PROTIPS czyli rozwiązania Blue Print: Rolka napinająca paska rozrządu

, 26 lipca 2019, 15:28

W samochodach z silnikami wysokoprężnymi 2.5 i 3.0 TDCi, np. Fordzie Rangerze i Mazdzie BT50 występuje problem związany ze słabym lub niewystarczającym napięciem paska rozrządu po wymianie rolki napinającej. Co zrobić w takiej sytuacji?

Przyczyna

Jeżeli podczas montażu nowej rolki napinającej okaże się, że nie wykazuje ona oporu, przed założeniem paska rozrządu należy odpowietrzyć komorę ciśnieniową zgodnie z poniższą procedurą.

Rozwiązanie

  • Zamontować w silniku rolkę napinającą.
  • Przy pomocy odpowiedniego narzędzia obrócić rolkę napinającą momentem 39 Nm lub niższym, a następnie powoli obrócić ją w przeciwnym kierunku.
  • Operację tą należy powtórzyć kilka razy.
  • Należy upewnić się, że w pozycji montażowej tłoczysko wykazuje opór.
  • Jeżeli nadal rolka nie stawia oporu, należy powtórzyć procedurę.

Po upewnieniu się, że rolka napinająca pracuje poprawnie, można kontynuować montaż paska rozrządu zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!