Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

Szkolenia techniczne NTN-SNR

Firma NTN-SNR, ponownie zaprasza do udziału w bezpłatnym cyklu szkoleń technicznych.

Kolejne nowości w ofercie Dr.Motor Automotive

W ofercie Dr.Motor Automotive pojawiły się 32 nowości produktowe.

Możliwe przyczyny spadku poziomu oleju silnikowego

Producenci samochodów określają poziom dopuszczalnego zużycia oleju na podstawie dużej liczby testów i badań. Niektóre silniki mogą zużywać jednak zbyt dużo oleju, co może mieć bardzo niebezpieczne konsekwencje. Producenci znacznie rozszerzyli margines bezpieczeństwa w tym zakresie, ale wszystko ma swoje granice. Jakie są potencjalne przyczyny wysokiego zużycia oleju? Gdzie leży wspomniana granica?

Koła pasowe: czemu się psują, na co zwracać uwagę?

Patrząc na elementy silnika, które odgrywają decydującą rolę, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na koła pasowe. Podczas pracy silnika, zapłon jednego cylindra prowadzi do rozpędzenia wału korbowego w bardzo krótkim czasie. W tym samym momencie jest on spowalniany, gdy w następnym cylindrze dochodzi do kompresji mieszaniny powietrza i paliwa potrzebnej do następnego zapłonu.

PROTIPS czyli rozwiązania Blue Print: Rolka napinająca paska rozrządu

W samochodach z silnikami wysokoprężnymi 2.5 i 3.0 TDCi, np. Fordzie Rangerze i Mazdzie BT50 występuje problem związany ze słabym lub niewystarczającym napięciem paska rozrządu po wymianie rolki napinającej. Co zrobić w takiej sytuacji?

StachuraSzkolenia – wakacyjny grafik

Firma StachuraSzkolenia prezentuje nowy grafik swoich szkoleń – na lipiec i sierpień. Wszelkie szczegóły znajdują się w poniższej tabeli.

Cyfrowe instrukcje Gates

Od maja 2019 roku na pudełku każdego zestawu rozrządu zostanie umieszczony kod QR, który zapewni mechanikom bezpośredni dostęp do procedur montażowych opracowanych na podstawie wytycznych OE dla poszczególnych silników.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.