Pozwól się zauważyć

MotoFocus.pl, 11 kwietnia 2018, 23:24

Wreszcie nadeszła wiosna i na drogach pojawili się motocykliści. Jednak przed wyruszeniem w trasę jednym z punktów kontrolnych powinno być oświetlenie jednośladu.

Popularne stwierdzenie „Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie” można interpretować poprzez osiągi jakimi dysponują te jednoślady. Jednak kierowca samochodu osobowego nie zawsze zdaje sobie z tego sprawę, przez co może błędnie ocenić dzielący go dystans i podjąć niewłaściwą decyzję. Odpowiednie oświetlenie główne motocykla, widoczne z maksymalnej odległości, na pewno ograniczy to ryzyko.

Według różnych szacunków w Polsce zarejestrowanych jest około 25 milionów pojazdów mechanicznych, z czego blisko trzy miliony to motorowery i motocykle. W okresie zimowym ich obecność na drogach jest znikoma, aby dynamicznie wzrosnąć w marcu. Dodatkowo, rośnie też sama liczba nowych rejestracji. Tylko w 2017 roku przybyło ponad 100 tysięcy nowych maszyn. To przekłada się na coraz większe natężenie ruchu na drodze.

– Od 2014 roku, gdy rozszerzono uprawnienia dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B, dynamicznie rośnie park jednośladów w Polsce. Odczuwamy to, w pozytywnym sensie, także poprzez wzrost zainteresowania żarówkami do motocykli i motorowerów – mówi Piotr Wajszczyk z Lumileds Polska, producenta i dystrybutora marki Philips – Największą część sprzedaży stanowi gama żarówek do oświetlenia głównego, szczególnie tych dających więcej światła. To ważna ich cecha, szczególnie w kwestii poprawy bezpieczeństwa na drodze.

Podstawowe czynności przygotowania jednośladu do sezonu sprowadzają się do uzupełnienia olejów i płynów eksploatacyjnych oraz ogólnej kosmetyki. Warto przy tym zadbać nie tylko o sprawne oświetlenie, ale także odpowiednią jakość żarówek. Powinny one zapewnić optymalną ilość światła i być odporne na działanie przeciążeń jakim poddawana jest konstrukcja motocykla.

Philips gwarantuje ich bezawaryjne działanie nawet do wartości 10G! Taką stabilność daje między innymi wykorzystanie wysokiej jakości szkła kwarcowego. Producent bazuje przy tym na swoim ponad stuletnim doświadczeniu i innowacjach w produkcji oświetlenia samochodowego.

Do reflektorów głównych motocykli Philips oferuje gamę czterech żarówek, każda z nich cechuje się innymi, stopniowo lepszymi parametrami świecenia. Philips Vision Moto (H4, H7 i HS1) poprawia widoczność aż o 30 procent w porównaniu ze standardowymi konstrukcjami żarówek, natomiast CityVision Moto (H4, H7 i HS1) podnosi tę wartość o kolejne 10 procent. Zdecydowanie, bo aż dwa razy więcej światła pozwala uzyskać X-tremeVision Moto (H4 i H7).

Oryginalnym rozwiązaniem jest BlueVision Moto (H4 i H7) zbliżona jest do efektu, jakie dają lampy ksenonowe w samochodach osobowych. Żarówka ta gwarantuje 30 proc. więcej białego światła na drodze o temperaturze barwowej 3700K! Jednocześnie jest to idealna propozycja dla osób, które za pomocą oświetlenia ksenonowego chcą podkreślić charakter swojego motocykla.

Średnia żywotność żarówek Philips do oświetlenia głównego motocykli wynosi 400 godzin ciągłego świecenia.

Philips produkuje także 64 typy białych lub pomarańczowych żarówek motocyklowych do świateł postojowych, stopu, kierunkowskazów oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Część z nich, podobnie jak w samochodach osobowych, dostarczana jest na montaż fabryczny niemal wszystkich marek jednośladów.

Komentarze

Brak komentarzy