Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta

Tłumiki

,,Ogromna ewolucja uszczelnień silnikowych” – wywiad z Bartoszem Czubą z firmy Victor Reinz

Victor Reinz jest prawdziwym specjalistą w dziedzinie uszczelnień silnikowych. Firma dostarcza swoje rozwiązania na pierwszy montaż do najnowszych modeli samochodów, ale także na Aftermarket. Techniczne tajniki produkcji uszczelnień zdradził nam Bartosz Czuba, Area Sales Manager, Central/Eastern Europe w firmie Reinz. Z jakimi wyzwaniami muszą zmierzyć się w dzisiejszych czasach producenci uszczelek? Czy uszczelki mają wpływ […]

Katalizatory samochodowe – najczęstsze przyczyny usterek

Katalizator, według zapewnień większości producentów, powinien pozostawać sprawny bardzo długo, wytrzymując przebieg samochodu rzędu 200-300 tys. km. Niestety bywa, że do awarii dochodzi znacznie szybciej. Przyczyny są z reguły proste – najczęściej okazują się nagłe zmiany temperatury. Raz za zimno, raz za gorąco – problemy z katalizatorami W skład układu wydechowego wchodzą rury, kolektory, tłumiki […]

Przychodzi klient do warsztatu… – komiks ASMET

W ramach kampanii “Montuję Polskie Części” powstał kolejny komiks, zachęcający do odpowiedzialnego przeprowadzania napraw samochodowych. Tym razem producent układów wydechowych, ASMET, ostrzega przed montowaniem używanych, naprawianych tłumików. Obrazkową historyjkę można obejrzeć poniżej: Więcej komiksów oraz informacje na temat działań kampanii "Montuję Polskie Części" można znaleźć na stronie www.polskieczesci.pl

Katalog ContiTech 2014/2015

ContiTech opracował najnowsze wydanie książkowe katalogu komponentów z zakresu napędu paskowego, jako uzupełnienie do wersji online. Katalog zawiera zestawienie pasków rozrządu, wielorowkowych, klinowych, zestawów naprawczych jak również kół pasowych z tłumikami drgań skrętnych (TVD) oraz sprzęgieł alternatora (OAP/OAD). Zawartość katalogu zapewnia szybki, kompletny i bezpieczny dobór części do samochodów osobowych oraz dostawczych. Poza spisem elementów […]

Tłumiki do Mercedesów w ofercie ASMET

Firma ASMET rozszerzyła swoją ofertę o nowe elementy układu wydechowego. Są one przeznaczone do pojazdów popularnych marek europejskich, między innymi do Mercedesa W203, czyli popularnej klasy C. W ofercie ASMET znalazły się tłumiki tylne przeznaczone do Mercedesa W203 w różnych wersjach silnikowych (1.8 Kompressor, 2.0i, 2.7 CDI oraz 2.2 CDI). Oprócz tego gama ASMET powiększyła […]

Montuję polskie części – relacja z konferencji prasowej

W Centrum Prasowym PAP odbyła się konferencja, której celem było przybliżenie dziennikarzom idei nowo powstałej kampanii “Montuję polskie części”. Akcja jest skierowana przede wszystkim do warsztatów samochodowych, jej celem jest wspieranie i budowanie silnej pozycji polskich producentów części. Członkowie kampanii “Montuję polskie części” W konferencji wzięli udział przedstawiciele czterech firm, które zainicjowały kampanię (w trakcie […]

Problemy z układem recyrkulacji spalin – część I

Nadmierne dymienie z rury wydechowej, zapalona kontrolka emisji spalin, ale w szczególności narastające problemy z mocą silnika to przyczyny, które skłaniają użytkowników samochodów do odwiedzenia naszych warsztatów. Za taki stan rzeczy bardzo często odpowiedzialny jest wadliwie działający układ recyrkulacji spalin (z ang.Exhaust Gas Recirculation). Celem stosowania układów recyrkulacji spalin w silnikach spalinowych jest obniżenie toksyczności […]

Historia i rozwój turbosprężarek ze zmienną geometrią

Rozwój turbosprężarek Garrett VNT miał swój początek w 1990 roku kiedy po raz pierwszy zaprezentowano TD2502 bazującą na starym modelu TB25. Sterowana była przez siłownik ciśnieniowy, który był połączony przewodem bezpośrednio z wylotem sprężarki, była to technologia VNT w najprostszej postaci. Po uruchomieniu silnika łopatki były ustawione w pozycji minimalnego przypływu, przy zwiększaniu obciążenia/prędkości łopatki […]

Kontrole w segmencie produkcji układów wydechowych

Komisja Europejska potwierdziła informacje na temat przeprowadzenia niezapowiedzianych kontroli w segmencie produkcji układów wydechowych w motoryzacji. Ich przyczyną było podejrzenie, że niektóre firmy tworzą kartele wykorzystując swoją dominującą pozycję na rynku. Komisja Europejska sprawdza producentów układów wydechowych Komisja Europejska potwierdziła, że niektórzy funkcjonariusze publiczni wraz z ich krajowymi odpowiednikami z urzędów ds. konkurencji wszczęli niezapowiedziane […]

,,Naprawy używanego tłumika mijają się z celem” – wywiad z Januszem Ossowskim z firmy ASMET

ASMET jest polskim producentem układów wydechowych. Firma daje przykład innym rodzimym przedsiębiorstwom, rozwijając się i wciąż usprawniając technologię produkcji. O Asmecie i jego produktach porozmawialiśmy z Januszem Ossowskim, pełnomocnikiem do spraw zarządzania jakością w firmie. W powszechnej opinii, tłumiki są częściami, które w przypadku niemal każdego uszkodzenia można łatwo załatać i nadal eksploatować. Czy tak […]

Tłumiki to najważniejsze elementy w układzie wydechowym pojazdu spalinowego, które nie są obecne w samochodach elektrycznych. Ich celem jest redukcja hałasu, powstającego podczas pracy silnika. Wymiana i naprawa tłumików to chleb powszedni większości warsztatów. W naturalny sposób elementy te ulegają zużyciu lub uszkodzeniom podczas normalnej eksploatacji samochodów. Najczęściej wymieniany w warsztatach jest tłumik końcowy, ale i tłumik środkowy czy przedni są narażone na zużycie. Wielu kierowców decyduje się zamontować w swoim aucie tłumik sportowy. Więcej o tłumikach w pojazdach przeczytasz w artykułach w tej kategorii.