opony z podłożem. Za bezpieczeństwo w trudniejszych, deszczowych i zimowych warunkach odpowiada kombinacja lameli. Układ rowków w kształcie litery V i szereg wąskich nacięć umożliwiają odprowadzenie śniegu i wody spod kół. BluEarth-4S AW21 posiada znakowanie 3PMSF, co oznacza, że opona spełnia europejskie normy w zakresie ogumienia zimowego.

Parametry BluEarth-4S AW21 potwierdza certyfikat nadany przez niemiecki TÜV SÜD, który przeprowadza niezależne audyty jakości i bezpieczeństwa. Oponę poddano całej serii testów, sprawdzających m.in. zużycie paliwa, przyspieszanie, hamowanie przyczepność na zakrętach na suchej i mokrej drodze, a także w warunkach zimowych. BluEarth-4S AW21 spełniła rygorystyczne wymagania i zyskała certyfikację we wszystkich sprawdzanych kategoriach, w tym przyczepności na śniegu i odporności na aquaplaning. Model dostępny jest w rozmiarach od 14 do 18 cali.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kordian, 23 września 2018, 14:37 1 0

Jeździł już ktoś na tym modelu? Właśnie się rozglądam nad całorocznymi i się nad nią zastanawiam. Doświadczenie z Yokohamą mam dobre.. Rację przyznaję, całoroczne stają się popularniejsze..

Odpowiedz

Albert, 15 listopada 2018, 19:16 4 0

Jeżdżę na nich od 1,5 miesiąca. Co mogę po tym czasie napisać, na pewno opony mają ciekawy kształt bieżnika, producent zapewnia że będzie on lepiej odprowadzał śnieg i wodę,póki co dużych opadów nie było więc ciężko stwierdzić. Poza tym auto prowadzi się bardzo dobrze, hamowanie na tych oponach wypada super. Ostatnio robiłem trasę 300km z czego większość autostrada i jak na moje ucho to są bardzo ciche przy prędkościach 140-150. Myślę, że są warte uwagi.

Odpowiedz

Paweł, 2 października 2018, 17:31 1 0

Jeździć na nich nie miałem okazji ale też się przymierzam do ich zakupu. Przeglądałem zagraniczne fora i ludzie są nimi zachwyceni, być może u nas też sie przyjmą. Ja zaryzykuję i zamówię.

Odpowiedz

Dariusz, 15 października 2018, 21:41 1 0

Ja jeździłem i mam do tej pory Geolandary G015. Opona o podobnych parametrach tylko do większych aut. Jeździłem i zima i latem. Dobre odprowadzanie wody, na śniegu nie zdażyło mi się zakopać. Jak na całoroczne opony są dość ciche, nawet przy autostradowych prędkościach. Na plus na pewno poza jakością jest ich cena. Jak na markę premium bardzo przystępna.

Odpowiedz

Rafał, 27 lutego 2019, 4:43 1 0

Jeżdżę na nich od 3 miesięcy i muszę przyznać, że bardzo dobrze sie prowadzi auto. Jak na opony całoroczne to hamowanie o poranku przy ujemnej temp i lekkim szronie jest bardzo dobre. Ciekawy jestem jak w lecie się zaadoptują ale zimę zaliczyły bardzo dobrze.

Odpowiedz

Norek, 1 października 2019, 23:09 0 0

Bardzo dobra opona. Przejeździłem na nich rok czasu i uważam, że dorównują nie jednej sezonowej oponie. Obawiałem się tylko, że będą się bardzo szybko zużywać ale jednak nie. Po roku czasu bieżnik nadal w bardzo dobrej kondycji.

Odpowiedz

Jacek, 14 października 2019, 20:45 0 0

A jak z hałasem? Ja robię rocznie ok 50 tys.km, głównie drogi szybkiego ruchu. Ma to dla mnie istotne znaczenie. Do tego kwestia prowadzenia, aquaplanningu itp. Jak te opony zachowują się na mokrej drodze?

Odpowiedz

Norek, 22 października 2019, 21:05 0 0

Nie wiem jaki styl jazy masz ale u mnie przy 150km/h na A2 komfort jazdy jest nadal bardzo dobry. Można powiedzieć, że dopiero powyżej tej prędkości opony zaczyna być słychać ale nie ma tragedii według mnie. Mokra nawierzchnia nie stanowi większego problemu. Trzymają się dobrze drogi.

Odpowiedz

Jacek, 26 października 2019, 19:44 0 0

Spoko dzięki za odpowiedź. Jeżdżę dość dynamicznie i przydałyby się mi takie trochę twardsze opon, ale wykonane z dobrej klasy mieszanki. Yokohama spełnia te kryteria. Trochę czytałem o nich na forach i o technologi BluEarth i można powiedzieć że jestem przekonany. Tj. przekonam się na własnej skórze:D

Odpowiedz

Pytanie, 14 października 2019, 21:05 0 0

Panie/ Panowie,
Pytanie brzmi : ile tys km miesięcznie pokonujecie ? opona wielosezonowa... ok! ale nie przy 5-8tys km miesięcznie... 1-2tys może być - wtedy być może się sprawdzi. Wszystko zależy dla kogo i po co :)

Odpowiedz

Arek79, 20 października 2019, 3:06 0 0

Bardzo dobra opona. Miałem Vektory goodyeara i w zimie podobnie może 0,5pkt dla bluearth testowałem w kwietniu w Alpach , świetna trakcja przy ruszaniu i przyczepność na skręcie w śniegu(biała droga). Na deszczu na pewno nie hamuje gorzej ale różnica duża nie jest, trudno mi ocenić która lepsza. Na suchym też trudno mi ocenić zwycięzce mimo dynamicznej jazdy. Na pewno jest tańsza i nie gorsza powiedziałbym że bardzo podobne opinie. U żony są całoroczne nokiany weatherproof ale nie jestem z nich zadowolony tutaj całoroczna yokohamy i goodyeara jest lepsza. Ciekaw jestem jak z żywotnością. Jeżdżę dynamicznie i sporo w trasach służbowo.

Odpowiedz