Regenerowane wtryskiwacze Common Rail do samochodów osobowych i dostawczych – BX

, 25 marca 2015, 22:42

Elektrycznie sterowane wtryskiwacze są jednymi z najważniejszych elementów systemu wtryskowego Diesla typu CR. To one, wykonując polecenia sterownika, podają paliwo w odpowiednim czasie i w określonej ilości. Decydują tym samym zarówno o osiągach, zużyciu paliwa jak i właściwościach ekologicznych nowoczesnych silników Diesla.

Jak wiadomo, Bosch jest największym dostawcą systemów zasilania do nowo produkowanych pojazdów. Obecnie na polskim rynku użytkowanych jest około 3,5 mln samochodów osobowych i dostawczych z silnikami wysokoprężnymi. Stanowi to więc duży potencjał do naprawy szczególnie, że wiele z nich to samochody używane, sprowadzone z przebiegiem przekraczającym 200 tys. km. Samochody z napędem Diesla mają dużo większe roczne przebiegi niż z układami benzynowymi.

Wtryskiwacze podczas eksploatacji poddawane są ogromnym obciążeniom wynikającym z bardzo wysokiego ciśnienia oraz dużej szybkości przepływu paliwa, a także wysokich temperatur spalania występujących w obrębie dyszy rozpylającej. Elementami najbardziej narażonymi na zużycie są więc końcówka wtrysku oraz zaworek sterujący. Poza tym, podczas eksploatacji w wyniku drgań i naprężeń deformują się korpus i nakrętka. Im dłuższy jest okres eksploatacji, tym większy jest stopień zużycia elementów. Często korpus ulega głębokiej korozji międzykrystalicznej, w wyniku czego znacznie się osłabia. Dlatego też przy naprawie samochodu użytkownik powinien dokonać właściwego wyboru metody naprawy niesprawnych wtryskiwaczy CR, zależnego od kilku kryteriów.

Jedną z omówionych tu możliwości naprawy samochodów jest zastosowanie regenerowanych fabrycznie wtryskiwaczy Bosch eXchange, będących w ofercie firmy Bosch.

Regeneracja prowadzona przez Boscha obejmuje wymianę wszystkich zużywających się części wtryskiwacza. Wysoka precyzja standardów produkcyjnych wraz z restrykcyjną kontrolą jakości gwarantują maksymalną niezawodność eksploatacji.

Przy naprawie samochodu warto skorzystać z programu Bosch eXchange, bo dzięki niemu zostanie znacznie obniżony koszt naprawy. Niesprawny, czasem niefachowo naprawiony wtryskiwacz może spowodować problemy w eksploatacji samochodu, doprowadzając nawet do uszkodzenia silnika. Konsekwencje wynikające z rozszczelnienia układu Common Rail o ciśnieniu do 2500 barów mogą być dość kosztowne.

Kryteria techniczne przemawiające za zastosowaniem wtryskiwacza BX:

  • duży przebieg samochodu na danym wtryskiwaczu – powyżej 300 tys. km
  • wtryskiwacz był już poprzednio naprawiany – można go naprawiać tylko raz
  • ślady uszkodzeń mechanicznych, które nastąpiły w czasie utrudnionego demontażu*
  • głęboka korozja korpusu*
  • uszkodzenie elektryczne cewki wtryskiwacza
  • typ wtryskiwacza – piezoelektryczne nie mają technologii naprawy

* tego typu uszkodzenia dyskwalifikują zwrot zużytej części i otrzymanie zwrotu kaucji

Kryteria ekonomiczne przemawiające za zastosowaniem wtryskiwacza BX

  • krótszy czas przestoju auta (istotne w przypadku flot, samochodów służbowych i dostawczych)
  • możliwość wykonania naprawy samochodu w ciągu 1 dnia
  • znaczne obniżenie kosztów naprawy w stosunku do zastosowania produktu nowego
  • wtryskiwacze BX są stale dostępne u dystrybutorów i w magazynie centralnym
  • pełna gwarancja, jak na produkt nowy
  • niskie zużycie paliwa
  • niezawodność dalszej eksploatacji

 

Przyczyna   Prawdopodobny skutek Dodatkowe ryzyka
Pozostawienie starego rozpylacza i nakrętki Nieszczelność rozpylacza lub nakrętki, niewłaściwy przebieg wtrysku Obniżenie mocy silnika, zwiększenie emisji zanieczyszczeń lub uszkodzenie silnika
Wymiana zespołu zaworu na nieoryginalny Zmiana precyzyjnej co do milisekundy chwili wzniosu iglicy i nadmiery wzrost przelewu paliwa Twarda praca silnika, obniżenie mocy, wzrost zużycia paliwa
Pozostawienie starego króćca przyłączeniowego Wyciek paliwa, uszkodzenie filtra w króćcu, niewłaściwy przepływ paliwa Obniżenie mocy silnika, negatywny wpływ na emisje, nawet uszkodzenie silnika
Uszkodzenie mechaniczne lub korozyjne korpusu wtryskiwacza Wyciek paliwa  Obniżenie mocy silnika, możliwe zapalenie się silnika

 

Więcej na: www.motobosch.pl

Dowiedz się więcej

Jet Wiper – nowe ramiona wycieraczek Bosch
Jet Wiper – nowe ramiona wycieraczek Bosch

Innowacyjne ramiona wycieraczek, stanowiące element układu składającego się z napędu wycieraczek i piór wycieraczek Bosch Aerotwin, będą w standardowym wyposażeniu nowego Volvo XC90. Ramiona Bosch Jet Wiper, dzięki innowacyjnemu sterowaniu połączonemu z dyszami natryskowymi, zintegrowanymi z ramionami wycieraczek mają przewagę nad tradycyjnymi wycieraczkami szyby przedniej. Dysze te dostarczają równomiernie płyn ze spryskiwacza na pióra wycieraczek, […]

Wycieraczki Bosch na czele rankingu ADAC
Wycieraczki Bosch na czele rankingu ADAC

Wycieraczki płaskie Bosch Aerotwin Multi-Clip zwyciężyły w tegorocznym teście wycieraczek ADAC. Drugie miejsce zajęły Bosch Twin Spoiler. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował w sumie osiem wycieraczek pochodzących od różnych producentów, przeznaczonych do samochodu VW Golf IV. Wśród nich były cztery wycieraczki przegubowe oraz cztery wycieraczki płaskie. Skuteczność wycierania szyby stanowiła 90 procent w ogólnej ocenie. Początkowo […]

Od września 2017 zmieni się sposób badania emisji spalin dla Diesli
Od września 2017 zmieni się sposób badania emisji spalin dla Diesli

Kraje UE wstępnie uzgodniły, że od 1 września 2017 r. pomiary emisji spalin przez samochody z silnikiem Diesla przeprowadzane będą w odmienny sposób. Pomiar ma odbyć się w warunkach drogowych, a nie tylko w laboratoriach. Komisja Europejska poinformowała, że wstępne decyzje zapadły w komitecie technicznym, w którym zasiadają eksperci krajów unijnych. Nowe testy mają odzwierciedlać […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!