Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Tłumiki

Stary ale jary

Dziennikarze dmący ile sił w trąbkę dealerów samochodowych co i raz podnoszą problem napływu używanych samochodów do Polski, twierdząc, że zjawisko to ma niekorzystny wpływ na stan bezpieczeństwa na drogach. Zdaniem owych piewców idei administracyjnego ograniczenia prywatnego importu pojazdów samochód starszy niż dziesięcioletni jest niegodzien tego, by jeździć po naszych polskich autostradach. Cała ta gadanina […]

Płukanie klimatyzacji – cz. 2

Dokonaj identyfikacji układu Rozróżnia się dwa główne systemy ze względu na sposób dławienia przepływu i położenie urządzenia filtrującego: – OT (Orifice Tube) z dyszą dławiącą posiadający zasobnik położony pomiędzy parownikiem i stroną niskociśnieniową sprężarki – TXV (Thermal Expansion Valve) z zaworem rozprężnym posiadający filtr/osuszacz umieszczony po stronie wysokociśnieniowej pomiędzy skraplaczem i zaworem rozprężnym W obu […]

Monroe wraca na tor wyścigowy

Tenneco Inc., producent amortyzatorów Monroe® i układów wydechowych Walker®, ogłosił swój udział jako Oficjalny Partner na rok 2010 i 2011 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Jako Oficjalny Partner, Monroe będzie nagradzać zarówno fabrycznych, jak i niezależnych kierowców za najszybsze okrążenie. Zwycięzca w kategorii kierowców niezależnych otrzyma 3,500 Euro i tytuł “Monroe® Performer”. Zwycięzcy w kategorii […]

Dłuższa gwarancja na produkty Asmet

Firma Asmet podjęła decyzję o wydłużeniu okresu gwarancyjnego swoich produktów. Od czerwca 2010r. wszystkie wyroby Asmetu objęte są gwarancją na czas 30 miesięcy.

Jeszcze raz o pojazdach z kierownicą po prawej stronie

Wydawałoby się, że problem samochodów z kierownicą po stronie prawej, czyli przystosowanych do ruchu lewostronnego, został już dostatecznie wyjaśniony, jednak liczba kierowanych do mnie pytań i wątpliwości jest tak duża, iż postanowiłem wrócić do tych spraw uwzględniając obowiązujące przepisy prawne. Zaczniemy od zapisów ustawowych. Ustawa z dnia 20.06.1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (z późn. […]

Przedwczesne usterki pasków układu pomocniczego

W dalszym ciągu w wielu układach napędowych występuje problem przedwczesnego zużycia, hałasu lub uszkodzenia paska wieloklinowego. Najczęstszymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia paska są: błędne napięcie i niewspółpłaszczyznowość. Napięcie paska Istnieją 3 różne systemy napinania dla układu paska pomocniczego: – napinacz manulany/stały – napinacz automatyczny – paski Stretch Fit – paski elastyczne bez napinacza Pierwszy z systemów […]

Na co należy uważać przy wyborze koła pasowego?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. Ważne jest, aby wewnętrzna struktura koła pasowego odpowiednio rozkładała powstające drgania silnika – tylko tak może je wyrównać i zapobiec przenoszeniu drgań na układ napędu pasowego. Najczęściej stosowanymi konstrukcjami są koła pasowe i koła pasowe dwumasowe z tłumikami drgań skrętnych. Koło zapewnia łatwą […]

Sachs sprawdza na wiosnę

W marcu br. 460 warsztatów zrzeszonych w programie Original Sachs Service (OSS) i specjalizujących się w obsłudze samochodów osobowych, rozpoczęło akcję „Sachs – wiosenne sprawdzanie”. Jak wiadomo pierwsze cieplejsze dni w roku to dobry czas na dokładny przegląd techniczny każdego pojazdu, zwłaszcza po tak ostrej zimie jak tegoroczna. Aby zachęcić klientów do fachowej kontroli ich […]

Kolejne promocje w Moto-Profilu

W firmie Moto-Profil w marcu ruszyły kolejne promocje. Tym razem akcjami promocyjnymi objęte są produkty: Ulter Sport, Vigor, Dexwal i Valeo. Promocja tłumików dedykowanych marki Ulter Sport: Przy zakupie tłumika dedykowanego* Ulter Sport klient otrzymuje dodatkowe 10 % rabatu od ceny zakupu. *Wszystkie tłumiki dedykowane  są sprowadzane pod indywidualne zamówienie. Czas realizacji: do 3 dni […]

Nowy Katalog Układu Napędowego firmy Gates

Firma Gates opublikowała nową edycję katalogu układu napędowego do silników samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Wersja 2010 zawiera nowości produktowe oraz aktualizację dotychczasowych danych. Nowy katalog uwzględnia rozszerzenie oferty zestawów PowerGrip® Kit o kolejne 93 referencje. Zestawy paskowe stanowią doskonałe rozwiązanie dla każdego warsztatu. Wymiana paska rozrządu, kół pasowych i napinaczy w tym samym czasie […]

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.