Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Układ zapłonowy

Wymagania wobec nowoczesnych świec żarowych

W porównaniu do silników o zapłonie iskrowym, silniki Diesla wymagają użycia bardziej zaawansowanych systemów wtryskowych. Bardziej skomplikowana jest również budowa silnika.

Pomoc w demontażu wtryskiwaczy i świec żarowych

Chyba każdy mechanik zna problem demontażu zapieczonych wtryskiwaczy i świec żarowych. Jak radzić sobie z tym problemem?

6 najczęstszych objawów awarii przewodów zapłonowych

Niesprawność przewodów zapłonowych to dość poważna, jednak stosunkowo łatwa w naprawie awaria. Wskazanie przyczyn usterki nie będzie problemem, jeśli wnikliwie będziesz obserwować jej objawy. Niektóre z nich mogą Cię zaskoczyć!

Projekt MEYLE „Dust & Diesel“

Mercedes Benz W124 z silnikiem dieslem 200 jest kawałkiem historii niemieckiego automobilizmu: niezawodny, oszczędny i niemal niezniszczalny – ten samochód w latach dziewięćdziesiątych nie bez przyczyny był marzeniem wszystkich taksówkarzy i osiągał nawet do miliona kilometrów przebiegu.

9 nowych świec żarowych DENSO

DENSO rozszerzyło ofertę świec żarowych dla klientów rynku wtórnego o dziewięć nowych numerów katalogowych, które mają 261 zastosowań w 2,6 mln pojazdów. Świece są stosowane m.in. w samochodach marek Alfa Romeo, Citroen, Ford, Hyundai, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot i Renault. Poniżej nowe numery katalogowe świec żarowych oraz ich zastosowania: Wszystkie rodzaje świec żarowych DENSO […]

Świece żarowe metalowe czy ceramiczne?

Tradycyjnie świece żarowe posiadają metalową rurkę grzejną, jednak w niektórych silnikach pojawiają się świece ceramiczne. Element grzejny jest w nich wykonany z azotku krzemu, który jest odporny na wysokie temperatury i obciążenia mechaniczne.   Stąd ceramiczna świeca żarowa nagrzewa się szybciej i do wyższych temperatur – rzędu 1300°C. Nie każdy silnik wymaga jednak tak wysokiej […]

Jak produkowano pierwsze układy zapłonowe do silników stacjonarnych – 130 lat historii Boscha

Początki działalności nie zapowiadały firmie Bosch sukcesu: otwarcie firmy w listopadzie 1886 roku, zwiększenie liczby pracowników z dwóch do zaledwie 15 do roku 1891. W tym samym roku został wykorzystany niemal cały kapitał początkowy, a Robert Bosch musiał przedłożyć gwarancje finansowe od matki i zaciągnąć dodatkowe kredyty w bankach. W roku 1892 firma znalazła się […]

Producent poszerza asortyment cewek zapłonowych

Firma NGK Spark Plug Europe znacząco poszerzyła swój asortyment cewek zapłonowych przeznaczonych na rynek wtórny. Dodano 29 nowych referencji, dzięki czemu asortyment zawiera obecnie 399 cewek i osiąga ponad 92-procentowe pokrycie rynku. Firma NGK Spark Plug Europe wprowadziła cewki do swojej oferty produktowej w 2012 r., aby móc zapewnić dystrybutorom i warsztatom pełen zakres części […]

Poznaj swój akumulator, nie tylko w sezonie zimowym

W okresie pierwszych przymrozków wraca temat przygotowania akumulatora do sezonu zimowego. Warto przy tej okazji zapoznać się kilkoma faktami, które prawdopodobnie są mało znane. Wiedza ta pozwoli z innej perspektywy spojrzeć na źródło energii w naszym pojeździe. Fakt 1. Wraz ze spadkiem temperatury obniża się zdolność rozruchowa akumulatora. Jest to głównie spowodowane przez wzrost rezystancji […]

Poznaj swój akumulator, nie tylko w sezonie zimowym

W okresie pierwszych przymrozków wraca temat przygotowania akumulatora do sezonu zimowego. Warto przy tej okazji zapoznać się kilkoma faktami, które prawdopodobnie są mało znane. Wiedza ta pozwoli z innej perspektywy spojrzeć na źródło energii w naszym pojeździe. Fakt 1. Wraz ze spadkiem temperatury obniża się zdolność rozruchowa akumulatora. Jest to głównie spowodowane przez wzrost rezystancji […]

Aby w silniku spalinowym mogło dojść do zainicjowania procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, konieczne jest wytworzenie iskry. Za tę czynność odpowiada układ zapłonowy. Budowa klasycznego układu zapłonowego, wykorzystywanego w motoryzacji nie zmienia się od lat. Jego elementami są włącznik zapłonu (pobierający napięcie z akumulatora), cewka zapłonowa, aparat zapłonowy oraz świece. Istnieją także bardziej nowoczesne wariacje układu zapłonowego, o których więcej przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także inne artykuły poradnikowe oraz informacje o nowościach produktowych w asortymencie związanym z układem zapłonowym.