Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta

Układ hamulcowy

Ciche, skuteczne hamulce

Hałas, wibracje i uciążliwość pracy (NVH) układów hamulcowych.

Osłony febi dla tarcz hamulcowych

Mechanizmy hamujące należą do ostatniej grupy elementów składowych hydraulicznych układów hamulcowych. Zadaniem tych mechanizmów jest wytworzenie siły hamującej koniecznej do ograniczenia prędkości pojazdu oraz jego zatrzymania. Realizacja tego zadania polega na współpracy par ciernych. Do podstawowych mechanizmów hamulcowych należą obecnie hamulce tarczowe.

Dyskrecja góry lodowej – wywiad z A. Franke i K. Soszyńskim

Z Alfredem Franke, prezesem Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Krzysztofem Soszyńskim, członkiem zarządu SDCM rozmawiają Grzegorz Kacalski i Krzysztof Rybarski.

Nowość Continental: części elektrycznego hamulca postojowego

Od pewnego czasu w znacznej ilości pojazdów poruszających się po drogach możemy spotkać komfortowe rozwiązanie jakim jest elektryczny hamulec postojowy. Jest to rozwiązanie powodujące ogromne ułatwienie podczas załączania hamulca postojowego.

Nowy zestaw stożkowych pierścieni adaptacyjnych Textar

Każda naprawa hamulców powinna obejmować sprawdzenie, czy bicie tarczy hamulcowej mieści się w zakresie tolerancji podanej przez producenta pojazdu/ układu hamulcowego. Ma to zapobiec biciu bocznemu tarczy podczas hamowania z wyższych prędkości. Nawet niewielkie odchylenia (niektórzy producenci pojazdów dopuszczają tolerancję tylko 0,03 mm) mogą prowadzić do wibracji, które powodują hałas i odczuwalne drgania na kierownicy.

Szkolenia w warsztacie klienta – wywiad z Garage Gurus

Webinary, szkolenia online, kursy na specjalistycznych platformach, spotkania u dystrybutorów, democary – te wszystkie rozwiązania są bardzo dobrze znane w zakresie poszerzania wiedzy mechaników i właścicieli warsztatów. Na rynku motoryzacyjnym trudno jest jednak znaleźć firmę, która w sposób dosłowny, wjedzie na warsztat i tam przeprowadzi profesjonalne szkolenie. Z Adamem Gołąbkiem, szkoleniowcem firmy DRiV (właściciela marek […]

Brak części do popularnych aut – problem częstszy niż może się wydawać

Choć rynek wtórny części do samochodów osobowych jest ogromny, nadal bez trudu można znaleźć w nim luki – często zupełnie zaskakujące. Potwierdzają to przykłady podawane przez naszych Czytelników oraz użytkowników Forum Mechanika.

Tarcze Textar z oznaczeniem F1rst to Market

F1rst to market – w ten sposób Textar informuje o nowościach, które jako pierwszy z producentów wprowadza na niezależny rynek części zamiennych. Spośród 20 nowych tarcz w ofercie, 12 z nich posiada ten status.

Klocki hamulcowe “twarde” czy “miękkie”? Klasyfikacja.

Wielu kierowców zna pojęcie klocków „twardych” i „miękkich” nie wiedząc jednocześnie, co dokładnie kryje się pod tymi nazwami. Należy rozróżnić twardość klocków jako odczucie kierowcy, twardość jako własność materiału, a także zapoznać się z bardziej precyzyjną klasyfikacją. Przedstawiamy ją w artykule.

Jego poprawna praca przekłada się wprost na bezpieczeństwo jazdy. Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych elementów pojazdu. W tej kategorii znajdziesz informacje na temat klocków, tarcz i szczęk hamulcowych, płynu hamulcowego oraz linek i zacisków hamulcowych. Poznasz schematy układu hamulcowego – jego budowę w różnych modelach pojazdów. Dowiesz się jak odpowietrzyć układ hamulcowy i jak poprawnie przeprowadzić jego naprawę. Nie brakuje tu także informacji o rynkowych nowościach w asortymencie hamulców.