Menu

Uszczelki

Regeneracja maglownicy – na czym polega i czy jest opłacalna?

Maglownica to potoczna nazwa przekładni zębatkowej montowanej w układzie kierowniczym. Odpowiada ona za przenoszenie obrotów kierownicy na koła samochodu, czyli mówiąc wprost za skręcanie. Awaria maglownicy powoduje problemy z prowadzeniem pojazdu, co znacząco obniża bezpieczeństwo na drodze. Jakie objawy daje uszkodzona przekładnia kierownicza? Na czym polega regeneracja maglownicy i czy jest bardziej opłacalna niż wymiana […]

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Uszczelka pod głowicą. Jak diagnozować? Jakie objawy powinny wzbudzić czujność?

Uszkodzona uszczelka pod głowicą prędzej lub później doprowadzi do poważnych awarii jednostki napędowej i układów towarzyszących. Niektóre z objawów, które sugerują uszkodzenie UPG, są zauważalne na pierwszy rzut oka. Są też jednak takie, które zaobserwować można wyłącznie specjalistycznymi narzędziami. Czy wiesz wszystko o diagnostyce uszczelki głowicy cylindrów?

O motoryzacji bez cenzury – siedemnasty odcinek podcastu Warsztatowiec.info

Tym razem, redaktorzy portalu Warsztatowiec.info, należącego do Grupy Medialnej MotoFocus, w swoim podcaście pochylają się nad tematem uszczelek – drobnych, niepozornych elementów, od których zależy często powodzenie całej naprawy samochodu. Redaktorzy zapraszają także do podróży w czasie po niezależnym rynku motoryzacyjnym.

Wymiana uszczelki miski olejowej [FILM]

Firma Elring przygotowała film, na którym krok po kroku przedstawiono wymianę uszczelki miski olejowej.

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

Uszczelka pod głowicą. Jedna część, wiele możliwych awarii. Jakim uszkodzeniom ulegają UPG?

Awaria uszczelki pod głowicą – niezależnie od tego, co ją spowodowało – może być przyczynkiem do wielu poważnych awarii jednostki napędowej. W związku ze złożonością połączenia między blokiem silnika a głowicą uszczelka, która jest tematem poniższego artykułu, może zostać uszkodzona w kilku różnych miejscach. Skutki każdego z nich będą związane z innymi konsekwencjami. Jakie uszkodzenia […]

Prawidłowy montaż oringów na filtrze oleju [Film]

Podczas wymiany filtra oleju należy zwrócić uwagę na prawidłowy montaż oringów. Firma Mahle przygotowała instruktaż na przykładzie filtra oleju OX 1141D, który jest dostarczany w zestawie ze wszystkimi niezbędnymi pierścieniami uszczelniającymi. Jeśli jednak nie zostaną one zamontowane we właściwej pozycji, może to doprowadzić do nieprawidłowego smarowania i poważnego uszkodzenia silnika.

Uszczelka pod głowicą. Jakie czynniki wpływają na jej awarię? Co zrobić, aby się jej ustrzec?

„Uszczelka pod głowicą” – hasło, którego nie chce usłyszeć żaden klient warsztatu. Wokół tej uszczelki narosła niezliczona liczba mitów. Czy faktycznie jest się czego bać? Jakie są powody awarii uszczelki pod głowicą? Jakie kroki powinno się podjąć, aby zapobiec kosztownym naprawom?

Nowe zawory EGR BorgWarner w ofercie BSL

BorgWarner rozszerza portfolio EGR o 17 nowych modeli zaworów recyrkulacji spalin. Produkty te obejmują szeroki zakres zastosowań w pojazdach osobowych. Zawory można znaleźć w ofercie BSL – oficjalnego dystrybutora produktów BorgWarner.

Uszczelki i uszczelnienia pełnią niezwykle ważną funkcję w budowie samochodu. Znajdziemy je niemal wszędzie – od drzwi i okien po wnętrze silnika. Zadaniem uszczelek jest skuteczna separacja cieczy – w przypadku zastosowań motoryzacyjnych, mowa o zatrzymywaniu wody, oleju silnikowego, płynów hydraulicznych, paliwa i innych substancji ciekłych. Solidne uszczelki samochodowe powinny być wykonane z materiałów odpornych na odkształcenia powodowane przez zmiany temperatury, drgania czy wpływ związków chemicznych. Szczególną jakością muszą wykazywać się uszczelnienia silnikowe. Więcej na temat uszczelek i ich rynkowej oferty można przeczytać w artykułach z tej kategorii.