Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:35 Zwolnienia w Boschu były tylko zwiastunem. Obniżają także pensje, a kryzys dotyka kolejnych gigantów. 13:23 Usuwanie nagaru z silnika ma ogromne znaczenie. Zyskuje warsztat i środowisko. 11:01 Najczęstsze błędy przy wymianie klocków i tarcz hamulcowych. Co zrobić, aby ograniczyć liczbę reklamacji? 27.11 Konkurs Magneti Marelli 27.11 Wymiana paska wieloklinowego – wskazówki eksperta

Czujniki

Nowy tester oscyloskopowy ScopeTester 5

Ofertę DeltaTech Electronics Analizator diagnostyczny ScopeTester 5 jest pięciokanałowym testerem oscyloskopowym współpracującym z komputerami PC. W przeciwieństwie do tradycyjnych oscyloskopów umożliwia ciągły zapis przebiegów (bez czasów martwych) co zwiększa możliwości diagnostyczne. Dostępne zakresy pomiarowe pozwalają mierzyć napięcia obwodów występujących w pojazdach. Mogą być to zarówno czujniki jak i elementy wykonawcze, ale także inne akcesoria jak […]

Odpowiedni moment na urządzenia do obsługi TPMS – wywiad z Jolantą Plachą z firmy Świstowski SA

Świstowski S. A. od lat wyposaża warsztaty samochodowe – przede wszystkim te zajmujące się obsługą opon. Jolantę Plachę – Vice Prezes Zarządu firmy – zapytaliśmy między innymi o urządzenia do obsługi systemu TPMS – od niedawna obowiązkowego w nowo produkowanych samochodach.   Świstowski S. A. oferuje wyposażenie warsztatów oponiarskich – od rękawiczek po wyważarki. Czy […]

Darmowe szkolenie na temat TPMS

Firma LE-GUM organizuje darmowe szkolenie teoretyczno-praktyczne poświęcone systemom TPMS. Adresatami szkolenia są właściciele i pracownicy serwisów oponiarskich oraz warsztatów samochodowych, a także osoby planujące uruchomienie działalności w tym zakresie. W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną programatory SENSOR AID oraz czujniki marki CUB, której dystrybutorem jest firma LE-GUM. Tematyka szkolenia zawierać będzie następujące zagadnienia: Polski rynek usług […]

Czym jest i jak działa Sensotronic Brake Control (SBC)?

System SBC spełnia funkcje ABS i z tego powodu używa tych samych komponentów do sterowania hamowaniem. Jest jednak o wiele bardziej zaawansowaną konstrukcją. Urządzenie sterujące SBC jest bezpośrednio zainstalowane na urządzeniu elektryczno-hydraulicznym. System SBC można przedstawić za pomocą poniższego schematu logicznego: BAS: system wspomagania hamowania (Brake Assistant System): system znany również, jako BDC – sterowanie […]

Urządzenia do obsługi TPMS w Inter Cars

Według Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady WE (nr 661/2009) system TPMS stał się obowiązkowy dla wszystkich samochodów osobowych nowo homologowanych, począwszy od 01.11.2012 roku i będzie obowiązkowy, niezależnie od daty homologacji pojazdów, począwszy od pierwszego listopada roku 2014. Wprowadzenie wymienionej wyżej dyrektywy stawia nowe wymagania warsztatom samochodowym, które, chcąc obsługiwać pojazdy z systemem TPMS (szczególnie […]

Delphi pierwszą firmą oferującą zintegrowany system z radarem i kamerą

Firma Delphi Automotive umożliwia producentom samochodów zaoferowanie w standardzie kompleksowego, zaawansowanego pakietu bezpieczeństwa. Volvo XC90 to pierwszy na świecie samochód, wyposażony w system umożliwiający jego pełne, automatyczne zatrzymanie na skrzyżowaniu. Pojazd zadebiutował podczas paryskiego Mondial de l’Automobile. System wykorzystuje opracowany przez Delphi system bazujący na fuzji danych z czujników radarowych i kamer wizyjnych. Integrując zebrane […]

Jak działa układ ACC firmy Bosch?

Systemy poprawiające bezpieczeństwo oraz wygodę jazdy, dostępne w najnowszych samochodach, zwykle są wytwarzane przez niezależne firmy z branży motoryzacyjnej. Wiele tego typu rozwiązań wdrożył Bosch. Dziś przedstawiamy budowę i działanie aktywnego tempomatu nowej generacji (ACC). Ponad 5 000 inżynierów Boscha na całym świecie zajmuje się opracowywaniem nowych funkcji i układów bezpieczeństwa. Ich celem przewodnim jest […]

Obowiązkowy ESP w krajach Unii Europejskiej

Od 1 listopada 2014 roku wszystkie nowo rejestrowane samochody osobowe i lżejsze samochody użytkowe o masie całkowitej do 3,5 tony muszą być wyposażone w układ ESP zapobiegający poślizgom. Wszystkie pozostałe pojazdy zostaną objęte tym obowiązkiem rok później. ESP a wypadki – „Układ ESP ratuje życie. Badania przeprowadzone przez firmę Bosch potwierdzają skuteczność układu. W 2011 […]

Flashlube Diesel Filtr – sposób na zmniejszenie zanieczyszczenia paliwa

Flashlube opracował nowy filtr paliwa do silników Diesla z prefiltrem 30 mikronów, zaprojektowanym, aby zminimalizować uszkodzenia silnika powodowane przez zanieczyszczony olej napędowy. Nowoczesne układy wtrysku bezpośredniego Common Rail w silnikach Diesla działają cicho, podczas korzystania zużywają mniej paliwa, wytwarzają mniej substancji szkodliwych i robią to wszystko lepiej niż typowy mechaniczny wtrysk. Jednak wtrysk typu common […]

UFI Filters opracowała system filtracyjny dla “Diesla Roku 2014”

UFI Filters dostarcza na pierwszy montaż filtry paliwa oraz oleju do silnika Iveco – Cursor 16, który zdobył prestiżową nagrodę “Diesel of the Year”, przyznawaną corocznie przez magazyn “Diesel”. Współpraca Grupy UFI ze zlokalizowaną w Turynie spółką FPT Industrial (część grupy CNH, zajmująca się produkcją silników do pojazdów użytkowych) trwa od wielu lat. UFI oferuje […]

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.