W samochodach z silnikami wysokoprężnymi 2.5 i 3.0 TDCi, np. Fordzie Rangerze i Mazdzie BT50 występuje problem związany ze słabym lub niewystarczającym napięciem paska rozrządu po wymianie rolki napinającej. Co zrobić w takiej sytuacji?
Przyczyna
Jeżeli podczas montażu nowej rolki napinającej okaże się, że nie wykazuje ona oporu, przed założeniem paska rozrządu należy odpowietrzyć komorę ciśnieniową zgodnie z poniższą procedurą.
Rozwiązanie
- Zamontować w silniku rolkę napinającą.
- Przy pomocy odpowiedniego narzędzia obrócić rolkę napinającą momentem 39 Nm lub niższym, a następnie powoli obrócić ją w przeciwnym kierunku.
- Operację tą należy powtórzyć kilka razy.
- Należy upewnić się, że w pozycji montażowej tłoczysko wykazuje opór.
- Jeżeli nadal rolka nie stawia oporu, należy powtórzyć procedurę.
Po upewnieniu się, że rolka napinająca pracuje poprawnie, można kontynuować montaż paska rozrządu zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze