Wycieraczki płaskie Bosch Aerotwin Multi-Clip zwyciężyły w tegorocznym teście wycieraczek ADAC. Drugie miejsce zajęły Bosch Twin Spoiler. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował w sumie osiem wycieraczek pochodzących od różnych producentów, przeznaczonych do samochodu VW Golf IV. Wśród nich były cztery wycieraczki przegubowe oraz cztery wycieraczki płaskie.
Skuteczność wycierania szyby stanowiła 90 procent w ogólnej ocenie. Początkowo wycieraczki badano w stanie fabrycznie nowym, a następnie po 150 000 cykli wycierania, jak również po wystawieniu na sztuczne światło i w warunkach pracy ciągłej. Jakość wycierania badano zarówno przy temperaturze powyżej 20 °C, jak i poniżej – 10 °C.
Zwycięzca testu – wycieraczki Bosch Aerotwin Multi-Clip osiągnęły najlepsze wyniki w prawie wszystkich kategoriach testu. Dopiero po symulacji ekspozycji na światło słoneczne i ciągłej pracy lepsze wyniki niż Aerotwin Multi-Clip uzyskała drugie wycieraczki Bosch – Twin Spoiler. Ponadto wycieraczki Aerotwin jako jedyne otrzymały ocenę "dobrą" również przy symulowanej pracy zimą.
Połączenie wysokiej jakości materiałów zapewnia optymalną skuteczność wycierania
Bosch Aerotwin osiąga doskonałe wyniki dzięki specjalnej szynie stabilizującej Evodium, która jest optymalnie dopasowana do krzywizny szyby przedniej. Zapewnia to równomierne rozłożenie nacisku na powierzchni i tym samym pozwala na osiągnięcie doskonałej jakości wycierania w każdym punkcie przedniej szyby.
Pozostałe dziesięć procent w ogólnej ocenie w teście ADAC przypada na jakość wykonania, ryzyko obrażeń podczas montowania i zrozumiałość instrukcji montażu. Typ Twin Spoiler posiada fabrycznie zamontowany, uniwersalny adapter Quick Clip, umożliwiający szybki i łatwy montaż na mocowaniu na hak. Także wycieraczki Aerotwin są dostarczane z już zainstalowanym uniwersalnym adapterem Multi Clip. Pasuje on do różnych nowych typów mocowań dedykowanych, występujących w popularnych na rynku europejskim modelach samochodów osobowych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 lutego 2015, 17:46 1 -1
no wiadomo! - dziwne jakby niemiecki ADAC wybrał francuskie Valeo czy choćby niemieckie SWF, ale należące do tego samego francuskiego koncernu... :)
Odpowiedz